onsdag 29 maj 2013

Snart nytt utmanande äventyr:)

Just nu tycker jag tiden går långsamt, men så är det väl ofta när man väntar på ngt;) Jag kan nu "avslöja" att det jag väntar på är att få påbörja min nya tjänst. 

Jag har ju ganska nyligen påbörjat en ny anställning, men min magkänsla och nyfikenhet gjorde att jag inte kunde avböja detta erbjudande. Den 10 juni börjar jag jobba på MMsports!!!

Passande som hand i handske? JAAAAA skulle jag vilja skrika ut!!! Känns fortfarande overkligt men nu börjar det sjunka in, tänk att dom ville ha just mig av alla sökande:) 

Var ju där och minglade på eventet i lördags och fick hälsat på både ägarna, VD och rikstäckande butikschef och jag måste säga att jag känner mig oerhört välkommen:) 

För ca 10 år sen fick jag ju arbete på MQ vilket kändes som mitt absoluta drömjobb, fokuset har ju ändrats lite genom åren, så att få återgå till butik känns helrätt men att nu få jobba med kosttillskott och ngr av mina favoritmärken vad gäller träningskläder, ja bättre än så här känns det inte som det kan bli:)))) 

Skulle vara att bli frisk igen så att jag kan återuppta träningen igen!!! Men jag är snart där oxå:) Den som väntar på ngt gott...;)

lördag 25 maj 2013

Se men inte röra...

Kan man inte träna så kan man alltid kolla på när andra "tränar" 
Har tillbringat dagen på MM:s event rep-power, så mkt muskler så många ansiktsuttryck så mkt vilja & kämparglöd!!! Blir alltid lika imponerad när folk bränner av en 20-30 chins och uppemot 40-50 dips MED extra vikt i ETT enda set!!!!! Förutom tävlingen då var det mingel, grillbuffe & bra erbjudande. Som grädde på moset så fick jag mig en mkt trevlig goodiebag hem😊

Snart, snart så kommer detta bli min "vardag"😉 Känns helt overkligt! 

onsdag 22 maj 2013

Bubblar av förväntan och rösten är borta!!!

Helt plötsligt i måndags kväll så kändes det tokigt i halsen som om en förkylningen var på gång:( Hände dock inte så mkt förrän i morses då jag skulle svara i telefonen och upptäckte att inte kunde prata, det blev knappt ett kraxande:/ Rösten var mer eller mindre borta?!?  
Röstresurserna blev lite bättre under dagen men nu tror jag snuvan är på gång:( Fortfarande hes som bara den!   Blä avskyr att vara sjuk och avskyr speciellt mkt att inte få träna som planerat...

På tal om planer så kommer en stor förändring att ske inom kort:) Får nypa mig själv i armen för att förstå att det är sant... Mer om detta senare;)

lördag 18 maj 2013

Dagens träning!!!

Behöver jag säga att jag älskar värme, sommar & sol!!! 

Dagens träning har bestått i att jaga lillan, muta, hota, skratta, busa och vara klätterställning;)

Detta görs ju mer än gärna, finns inte ord för hur mkt jag älskar min lilla brorsdotter:)

Hann även med en långpromenad med bror och en supersnabb vilostund i solstolen, under tiden hade svägerskan gjort jättegoda, nyttiga morotsmuffins och jag kan lova att påfyllning behövdes;)
 
Saknar redan lillan, men ska bli skönt att somna/vakna i min egen säng inatt. 

Imorgon kommer allt vara som vanligt igen, träning, matlådetillverkning och skvaller med bästa Mia;) 

fredag 17 maj 2013

Alldeles för långt mellan gångerna nu:(

Är fruktansvärt dålig på att uppdatera nuförtiden... Tråkigt men när det kommer till att dokumentera saker som händer till att uppleva själva händelsen så är ju prioriteringen väldigt lätt;)

Idag är jag iaf ledig och på väg till familjen och gullungen Bibbi, ska bara mellanlanda i Uddevalla för ett besök hos bästa frisören:) 

Träningen går från klarhet till klarhet och om ngr veckor är det dax att ändra på nuvarande upplägg. Har varit stark och ökat i flera övningar trots en arm/axel som bråkat lite med mig. Den verkar iaf vara på bättringsvägen, hoppas det håller i sig! 

Idag fick jag klara mig utan min partner in crime Mia, fick trots detta till ett bra, svettigt axel/magpass, imorgon är det planerat för vila, men bror har bokat in mig på en låååångpromenad och jag har med "utrustning" för ev löpning:O 
Får väl se om det blir av, men har lite av en favoritrunda för backintevaller i hällevadsholm;) Det trodde jag aldrig att jag skulle höra mig själv uttala för bara ngr års sen!!! 


onsdag 8 maj 2013

Podcast!!! Ny favorit:)

Har hittat en (för mig ny) podcast som är grym:)
 Vill ni höra på träningsrelaterade ämnen som analyseras av ett gäng sjukgymnaststudenter (som nu är färdigutbildade) Ratta då in på fysiopodden!!!
Dom berör allt från stretch/träningsvärk till idrottskador mm mm


onsdag 1 maj 2013

Kondis, att ha eller inte ha?!?;)

Har nog aldrig känt att jag har sämre kondition än vad jag har just nu!!!
Har ju inga fasta BC-klasser för tillfället och har inte sprungit eller kört ngn specifik konditionsträning på ca 2 månader.

Har fokuserat på rehab/prehab och styrketräning, plus jobbet då såklart...

Men idag kom jag mig iaf ut på en hyfsad tidig PW:) Och jag vet ju att så fort jag sätter igång så kommer resultaten visa sig ganska så snabbt, fördel och nackdel det där med kondition...en färskvara som behöver underhållas regelbundet;)

Nu är det iaf dax för dagens höjdpunkt, styrketräning med Mia på exclusive. Jag vet oxå att idag kommer det smidas busigare planer än på länge;)