torsdag 31 oktober 2013

Ny kärlek;)

Ni vet den där känslan när man ser ngt och det är kärlek vid första ögonkastet!!!
Såg av en slump denna pillerdosa på en blogg och uppsökte första bästa apotek?!? Och den fanns i massa olika färger & mönster, hade sjukt svårt att bestämma mig men valde till slut en svart, kändes som det passar mitt humör & årstiden bäst just nu;)
Kan ju i princip inte bli fel med svart ngn gång! 
Nu ska alla pillertillskott portioneras dag för dag, frukost, lunch, middag & kväll:)
Är en löjligt lycklig tjej för ett småtöntigt inköp, men det är det lilla som gör det stora:)))

Det bästa av allt är att man kan plocka med sig en dag i taget, sjukt smart dosa:)

tisdag 22 oktober 2013

Rätt medicin:)

Mia var precis den medicinen jag behövde:))) Vi har fått till 3 grymmepass på 3 dagar! 
Imorgon blir det vilodag pga av akutbesök hos frissan. Men jag hoppas att känslan från dessa 3 pass håller i sig tills på torsdag, då jag kommer köra själv, men till helgen eller iaf på lördagen får jag Mias sällskap igen:)

Sen blir det mojitoparty:))) Wohoo!!! 

måndag 21 oktober 2013

Pump, pump, pump!

Har signat upp bästa Mia som min motivationsboost nu och laddade innan passet med massa godsaker i form av PWO, koffein, koffein, BCAA, och ett helt oväntat möte som gjorde mig helt satt ur spel....

Det enda jag kunde göra var att göra som Mia sa till mig och det var ju precis det jag önskade mig häromdagen;)

Vi körde ben och jag fick en sån sjuk pump så när vi körde bensparken så fick jag knappt upp vikterna pga av pumpen som nästan krampade benen!! 
Men det var bara att köra på!!!

Mer såna pass, tack för att du finns där när jag behöver det som bäst, fina Mia:)


Vi spred tydligen ut våra grejor lite här & där... Viktigt att ha rätt grejer från rätt ställe;) Haha

söndag 20 oktober 2013

Träning är det bästa som finns?

Har en svacka i träningen!!!
Är sjukt taggad & laddad i tanken men när jag väl kommer till gymmet så känns det som om all motivation bara rinner av mig:(

 Jag genomför ändå pass efter pass med hjälp av min envishet och peppande musik men vill hitta tillbaka och känna glöden under själva passet! Det där som gör att jag bara köttar på, svettas som en tok och blir nästan spyfärdig. 

Jag har infört mer vilodagar, men dom känns ännu sämre & tråkigare än när jag är på gymmet. 

Tror jag behöver ett mål att sträva mot som gör att jag "vet" vart jag ska med min träning, enklast hade ju varit att sätta upp ett mål om att tävla, men har inget sug på det alls. Och nu är det alldeles för lätt att "fuska" då jag inte behöver bevisa ngt för ngn utom mig själv. 

Hade jag haft möjlighet nu så hade jag anlitat en PT för att slippa tänka själv och ändå få kniven mot strupen ngn som står med piskan och inte tillåter mig att känna efter;)

Jag vet ju egentligen var omotivation kommer från och det är inte träningen i sig utan andra saker som tyvärr påverkar det jag brinner som mest för:/ 

Hur gör ni när motivationen tryter?


onsdag 16 oktober 2013

Lagt instruerandet åt sidan!

För ca en dryg månad sen så sa jag upp mig som instruktör, beslutet växte fram under sommaren;) 

Har det senaste förstått att en del undrat & saknat mig som instruktör..

Klart att det varit lite blandade känslor men än så länge känns beslutet helt rätt. 
Vissa låtar kommer jag dock alltid förknippa med BC eller BB, så fort jag tex hör pirates of caribbean så vill jag göra en blockering/slag & svinga svärdet;) 
Forna BC-kollegor ni vet vad jag menar;)

Om suget skulle komma tillbaka får jag väl ta upp instruerande igen:) 

söndag 13 oktober 2013

Tröttmössa idag!

Tror att det var typ 4:e ggr jag släpade med en ny vän till the Zone FC i Lisebergshallen:) 

Mia åkte strax innan sista matcherna men jag är en ju stor flicka så klarade mig alldeles utmärkt själv;) 

Hade planerat att gå hem men kvällen fick en helt annan vändning. Jag skulle tydligen med till Valand med Lelle & alla andra från MM som var där, sagt och gjort en mellanlandning hemma hos Lelle sen bar det iväg till Valand. Där vi stannade till för typ ett toastopp... Jösses vad mkt folk och fulla ungdomar...hahaha
Japp jag vet, låter som en gammal tant!

Men övriga i sällskapet kände detsamma så vi drog vidare till HRC, av ngn anledning hamnar jag alltid där;)

Där var det lugnt för att vara lördag?😳

Men vad tusan vet jag, är ju mer eller mindre aldrig ute nuförtiden och vi satt mest o snacka, eller jag fick lyssna en del på en överförfriskad kollega, som tidigare varit anställd när jag jobbade på MP.

Hade jag inte vart nykter hade jag nog inte vart så snäll... 

Kom iaf tryggt hem ngn gång mitt i natten men höll på o slå mig halvt fördärvad i hallen där min lampa bestämt sig för att ge upp hoppet om livet:/ Om det är mörkt ute mitt i natten så är det ingenting mot va det är i min hall när belysningen inte funkar...😉😂

Idag är jag trött men eftersom nästan ingen alkohol konsumerades så kommer det att bli träning senare under dagen:) 
Önskar bara att jag hade en jacked fuel hemma... Men våra koffeintabletter kan nog hjälpa trött tant genom dagen...

Nu ska det ätas bästa grötproteinkesofrukosten👍

Men till sist får ni en bild på gårdagens mig, plockade fram dom "gamla" brillorna
Bra eller dåligt? För jämförelse bör jag väl lägga upp ett kort med dom nyaste oxå? Fast nya & nya.. Dom har hängt med ett år! 

torsdag 10 oktober 2013

Ovana känslor...

Har känt mig overkligt pigg och glad trots eller kan det vara pga av sjukt mkt jobb sista tiden?!?;) 
Men idag kom det en liten svacka i humöret och jag kände mig låg och nedstämd. 

Till råga på allt så satte jag på en lugn playlist på Spotify och massa gamla minnen och känslor bara vällde över mig:/ Önskar att jag inte "läste in" så mkt i texterna och att Melissa Horn inte var en av favoriterna...

Iaf, jag tog mig i kragen och ställde mig och bakade morotsmuffins, bytte den här ggr ut hälften av mjölet mot vårt fina casein från bodyscience och framför allt satte jag på "träningslistan" på Spotify och vips så var det goda humöret tillbaka:) Har inget alls att göra med att det slank med lite godis hem från affären;) Haha! 




Bra förslag Spotify tycker att jag ska lyssna på....not!!!!

Imorgon blir en bra dag! Punkt! Det är ju för tusan FRÄÄÄÄÄÄDAG!!!! 😜

tisdag 8 oktober 2013

Helgens nytta med nöje:)


Var även detta år iväg på SM i byggning i Västerås men denna gången var det på uppdrag med MM, var och varannan vrå var klädd med våra banners, atleter och planscher. Jäkligt mäktigt känsla att få vara delaktig i ett sådant expansivt företag:)

För er som missat, har hittat mitt drömjobb, känns helt overkligt;)

Det enda tråkiga med helgen var att jag inte hann med att se så mkt av själva tävlingarna:( 

Tror jag vann SM, EM & VM i ont i fötter och ben, men fick ändå till ett sjukt bra benpass idag:)
Vann även pris för sämsta & värsta mathelgen ever, kan inte minnas när jag stoppat i mig så mkt onyttigheter på en och samma helg, men det var bara att äta när tillfälle gavs oavsett om det var McDobalds, Burger King eller stans kebabhak...

Undrar om det är pga av detta som komplimanger haglat sista dagarna?!? En dam flög fram på vagnen igår och lovordade mina glasögon:) En grabb på gymmet vågade klämma ur sig att han diggade min frisyr... Inte mitt ordval...
En gammal BB-deltagare fick se mig på gymmet och berättade att hon saknade mig som instruktör: jag var tydligen en av dom bästa?:) Återigen inte mina ord!

Oavsett så är det ju grymt roligt och smickrande att få all denna feedback:)))
 
Här kommer lite bilder från helgen!
Våra montrar mm!
Sötaste MM-säljaren gjorde succé i tillskottmontern!


Fick hardcoreplåster av Mia och Stefan, är helt 100 på att Stefan egentligen ville ha för sig själv men nu hade han en ursäkt att köpa;) 

torsdag 19 september 2013

Axlar, axlar & så lite axlar på det;)

"Nytt" träningsupplägg... Eller nytt & nytt, samma övningarna men lite annorlunda. 
Det KOMMER att kännas dom närmsta dagarna:P 

Men det bästa av allt måste ju ändå ha vart alla ggr vi brast ut i gapskratt för att vi kände oss sjukt svaga på grund av det nya upplägget... Kan lugnt säga att vi inte kände oss så kaxiga längre. 

Nämnde jag att det stod axlar på schemat:))) 

söndag 15 september 2013

Duojag

Efter mkt trixande så kom jag mig iväg till Uddevalla så fredagskvällen spenderades på motens med bästa tjejerna Malin, Linda & Therese, tyvärr kunde inte Maria eller Jessica närvara. 
Alltid lika roligt att ses och dra dom gamla "rövarhistorierna" 
På scen stod duojag för underhållningen och jösses vilken energin dessa grabbar har, var många år sen jag såg/hörde/ killarna men dom har då inte blivit sämre med åren:) 
Många gamla vänner och bekanta ute oxå så det blev mkt vadgördunuförtiden;)

Hade hur kul som helst och som alltid så sa vi att det får inte dröja så länge tills vi ses igen, men med tanke på hur mkt man har runtomkring i livet så får vi väl vara glada att vi får till dessa träffa iaf ngr ggr om året;)

söndag 25 augusti 2013

Bushelg:)

Har varit hos lilla gullungen som inte alltid är så gullig utan mer eller mindre envåldshärskare över hela familjen;)
Men oavsett hur gnällig/grining/skrikig det lilla livet är så är hon så oerhört älskad, är ju hennes lilla sätt att testa gränserna...

Igår blev det grillat och som överraskning kom min stora älskade tös med sin sambo så nästan hela klanen Kallin var samlad eller som lilltösen säger Kanin;)

Nu är jag iaf på väg hem, får bli att fixa matlådor sen är det full fart med massa träning nästa vecka:)


onsdag 31 juli 2013

Roadtripp på ingång!

Har jobbat som en tok sista veckorna, men har så förbaskat roligt så det gör absolut ingenting. Men nu är det iaf semester och på fredag bär det av till Karlstad för att spana in alla grymma atleter på SM i AF, 3:e året som jag och Emma gör denna roadtripp:)

Har länge tänkt testa ett recept på lite nyttigare morotsmuffins så passade på nu, lägger ut en bild på receptet om ngn är sugen på att testa! Orkar inte skriva ner det;) 
Jag använde sötningsmedel och lättkvarg istället för socker och "feta" kvargen. Dom blev riktigt goda:)

torsdag 4 juli 2013

Premiär!

Idag var det premiär för att testa mitt bälte på benpasset, fy jäklar vad bra det kändes!!! Såg inte så snyggt ut med valkar som sticker ut överallt men vilket skönt stöd jag fick för ryggen. 
Trodde inte det skulle vara såpass stor skillnad, är ju ingen styrkelyftare men är glad att jag numera har ett i min ägo:)))

 
För övrigt hade både jag och Mia en väldigt knepig känsla i kroppen, var inte så sugna på att träna egentligen men vi plöjde oss genom passet som sig bör!
Sådana pass fyller väl sitt syfte oxå;)

Nu dusch och mat!! 

fredag 28 juni 2013

MM som i MM som i MM!!!


MM kan betyda så olika saker, finns ngr som står mig väldigt nära just nu. 

MM som i Mia&Marina, bästa träningsvännen, det lyfts, det testas nya övn, det svettas & frustrationen är på topp många ggr, men oftast en synkad duo som känner en träningsglädje och enorm längtan till nästa pass & nästa pass &... Ja ni fattar NÄSTA PASS;)))

MMm som i Marabou... Denna produkt får dock stå tillbaka lite för stunden;) 

MM som i M&M, har aldrig varit ngn större favorit, lätt att avstå med andra ord!

MM som i MM Sports!!! Har bara varit där i 3 veckor, men kände mig "hemma" från dag ett! Grymt team med mkt kunskap!  Roliga, spännande, prisvärda träningsrelaterade produkter, alltså jag kan inte få det bättre just nu!!! 
Drömjobbet nr 1:)))


onsdag 19 juni 2013

Fördel MM

Måste säga att även om det är en värdslig sak så är en stor fördel med att jobba på MM är att absolut ingen lägger sig i vad jag har i lunchmatlådan!!!!

Jag behöver inte förklara, försvara, argumentera osv utan om ngn säger ngt så är det tips eller jämförelse av intresse för/av vilken ev diet man går på....

JAG GILLAR'T så j-a mkt!!! Mat är bränsle för kroppen för att orka lyfta skroten på gymmet! Jag älskar folk som förstår och lever efter den filosofin;) 


onsdag 5 juni 2013

Träningsvärk & plugg!!


Efter att i ca 6 veckor kört stora basövningar och ett uppehåll på 2 veckor pga en jäkla förkylning så är träningsvärken i benen total, nästan förlamande!!! 
1/6 körde vi äntligen återigen igång med 5-splitprogram (älskar att få kötta på mer specifikt för varje muskelgrupp) 

I måndags var det då dax för ben och värken som har satt sig i mina muskler är helt galen, rör mig som den gamla tant jag är och även eller trots att jag gnäller över det, så fullkomligt älskar jag den här känslan:))) 

Säger som min vapendragare sa idag, det bästa med dig/oss är att vi är så himla flexibla:) Vi skulle inte ha tränat ihop idag då Mia egentligen skulle haft klass, men helt plötsligt så blev hon lös o ledig och vi lyckades få till ett bröstpass på Örgryte gymmet! 



Just nu försöker jag dock få min hjärna att förstå allt om beta-alanine, isolate, glutamin, l-leucine mm mm mm
Hoppas det inte blir skriftligt prov på måndag;)

onsdag 29 maj 2013

Snart nytt utmanande äventyr:)

Just nu tycker jag tiden går långsamt, men så är det väl ofta när man väntar på ngt;) Jag kan nu "avslöja" att det jag väntar på är att få påbörja min nya tjänst. 

Jag har ju ganska nyligen påbörjat en ny anställning, men min magkänsla och nyfikenhet gjorde att jag inte kunde avböja detta erbjudande. Den 10 juni börjar jag jobba på MMsports!!!

Passande som hand i handske? JAAAAA skulle jag vilja skrika ut!!! Känns fortfarande overkligt men nu börjar det sjunka in, tänk att dom ville ha just mig av alla sökande:) 

Var ju där och minglade på eventet i lördags och fick hälsat på både ägarna, VD och rikstäckande butikschef och jag måste säga att jag känner mig oerhört välkommen:) 

För ca 10 år sen fick jag ju arbete på MQ vilket kändes som mitt absoluta drömjobb, fokuset har ju ändrats lite genom åren, så att få återgå till butik känns helrätt men att nu få jobba med kosttillskott och ngr av mina favoritmärken vad gäller träningskläder, ja bättre än så här känns det inte som det kan bli:)))) 

Skulle vara att bli frisk igen så att jag kan återuppta träningen igen!!! Men jag är snart där oxå:) Den som väntar på ngt gott...;)

lördag 25 maj 2013

Se men inte röra...

Kan man inte träna så kan man alltid kolla på när andra "tränar" 
Har tillbringat dagen på MM:s event rep-power, så mkt muskler så många ansiktsuttryck så mkt vilja & kämparglöd!!! Blir alltid lika imponerad när folk bränner av en 20-30 chins och uppemot 40-50 dips MED extra vikt i ETT enda set!!!!! Förutom tävlingen då var det mingel, grillbuffe & bra erbjudande. Som grädde på moset så fick jag mig en mkt trevlig goodiebag hem😊

Snart, snart så kommer detta bli min "vardag"😉 Känns helt overkligt! 

onsdag 22 maj 2013

Bubblar av förväntan och rösten är borta!!!

Helt plötsligt i måndags kväll så kändes det tokigt i halsen som om en förkylningen var på gång:( Hände dock inte så mkt förrän i morses då jag skulle svara i telefonen och upptäckte att inte kunde prata, det blev knappt ett kraxande:/ Rösten var mer eller mindre borta?!?  
Röstresurserna blev lite bättre under dagen men nu tror jag snuvan är på gång:( Fortfarande hes som bara den!   Blä avskyr att vara sjuk och avskyr speciellt mkt att inte få träna som planerat...

På tal om planer så kommer en stor förändring att ske inom kort:) Får nypa mig själv i armen för att förstå att det är sant... Mer om detta senare;)

lördag 18 maj 2013

Dagens träning!!!

Behöver jag säga att jag älskar värme, sommar & sol!!! 

Dagens träning har bestått i att jaga lillan, muta, hota, skratta, busa och vara klätterställning;)

Detta görs ju mer än gärna, finns inte ord för hur mkt jag älskar min lilla brorsdotter:)

Hann även med en långpromenad med bror och en supersnabb vilostund i solstolen, under tiden hade svägerskan gjort jättegoda, nyttiga morotsmuffins och jag kan lova att påfyllning behövdes;)
 
Saknar redan lillan, men ska bli skönt att somna/vakna i min egen säng inatt. 

Imorgon kommer allt vara som vanligt igen, träning, matlådetillverkning och skvaller med bästa Mia;) 

fredag 17 maj 2013

Alldeles för långt mellan gångerna nu:(

Är fruktansvärt dålig på att uppdatera nuförtiden... Tråkigt men när det kommer till att dokumentera saker som händer till att uppleva själva händelsen så är ju prioriteringen väldigt lätt;)

Idag är jag iaf ledig och på väg till familjen och gullungen Bibbi, ska bara mellanlanda i Uddevalla för ett besök hos bästa frisören:) 

Träningen går från klarhet till klarhet och om ngr veckor är det dax att ändra på nuvarande upplägg. Har varit stark och ökat i flera övningar trots en arm/axel som bråkat lite med mig. Den verkar iaf vara på bättringsvägen, hoppas det håller i sig! 

Idag fick jag klara mig utan min partner in crime Mia, fick trots detta till ett bra, svettigt axel/magpass, imorgon är det planerat för vila, men bror har bokat in mig på en låååångpromenad och jag har med "utrustning" för ev löpning:O 
Får väl se om det blir av, men har lite av en favoritrunda för backintevaller i hällevadsholm;) Det trodde jag aldrig att jag skulle höra mig själv uttala för bara ngr års sen!!! 


onsdag 8 maj 2013

Podcast!!! Ny favorit:)

Har hittat en (för mig ny) podcast som är grym:)
 Vill ni höra på träningsrelaterade ämnen som analyseras av ett gäng sjukgymnaststudenter (som nu är färdigutbildade) Ratta då in på fysiopodden!!!
Dom berör allt från stretch/träningsvärk till idrottskador mm mm


onsdag 1 maj 2013

Kondis, att ha eller inte ha?!?;)

Har nog aldrig känt att jag har sämre kondition än vad jag har just nu!!!
Har ju inga fasta BC-klasser för tillfället och har inte sprungit eller kört ngn specifik konditionsträning på ca 2 månader.

Har fokuserat på rehab/prehab och styrketräning, plus jobbet då såklart...

Men idag kom jag mig iaf ut på en hyfsad tidig PW:) Och jag vet ju att så fort jag sätter igång så kommer resultaten visa sig ganska så snabbt, fördel och nackdel det där med kondition...en färskvara som behöver underhållas regelbundet;)

Nu är det iaf dax för dagens höjdpunkt, styrketräning med Mia på exclusive. Jag vet oxå att idag kommer det smidas busigare planer än på länge;)

fredag 26 april 2013

Jobbar, äter, tränar, sover & ett annat besök hos naprapaten!!

Mkt i livet kretsar runt jobbet just nu, inte för att jag klagar för jag stortrivs men vissa saker blir ju bortprioriterade...

Är iaf iväg till tjocka feta släkten:) Oj vad jag kommer att frossa både i mat, godis och kärlek till den lilla busungen:) Långhelg is da shit, fast jag har blivit väckt tidigare än jag normalt brukar går upp, besvarat lite mail o planerar schema på tåget:/

Har inte tränat så mkt sista vecka då ett litet ryggskott uppenbarades under måndagens BB-klass?!? Där av alla ställen, jaja, upphör aldrig att förvånas;)

Naprapaten har iaf tittat, klämt, och manipulerat både arm & rygg, fått en tid till ortoped för armen. Så idag blev det "hemmaträning" i form av rörelse & pinnövningar plus strecht, har med kläder och skor för långpromenad så hoppas på toppenväder i helgen;)

Stora frågan är om jag ska ägna resten av resan till att jobba eller sova;)

You will never know;))

onsdag 17 april 2013

Ovanlig dag!

Känslan att åka till jobbet UTAN träningsväskan i släptåg?!? Kände mig naken, som om jag glömt ngt viktigt hemma;) Typ kläder, eller ngn kroppsdel!!!

Men överlevde dagen med hjälp Av en fd kollega, vi hade bestämt träff på järntorget, tog en räkmacka på phillies etage, bland dom godaste räkmackor jag ätit ngnsin:) Ganska udda ställe med väldig blandad inredning & stil, men mysigt, trevligt & som sagt sjukt god mat!

Vi fortsatte skvallret med en tur genom slottsskogen, (så lite "motion" fick jag) Nu är jag jag i säng innan kl 23?! Hmm, som sagt ovanlig men mysig dag:)

Imorgon blir det träning igen så ordningen kommer att vara återställd;) Skönt då slipper jag känna mig förvirrad;)

Sov gott!

måndag 8 april 2013

Energi!!!

Ibland undrar jag var all energi kommer ifrån, har ju känt mig ganska låg o trött hela helgen. Bävade lite inför kvällens BB-pass eftersom benen är stumma efter gårdagens mastodontpass.

Men ojoj vilken energi jag hade idag, vi körde bröst efter BB:n och jag ville inte sluta, kände tom för att ställa mig på bandet och springa?!? Men stumheten och att vi ändå tränat i över 2 timmar fick mig att gå hem, är ju en dag imorgon oxå;)


söndag 7 april 2013

Föll på eget grepp!;)

Herregud, borde ha lärt mig vid det här laget!!! Man ska va försiktig med vad man önskar sig;) Eller så var jag bara överladdad?!?;)

Fick iaf min önskan igenom & körde mitt "gamla" benpass, men efter 4 timmar på gymmet varav minst 2,5 timme träning så mår jag sisådär just nu:/
Vi börjar och slutar ju alltid med stretch & rörlighetsträning, men idag körde vi förutom ben lite axlar, mage oxå.

Är galet hungrig, så mat kommer sitta som en smäck när jag kommer hem. Ska även "unna" mig en musclemaxx som efterrätt. Idag om ngn dag borde jag vara väl värd det;)




Full rulle:)

Varit sliten i både kropp&knopp:/ Tyvärr satt gårdagens låga känsla oxå kvar när jag vakande imorse...inte bra alls...
NW hade stort konvent på backaplan och jag kände mig sådär sugen....men det visade sig vara precis det jag behövde:)

Hade inte bokat mig på så många klasser som jag ofta gör när jag är på konvent, men även det visade sig vara helt perfekt!!!
Började dagen med en föreläsning med en grymt stark tjej Heidi Andersson, sen massa mingel med både gamla & nya kollegor, en BC klass, snabb dusch och sen en stund i massagestol i gott sällskap med en likasinnad kollega & avslutade konventet på bästa sätt med en BB-klass.

Många ggr har jag stressat runt för att hinna med alla klasser men denna dagen kändes helt lagom med träning & mingel, hade ev kunnat tänka mig ngn mer föreläsning men hade alldeles för trevligt med skvallerprat och mingel bland träningsgalna vänner & kollegor!

Kvällen avslutades dock på Leonardo Tapas & Lounge, har ni inte varit där ännu, åk dit och käka, ljuvligt gott:)

fredag 5 april 2013

Måste ha mat snart!!!

Hade tänkt hinna så mkt idag, men tiden vill aldrig riktigt räcka till:/

Fyller ju år idag...41?!? Inte så mkt att fira, men vissa nära & kära envisas med att gratta, vissa mer än andra, ibland finner jag det konstigt att en del människor försvinner från en liv och man vet inte varför:( Saknar faktiskt en person lite mer än personen kanske förtjänar...
Min "nyfunna" träningspartner gjorde dock min dag i grattisväg, haha tack Mia du är för söt:)

Jaja, var ju inte det jag skulle prata om;)
Är ledig idag och hade tänkt göra såååå mkt innan det var dax för klippning, hann dock inte hälften och bara ett snabb, men gjorde det jäkligt effektivt pass på gymmet Just nu känner jag mig lite låg, men har knappt hunnit äta idag, så måste ha mat, men skulle ju ha handlat... Jaja, jag får göra det när jag kommer hem, hann trots allt med ett tidigare tåg än beräknat:) Helgen kommer gå i träningens tecken som vanligt, men imorgon blir det nog inte så mkt styrketräning då NW har konvent på backaplan.

Jobbigt att handla hungrig bara, kanhända det slinker ner lite mer onyttigheter då, meeeeen jag fyller ju ändå bara en gång om året så har ju en fullt godtagbar ursäkt ;)

måndag 1 april 2013

Synden straffar sig självt sägs det!

Ok om det är syndigt att träna tungt och mkt och länge så är jag syndig som tusan!

Igår körde jag armar (sj för första ggr på länge då min vapendragare vårdade bakrus;)
Supersetade och fick en djävulsk go pump, men inatt så var det värre i armen igen:(
Varför kan jag inte bara få vara hel & skadefri? Ryggen kommer ju aldrig att "läka" det har jag ju lärt mig acceptera och träna utefter, men när den äntligen hålls i schack så hade det vart väldigt trevligt om andra kroppsdelar kunde samarbeta mera;)

Jaja, jag ska inte klaga, det kunde vart värre och jag får/kan/vill träna, meeeeen jag VILL träna tungt, hårt & mkt, inte bara rehab & prehab....

Nu blir det iaf ett pass med Miafia på E, sen drar vi vidare och avslutar påskhelgen med en BB-klass på odinsgatan!

Tjing:)

torsdag 28 mars 2013

Godkänd att köra dock inte kötta på ännu;)

Då har "doktor" naprapat gett klartecken att köra igång överkroppsträningen igen:)

Var allt lite svårt att hålla igen, men kommer troligen känna inatt om det var bra eller dåligt för mig.

Idag fick jag förutom elbehandling även ultraljud och såklart bearbetning av muskel med allt annat än skön massage:/
Men det ska ju göra gott efteråt!
Men behandlingen lämnar lite spår...



tisdag 26 mars 2013

Öka, öka, öka:)

Vissa pass går nästan läskigt bra nu?!:)
Jag och Mia är väldigt jämnstarka men ändå på olika sätt;)
Armen känns bättre men inte helt bra, får se vad utlåtandet blir på torsdag.

Idag var fokus på ben, ben, ben!! Tungt som tusan men jäklar vad bra det kändes, vi la på massa vikt på flera övningar, körde rörlighet & stretch innan & efter så det blev ett långt pass, men det var det helt klart värt:)

Helt slut efteråt men redan nu sugen på att köra igen...imorgon blir det dock fokus på kondition (läs löpning), rörlighet & stretch... Laddar mentalt redan nu, vill ju LYFTA tungt men ska vara klok som en bok och lyssna på kroppen och naprapaten:/

Träningsförbud/restriktioner!

Är det inte ryggen som krånglar så finns det ngn annan kroppsdel som ska bråka:(

Har dom sista veckorna haft problem med en arm som domnar bort och gör ont.
Fick en massagebehandling förra veckan och naprapatbehandling igår. Är kort/spänd i bröstmuskeln. Så ingen träning för överkropp på ngr dagar, ev ska jag få smyga igång den träningen på tors/fre igen. Som tur är så kan jag ju träna ben, rumpa & mage;)

Löpband, cykel & crosstrainer är oxå tillåtet! Jag ska nog överleva;)
Kommer och ska fokusera mkt på stretch och kan även fortsätta med rörlighetsträningen.

Nu väntar en heldag i utbildningens tecken...tror jag ska slå till med en celsius, det är ju tisdag (värsta dagen för mig) dricker ju inte kaffe men är i stort behov av koffein, är ju ovant att sitta still och lyssna en hel dag;)

onsdag 20 mars 2013

Jobb, jobb, jobb!!!

Känns som oavsett om jag är vaken eller sover så kretsar tankarna kring jobbet...
Men jag TRIVS med livet:)))
Hinner inte hälften av sakerna jag planerat/tänkt/lagt in i kalendern, men en sak som inte får slarvas med eller glömmas bort det är TRÄNINGEN!!!

Och det går bra nu!!!:)))
Jag & Mia har verkligen hittat varann och har tidsmässigt fått ihop dom flesta passen, inte helt lätt när vi båda jobbar mkt och kör klasser på olika dagar och anläggningar, men med vilja o lite trixande så löser man ju det mesta;)

Idag körde vi rygg, o vi märker båda att vi ökar litegrann mer eller mindre pass efter pass. Känslan som uppstår efter ett bra pass är svårt att slå:)

Imorgon ska vi köra bröst som på sista tiden blivit ngt av ett favoritpass, men det är ju inte så konstigt, det är ju lätt att gilla läget när det går bra;)

tisdag 5 mars 2013

Craze+Mia=driv, fokus & 3 PB

Jezzzzzus vilket träningspass jag fick till idag. Hade stämt träff med Mia och var sjukt laddad, hällde i mig en dos craze på vägen ner till exclusive och jösses vad bra det gick:)))

Bröst&mage stod på schemat och vi hade bestämt att köra bänkpress när man väl har möjlighet till passning!
Men vi började med sned hantelpress, då Mia tyckte det såg för lätt ut så var det ju bara att öka, sista 2 seten blev det 22.5kg!!! Det är vikterna som ligger på UNDRE raden;)))) Har alltid känts som dom riktigt "tunga" vikterna är där;) Haha!

Fortsatte att öka i bänkpressen 2 set med 50 kg, men det var tungt dom sista repsen;)

Sist o minst... Hantelflies, 12,5?!? Vad hände egentligen?!? Sjukt roligt att få känna sådan glädje i träningen och få öka såpass mkt under samma pass!

Vi körde på tufft med mage & lite fler bröstövningar sen var det raka spåret hem för käk & packa väskan för morgondagen:)

söndag 3 mars 2013

Planer är väl till för att ändras?;)

Hade ju tänkt köra ett upplägg som är mer styrkebetonat, 5 övn x 5 set, varannan dag. Tyvärr kände jag att jag tappade motivationen litegrann, saknade att få gå till gymmet varje dag!
Så jag lägger om det igen, märker jag att jag inte hinner träna styrka 5-6 dagar per vecka så kommer jag träna längre de dagar jag väl är på gymmet o splitta axel, armpasset på övriga dagar då jag har dom större muskelgrupperna.

Idag hade jag och fina Mia bestämt att köra ihop, rygg & axlar stod på hennes schema, och det funkade fint för mig oxå.

Riktigt bra pass, jag fick lite tänkapåtips i en pushdownövning, och jag kunde tipsa Mia om passning i chins som jag haft nytta av i min egen strävan i chinsträningen.

Det kommer bli många pass tillsammans framöver om vi bara kan synka våra tider:)
Ser fram emot nästa tillfälle, och träningsvärken som jag lär få imorgon och övermorgon!!!

fredag 1 mars 2013

Vart tar tiden vägen?

Då var det dax för klippning igen, kändes som om det var bara ngn vecka sen jag var där sist, förutom när jag ska fixa frissan då känner jag att det är dax!!!

Sist gång så valde jag att bara toppa lite, för att jag funderar på att spara ut håret.

Meeeen jag är så osäker, ena stunden vill jag ha tillbaka min "tuppkam" det är ju JAG på ngt sätt, i nästa stund så vill jag göra ngt annat... Hmm, förslag? Tips? Råd? Om det finns ngn som har facit, please give me;)

På tal om att tiden går fort... 4:e veckan på nya jobbet o jag känner mig mer o mer som en nybörjare, ska det inte va tvärtom?!? Haha, skämt åsido, det är ju väldigt mkt att lära sig så här i början, inte optimalt för en person som mig som vill kunna o veta allt direkt;)

Har iaf fullt upp och har bestämt mig för att viga hela helgen åt träning o matlagning, en kvartal ska oxå hinnas med... Plus lite socialt umgänge, men det ska spenderas på gymmet, banne mig bästa sättet att optimera tiden med vännerna:)))

lördag 23 februari 2013

Igång än en gång:)

Så...då var jag frisk i bemärkelsen att jag kört igång träningen igen! Eftersom jag precis påbörjat min nya tjänst så har jag lagt om träningen lite. Kommer jobba MYCKET...inte så mkt tid för träning varje dag...så min tanke är 5x5 upplägg!

Ngr veckor framöver kommer jag köra, frontböj, bänkpress, sumomark, militärpress, chins. 3 övn per pass, varannan dag. I mån av tid så kan hända jag lägger in dips och/eller ngn annan övning.

Jag kommer även fortsätta med mina klasser och det viktigaste av allt min rehabträning, men den kör jag antingen i samband eller utöver styrkan!

Just nu sitter jag på tåget hem för att fira sötaste brorsdotter som fyller 2 år💕

Ha en trevlig helg alla underbara människor:) 😊



måndag 18 februari 2013

Felt good to be back:)

Eftersom det var helt omöjligt att få tag på vikarie och jag kände mig bättre än förra veckan så körde jag mina klasser som vanligt!

O vilken känsla, fick rysningar på balancen och även om jag lättare än vanligt blev väldigt andfådd, så gick det bättre än väntat.

Combaten däremot var tung väldigt tung, men fick världens bästa respons efteråt!
"Har du verkligen varit sjuk? Det märktes definitivt inte som du körde på"

Men den allra bästa feedbacken var när en deltagare frågade om jag håller på med "riktig" kampsport, och om jag tävlat, för hon tyckte tekniken och stilen såg så bra o äkta ut:)))


Känslan av sådan feedback är mer eller mindre obeskrivbar! Stolt som en tupp struttade jag hem & längtan efter att få träna igen efter förkylningen är tillfälligt lindrad;)

Imorgon hoppas jag att jag kan få till ett pass i gymmet för att känna & klämma på vikterna!!!

fredag 15 februari 2013

Helt utslagen hela veckan:(

Har inte haft den bästa starten på nya jobbet då jag oturligt nog blev sjuk andra veckan, kände av det redan förra fredagen och har mer eller mindre legat pall sen dess:(

Men men det är bara att komma igen och köra järnet i veckan som kommer:)

Hela veckan har gått i motgångarnas tecken:((( När jag gjorde uppdatering på iPhonen så låste sig hela skiten så jag fick återställa allt, jaja tänkte jag inte hela världen, fotona lägger sig ju automatiskt på datorn. Det var det viktigaste för mig, sen gjorde jag en uppdatering efter uppmaning på datorn och nu är den helt DÖD:/

Orkar inte ens bli lessen eller upprörd, ska kolla upp om bilderna går att rädda, går det inte, ja då ska jag bli rejält förbannad och slå datorn sönder & samman med en hammare!!!

Men nu måste det vara slut på motgångar för mig!!!! Ok?!? Håller tummar&tår;)

Idag har jag fått utträttat en hel del eftersom jag var ledig, tom jobbat lite;)

Besökte MMSports för lite proteinpåfyllning, sen hittade ett par jäkligt schyssta pjux, eller dom hittade mig;) Stod i skylten och blinkade åt mig;) Vem kan motstå en sådan flört?!

Plus ngr skålar modell lite större än dom jag redan har. Har letat länge efter ngn skål som hela mitt kvällsmål får plats i;)
Sen gör det ju inget om dom är snygga oxå:)))

Har nog bara en önskan just nu och det är att bli helt frisk så jag kan TRÄNA igen!!!
Sist gång jag höll upp så här länge var i höstas när ryggen var helt fucked up, och jag känner att den blir sämre för varje dag utan träning så jag vill träna av 2 skäl. Det första för att jag älskar&saknar det enormt mkt när jag bli påtvingad att vila och andra för att jag måste för att inte ryggen ska paja igen...

Nu blir det kvällsmål i ny snygg stor skål;)



onsdag 6 februari 2013

Dåligt med uppdatering sista dagarna...


Då var jag igång med den nya tjänsten, precis som jag anade så är det tokmkt att göra och jag kan inte planera dagen...men vad gör det när man får hoppa in och köra balance både som start & avslut på arbetsdagen för att sen fortsätta ut i gymmet;)

Idag var jag äntligen i närheten av en ICA-butik och fick fyllt på med favoritkvargen, eftersom jag varit sjukt hungrig och godissugen efter Nikehelgen så unnade jag mig även lite "godis" :)))

                              Galet gott med vindruvor:)))

söndag 3 februari 2013

Träningsglädje men ändå inte helt nöjd;)

Helgen har varit fylld av massa träning, en del bra klasser, andra mindre bra, ngn helt oinspirerande och en klass som var sjukt jäkla rolig!!!
Ruffie ägde hela min upplevelse, har länge velat och tänkt testa detta pass och nu var det äntligen läge;)
Rolig, jobbig parträning med endast kroppsvikt som "hjälpmedel/verktyg". Har fått mig ngr rejäla blåmärke, precis som på den gamla goda taekwondotiden;)

Trots denna träningsyra & glädje så kände jag mitt upp i alltihop att jag saknade styrketräningen?!? Jag som för bara ngr år sedan avskydde styrketräning, fann endast löpning tråkigare...
Började ju endast med styrketräningen för att stärka min rygg, den är ju inte bra och kommer aldrig att bli helt hundra, men jag vågar inte ens tänka på hur illa den kunde varit om jag inte tränat:/

Även min klasser BB&BC ligger mig självklart varmt om hjärtat och jag tycker det är roligt att slinka in på ngn boxklass eller liknande så vill jag verkligen inte vara utan min styrka!!!!
Mitt enda råd är att om man vill gymma men är osäker: skaffa en PT, det är väl investerade pengar!!!

Allover så har det varit en bra helg, jag har ätit god mat, en hel del godis, svettats som en gris, hinkat vatten, shoppat träningskläder... Men det är svårt att slå känslan att vara hemma och få sträcka ut mig i min ljuvliga säng!!!

Livet känns helt enkelt jäkligt bra just nu;)

Sov så gott!

fredag 1 februari 2013

Nu struntar jag i jante!!!

Klassen på Ullevi igår var AWESOME!!! Kände mig som en rockstjärna, eller tror iaf en rockstjärna skulle känna så som jag gjorde;)
Passet var hur kul som helst och jag gav verkligen ALLT så var helt slut efteråt... Var en hel del nya som aldrig testat BC innan och dom bara log, trötta & svettiga såklart men med ett stort leende i hela ansiktet:)


Nu sitter jag på hotellrummet i huvudstaden, har kollat på gladiatorerna och såklart ätit godis.

Lägger upp morgondagen med Mia!
Vi har 2 hela dagar tokfyllda med träning, totalt kan man förboka 6 klasser per dag, och för att var 2 lika träningstokiga brudar så har vi inte lyckats boka in en enda likadan klass;) Mia gillar att dansa, jag gillar att slåss;)
Härligt att det finns ngt för alla smaker, har även valt ngr yoga/balance/core klasser så hoppas jag kommer hem helskinnad utan för mkt blåmärken!!

Trots dessa kommande 2 träningsdagar så kunde jag inte hoppa över fredagsfyset!!! Tur för mig ligger sats Globen nära:) Idag var det bröst på schemat, inga PB men ett bra pass efter rastlös väntan under tågresan!

Nu ska jag vara lite social igen:)
Over and out!

tisdag 29 januari 2013

Beslutet är fattat, endast tiden kan utvisa om det var rätt val;)


Plötsligt händer det, så sant som det är sagt!!!
Efter att ha varit arbetsökande i ngr månader så släppte allt på en och samma gång, 2 jobberbjudande samtidigt??? Och riktigt intressanta och spännande båda 2, svårt beslut att fatta, men nu är avtalet signerat!!!
På måndag börjar jag som platschef på Nordic Wellness, domkyrkan och vasastan blir "mina" klubbar:)

Overklig känsla än så länge men kul få köra igång med en ny utmaning!!!

På tal om träning och gym...PB i chins idag...Wohooo, 6:e repetetionen satt som en smäck i andra setet, totalt 26 chins uppdelat på 5 set, trots denna prestation så kändes det löjligt att "bara" klara av 5 i taget!!!
Hur tusan e hjärnan funtad?!? För drygt ett år sen klarade jag ju inte ens en, såklart att 5 st är grymt bra jobbat!!! Ja det är väl viljan att hela tiden utvecklas som gör att man sätter fram gränserna och det är ju inte alltid av ondo;) Självklart är jag SUPERNÖJD, men glädjen var nog större första ggr jag klarade av 5 st på ett set, men nu måste jag ju sikta på 10, då kanske adrenalinkicken blir lika stor igen;) Eller om/när jag kan börja LASTA på vikt...ojojoj känns avlägset nu, men skam den som ger sig...envis är mitt mellannamn;)

Nu blir det till att fixa matlådor, hela helgen ska spenderas i storstaden i träningens tecken och på måndag har jag ett arbete att gå till:) Livet blev helt plötsligt uppstyrt och inrutat igen;)

torsdag 24 januari 2013

Om jag får chansen att välja?!?

Har jag tur eller otur...beror väl på hur man ser det... Men OM jag får chansen att välja, hur tusan ska jag veta att jag gör rätt val?!?

Det vet man ju aldrig förrän efteråt och det finns ju fördelar och nackdelar med det mesta....

Jaja, jag är inte där än, och kommer kanske inte heller komma till det läget...

Men det är många tankar och funderingar just nu...för att inte tala om känslor, vad säger magkänslan till mig?!?

Så mkt kan jag iaf säga just nu att ett nytt skede är på väg att ta form i mitt liv!
Fortsättning följer....

söndag 20 januari 2013

Helt utpumpad efter att ha pumpat biceps+triceps:)


Är ju inne i en TUNG period i styrketräningen nu, och idag var det armar på schemat...2:a ggr jag körde detta upplägg så tungt och har fått till ett pass & upplägg som jag är mkt nöjd med, har aldrig känt mig så trött efter ett armpass som jag gjort dessa 2 söndagar:) Härligt att kunna ta ut sig såpass mkt även på dessa små muskelgrupper:)



Var ganska matt när jag kom hem så det var bara att fixa käk, insåg att tallriken skulle bli för liten så rotade fram en "liten" skål, beväpnade mig med en sked och jesus så gott det var att få bli mätt och tillföra kroppen energi igen!!!



Brukar köpa mina tillskott på MMsports, men besökte gymgrossisten häromdagen och införskaffade ett av dom godaste BCAA jag någonsin har druckit, deras Star Nutrition, water melon:P Mumma!!!




lördag 19 januari 2013

Kommer aldrig bli en styrkelyftare men vill ändå kunna köra marklyft;)))


Jag har för längesen insett att jag inte kommer kunna bli en styrkelyftare;)
Jag vill ju ändå kunna ha med en bra basövning som marklyft, sedan mitt sista ryggtrauma för ca 2 månader sen har jag inte vågat mig på marklyft ännu, förutom raka som jag börjat med lätt vikt för att sen smyga upp till vad jag var på innan skadan...

Idag introducerade jag sumomark, vilken kändes väldigt bra:) Är iofs lite trött i ryggslutet nu, men kan vara för att jag sprang en del efter passet oxå (är inte alltid det bästa för ryggen) Har iaf ingen smärta i ryggen och körde inte så jättetungt och inte så många reps för att vara säker på teknik och hållning.

Var lite av ett test idag, men det kommer nog att få ingå i kommande lördagspass ngr veckor framöver:)
Ligger ju mkt coreträning i mark oxå och det har jag ju fokus på i det mesta jag kör nuförtiden...förutom alla rehabcoreövningar som jag kör flera ggr i veckan...

Var längsen både jag och Camilla var så osugna på att träna som vi erkände för varann att vi var idag, men redan efter första 2 övningar så kändes det som att det skulle bli ett bra pass och ja fy tusan vad bra vi båda 2 mådde när vi var klara:))) Kommer bli en tung period med mkt fokus på ett ben/arm i taget för försöka bygga upp lika mkt styrka i båda sidorna av kroppen!

tisdag 15 januari 2013

Idag var 6:an nära;)


Har kört väldigt mkt klasser sista tiden, 3 st bara igår och 1 idag, och även känt mig lite sliten sen armpasset i söndags, men kände ändå att jag ville  köra mitt ryggpass idag...Och trots allt detta så var 6:e repetetionen vääääääldigt nära, men eftersom jag inte kom över med hakan så räknar jag den inte;)

Jag pratar såklart om CHINS!!! Men ökade på sätt & vis ändå, jag körde 23 st delat på 5 set och ALLA var med pronerat grepp, sen är de ju inte strika som i tävlingchins, men upp kommer jag ju;)
(Förra ryggpasset var det ju både pronerat & supinerat grepp)

Var förvånasvärt fräsch efter passet så kände nästan för att springa, men eftersom kl var mkt och jag ska ha 2 klasser imorgon oxå så fick jag vara nöjd och begav mig hemåt.

På torsdag blir det vilodag, eller vilodag som i att jag ska fokusera än mer på min rehabträning, jag lägger in en del övn i mina ordinarie program så jag inte ska bli så sjukt uttråkad, men en eller två dagar i veckan kör jag lite mer betonat på rehab. (alltså fler övn på samma gång)


Fyndat!!!

Halva reapriset på accent:)))
På väg hem från att ha vickat BB på backaplan så kikade jag in på accent.

Använder i princip bara träningsväskan eller ngn partyväska ngn gång ibland men har ingen bra väska som jag får plats med en A4-mapp (måste ju ha med betyg/intyg när jag går på intervjuer)
Hittade en Björn Borg väska, ett par örhängen och varma inneskor...
Allt för 188 kr när jag ska betala så visar det sig att jag har 100 kr i bonus, tackar jag för, så jag fick punga ut med 88 spänn!!! Heeeeelt ok😉👍



söndag 13 januari 2013

Ökade igen!!

Sa ju förra veckan att jag fegade lite när jag la på vikt i dipsen...
Idag körde jag dom 2 sista seten med 10 kg extra!!! Gjorde 7+8!!! Wohoo😃

Sen blev det ett tungt armpass, superseta biceps+triceps, har lite svårt att lyfta armarna nu... Får bli ett kort inlägg ;)

fredag 11 januari 2013

Proteinmorotskaka...


Idag körde jag en BC-klass för ett gäng ungdomar i årskurs 9, kan säga att det både var det mest roliga & frustrerande jag gjort i passväg...Hade ställt in mig redan från början att det skulle kräva mer av mig som coach... Och ja det kan man väl säga, men roligt att ryta i och säga till på skarpen...TYST i klassen nu är det jag som bestämmer och ni ska göra exakt som jag säger och gör!!! Hahaha! Dom verkade iaf trötta och glada när dom gick och läraren var helnöjd;)

Har exprimenterat med ett recept på morotskaka, ni som känner mig vet ju att det e min favvokaka, kommer lägga upp receptet när jag får den riktigt bra.... Var inte helt nöjd idag... Stod att den skulle vara i ugnen i 30 min tog ut den efter 20 och då hade den stått inne för länge:/ Fortsättning följer....;)



tisdag 8 januari 2013

Kan inte låta bli att bli provocerad....


Då har jag fått svar på röntgen, så här stod det....
"Här kommer svar på röntgen av din ländrygg. Det visar att du har måttlig sänkning av de två nedersta diskarna. Detta överensstämmer med dina symptom. Ngn anledning till operation föreligger inte för närvarande"  ????????????????????????????

Allvarligt, är det allt??? Inget du bör göra detta, du bör undvika det här mm mm mm

Jag vill verkligen inte opereras om det går att undvika och som tur är så försöker jag ju behandla mig själv, men om en person som inte har en aning om hur eller vad man ska göra får ett sånt här svar så är det ju bara en tidsfråga tills man har ett nytt trauma:(
Jag kommer troligen får räkna med att få det jag oxå, men ska göra det jag kan för att det dröjer länge, länge....

Min pappa har varit förtidpensionerad i flera år och har bla diskbråck, för 30 års sen när hans problem började så var det vila och värktabletter som gällde... Idag kan han knappt gå pga av diskbråck, ledgångsreumatism och biverkningar av alla olika mediciner som han knaprat genom åren.

En operation kostar ju mkt mer i tid, pengar, känslor osv än om man får förebyggande behandling, tycker detta är rikigt uselt att sjukvården inte kommit längre. Ok, jag vet att jag kan få detta på annat håll, men det är ett ganska dyrt alternativ som jag tyvärr inte har råd med just nu:(

Idag säger ändå läkaren att det är bra att träna...men inte HUR, återigen om jag inte hade haft ngn kunskap alls så skulle jag kunna träna heltokigt som gör att skadan blir ännu värre...

Som tur är gillar jag ju att träna och söker information överallt där jag kan, och gör det jag kan för att få vara frisk så länge det bara går... Tyvärr är det ju ingen (inte ens jag) som har facit på exakt vad som är bra eller dåligt, men jag försöker ta till mig det jag kan, fråga, testa, förkasta det som inte känns bra och stärka kroppen på alla sätt och vis jag kan:)))) Stort TACK för dina tips idag Anna:)

Just idag mår min rygg bättre än på länge, men om jag sitter för länge så får jag värk/trötthetskänsla i ländryggen...så nu måste snart detta inlägg avslutas;)

Vill bara berätta lite om träningen idag...ni som känner mig väl vet att mitt mål varit chins och det har jag ju fixat. Men nu ligger det i träningsprogrammet och jag testade mitt nya upplägg idag och klarade utan ngn som helst hjälp/assistans  5 chins + 4 pullups + 5 pullups + 5 pullups + 4 pullups + 2 pullups, sen körde jag ett tungt ryggpass med lite olika övningar och testade igen och fixade 5 pullups i slutet av passet!!!
Behöver jag säga att jag kände mig jäkligt nöjd?!? Det går framåt, nästa mål är att klara fler än 5 i taget och att klara fler set med chins:))))


måndag 7 januari 2013

Premiärnerver...


Var längesen jag var så nervös som jag vart HELA dagen idag... Alltid lite pirrigt att komma till ett nytt ställe men nu ska ju jag "äga" dessa 2 klasser, det är JAG som ska skapa fitnessmagi så att deltagarna vill komma tillbaka vecka efter vecka efter vecka till MINA klasser.

På Nordic Wellness är det ju ett enormt tryck på klasserna, dom är ofta fullbokade flera dagar innan osv, så det är ju lätt att välja bort eller välja till en speciell instruktör eller klass efter plats och tid oxå såklart.

Min första klass var på Odinsgatan 17.30 (snacka om primetime) och nervositeten släppte ju såklart musiken började flöda ur högtalarna, denna klass hade jag ju tjuvstartat med att vicka förra veckan på Almedal oxå, så kände mig trygg i koregrafin och coachningen. Fick en del glada tillrop efter klassen så det kändes som att deltagarna var nöjda, jag var kanonnöjd att dagen äntligen var här för att få köra igång vårschemat:)



Dagens andra klass var BC i Örgryte 200 meter från mitt hem, underbar känsla att kunna gå hem på ett par minuter bara :)
Detta är en väldigt, väldigt sen klass så tror att jag kommer få jobba en hel del för att få upp deltagarantalet, men det var iaf  9 eller kanske 10 pers för en sal som rymmer 20 pers, så det var ändå helt ok:)
Var mest nervös för denna klass, men det gick kanonbra, fyinihelvete vad roligt det är att instruera combat!!!

En deltagare kom fram direkt efter klassen helt andfådd o frågade om det var jag som skulle ha denna klassen i vår och när jag svarade ja fick jag ett stort leende och ett "vad roligt ses nästa vecka":)
En annan tjej sa att "vad jobbigt det var, men sååå roligt och vilken energi du har....nästa vecka ska jag ta med min pojkvän oxå" asså, det går inte att få så mkt bättre betyg än så;)))

Mkt glad, mkt trött, mkt lycklig tjej som längtar till nästa måndag igen;)






Stort tack Camilla för moraliskt stöd och hjälp med fotona:)))

söndag 6 januari 2013

PB i dips!!!!!!!!!

Wohooo, har länge känt att jag borde kunna lägga på vikt när jag kör dips men har fegat lite, men inför dagens träning hade jag bestämt mig för att testa iaf 5 kg extra, jag körde ett uppvärmningsset, sen la jag på 5 kg och det kändes knappt så i set 3 och 4 fick det bli 7,5 kg....

Lyckades göra 10 st per set, förutom sista där jag tyckte jag hade ojämt grepp så släppte vikten på 8 och körde 4 sista med bara kroppsvikten...

Kände att det helt klart finns möjlighet att lägga på mer vikt, och from nästa vecka kommer jag börja köra tungt överlag så då får jag inte fega utan lägga på lite mer...känns lite nervöst, men jäkligt kul att kunna mäta även dips i vikter;)

lördag 5 januari 2013

På begäran:)

Har fått önskemål om att skriva om lite mattips, jag kör ju så lite variation så det är svårt att göra ofta, men jag har hittat ett recept på proteinpannkakor som jag modifierat litegrann...

Jag vet inte om det är resorna till Spanien eller om det är att jag alltid hade socker till mina pannkakor när jag var liten...men jag gillar dem iaf ganska söta;)

Så här gör jag iaf:
4 ägg (i orginalreceptet var det endast 2 ägg)
2 dl whey (valfri smak eller naturell, jag kör vaniljsmak)
2 dl mjöl (valfritt jag har kört med dinkel)
4 dl mjölk
lite salt och jag har även tillsatt lite sötningsmedel:)

Har prövat ngr olika recept men dessa funkar väldigt bra att steka i teflonpanna utan ngt tillsatt matfett:)

Vill man lyxa till det ordentligt så kan man ha på lite kesella vanilj, eller sylt, men jag äter inte sylt så kesellan e finfin för mig:)

Idag körde jag o camilla ben igen, snart dax att göra om det passet en del...känns lite jobbigt för jag gillar ju det så jäkla mkt, men fick lite inspiration av ngr andra tjejer på gymmet på en övning som såg rolig o asjobbig ut, första ggr dom testade och jag lovar att återkomma med återkoppling och ev kanske en bild.... får se om Camilla kan agera lite fotograf;)

På måndag smäller det då kör jag igång på "riktigt" på NW, lite pirrigt är det allt, speciellt som jag inte satt hela BC:n ännu, men det löser sig nog;)





torsdag 3 januari 2013

Smygpremiär:)

På måndag så börjar nya vårschemat på Nordic Wellness alla gym i stan, och jag kommer att befinna mig på 2 av dem som instruktör, (risken finns att jag kommer besöka flera olika för egen träning:)

Men idag hade jag en lite smygpremiär på Almedal, vickade en BB-klass, var längesen jag var så nervös...har ju inte haft klass på ca 1,5 månad och har inte heller kunnat öva in klasserna förrän med start för ngn vecka sen...men när jag väl satt igång musiken så var det som det var igår, var säkert lite ringrostig i coachningen, jag tycker det lätt kan bli så när det är ny release, nytt gym, nya deltagare osv...
Gjorde iaf inget fatalt misstag:) Känns underbart att vara igång igen:))))

Innan jag drog iväg till gymmet så tänkte jag bara kolla lite fort hur många chins jag hade i mig idag och drog iväg 6 st!!!! Blev så jäkla peppad så tänkte jag får kolla hur många pullups det blir och drog iväg 7 st!!!!

Till saken hör ju att jag inte räknar dessa på riktigt riktigt...först när jag är på gymmet så blir det verklighet i mina ögon;) Så nu får det bli upp till bevis nästa ryggpass om jag kommer slå ngt PB eller inte...