fredag 26 april 2013

Jobbar, äter, tränar, sover & ett annat besök hos naprapaten!!

Mkt i livet kretsar runt jobbet just nu, inte för att jag klagar för jag stortrivs men vissa saker blir ju bortprioriterade...

Är iaf iväg till tjocka feta släkten:) Oj vad jag kommer att frossa både i mat, godis och kärlek till den lilla busungen:) Långhelg is da shit, fast jag har blivit väckt tidigare än jag normalt brukar går upp, besvarat lite mail o planerar schema på tåget:/

Har inte tränat så mkt sista vecka då ett litet ryggskott uppenbarades under måndagens BB-klass?!? Där av alla ställen, jaja, upphör aldrig att förvånas;)

Naprapaten har iaf tittat, klämt, och manipulerat både arm & rygg, fått en tid till ortoped för armen. Så idag blev det "hemmaträning" i form av rörelse & pinnövningar plus strecht, har med kläder och skor för långpromenad så hoppas på toppenväder i helgen;)

Stora frågan är om jag ska ägna resten av resan till att jobba eller sova;)

You will never know;))

onsdag 17 april 2013

Ovanlig dag!

Känslan att åka till jobbet UTAN träningsväskan i släptåg?!? Kände mig naken, som om jag glömt ngt viktigt hemma;) Typ kläder, eller ngn kroppsdel!!!

Men överlevde dagen med hjälp Av en fd kollega, vi hade bestämt träff på järntorget, tog en räkmacka på phillies etage, bland dom godaste räkmackor jag ätit ngnsin:) Ganska udda ställe med väldig blandad inredning & stil, men mysigt, trevligt & som sagt sjukt god mat!

Vi fortsatte skvallret med en tur genom slottsskogen, (så lite "motion" fick jag) Nu är jag jag i säng innan kl 23?! Hmm, som sagt ovanlig men mysig dag:)

Imorgon blir det träning igen så ordningen kommer att vara återställd;) Skönt då slipper jag känna mig förvirrad;)

Sov gott!

måndag 8 april 2013

Energi!!!

Ibland undrar jag var all energi kommer ifrån, har ju känt mig ganska låg o trött hela helgen. Bävade lite inför kvällens BB-pass eftersom benen är stumma efter gårdagens mastodontpass.

Men ojoj vilken energi jag hade idag, vi körde bröst efter BB:n och jag ville inte sluta, kände tom för att ställa mig på bandet och springa?!? Men stumheten och att vi ändå tränat i över 2 timmar fick mig att gå hem, är ju en dag imorgon oxå;)


söndag 7 april 2013

Föll på eget grepp!;)

Herregud, borde ha lärt mig vid det här laget!!! Man ska va försiktig med vad man önskar sig;) Eller så var jag bara överladdad?!?;)

Fick iaf min önskan igenom & körde mitt "gamla" benpass, men efter 4 timmar på gymmet varav minst 2,5 timme träning så mår jag sisådär just nu:/
Vi börjar och slutar ju alltid med stretch & rörlighetsträning, men idag körde vi förutom ben lite axlar, mage oxå.

Är galet hungrig, så mat kommer sitta som en smäck när jag kommer hem. Ska även "unna" mig en musclemaxx som efterrätt. Idag om ngn dag borde jag vara väl värd det;)




Full rulle:)

Varit sliten i både kropp&knopp:/ Tyvärr satt gårdagens låga känsla oxå kvar när jag vakande imorse...inte bra alls...
NW hade stort konvent på backaplan och jag kände mig sådär sugen....men det visade sig vara precis det jag behövde:)

Hade inte bokat mig på så många klasser som jag ofta gör när jag är på konvent, men även det visade sig vara helt perfekt!!!
Började dagen med en föreläsning med en grymt stark tjej Heidi Andersson, sen massa mingel med både gamla & nya kollegor, en BC klass, snabb dusch och sen en stund i massagestol i gott sällskap med en likasinnad kollega & avslutade konventet på bästa sätt med en BB-klass.

Många ggr har jag stressat runt för att hinna med alla klasser men denna dagen kändes helt lagom med träning & mingel, hade ev kunnat tänka mig ngn mer föreläsning men hade alldeles för trevligt med skvallerprat och mingel bland träningsgalna vänner & kollegor!

Kvällen avslutades dock på Leonardo Tapas & Lounge, har ni inte varit där ännu, åk dit och käka, ljuvligt gott:)

fredag 5 april 2013

Måste ha mat snart!!!

Hade tänkt hinna så mkt idag, men tiden vill aldrig riktigt räcka till:/

Fyller ju år idag...41?!? Inte så mkt att fira, men vissa nära & kära envisas med att gratta, vissa mer än andra, ibland finner jag det konstigt att en del människor försvinner från en liv och man vet inte varför:( Saknar faktiskt en person lite mer än personen kanske förtjänar...
Min "nyfunna" träningspartner gjorde dock min dag i grattisväg, haha tack Mia du är för söt:)

Jaja, var ju inte det jag skulle prata om;)
Är ledig idag och hade tänkt göra såååå mkt innan det var dax för klippning, hann dock inte hälften och bara ett snabb, men gjorde det jäkligt effektivt pass på gymmet Just nu känner jag mig lite låg, men har knappt hunnit äta idag, så måste ha mat, men skulle ju ha handlat... Jaja, jag får göra det när jag kommer hem, hann trots allt med ett tidigare tåg än beräknat:) Helgen kommer gå i träningens tecken som vanligt, men imorgon blir det nog inte så mkt styrketräning då NW har konvent på backaplan.

Jobbigt att handla hungrig bara, kanhända det slinker ner lite mer onyttigheter då, meeeeen jag fyller ju ändå bara en gång om året så har ju en fullt godtagbar ursäkt ;)

måndag 1 april 2013

Synden straffar sig självt sägs det!

Ok om det är syndigt att träna tungt och mkt och länge så är jag syndig som tusan!

Igår körde jag armar (sj för första ggr på länge då min vapendragare vårdade bakrus;)
Supersetade och fick en djävulsk go pump, men inatt så var det värre i armen igen:(
Varför kan jag inte bara få vara hel & skadefri? Ryggen kommer ju aldrig att "läka" det har jag ju lärt mig acceptera och träna utefter, men när den äntligen hålls i schack så hade det vart väldigt trevligt om andra kroppsdelar kunde samarbeta mera;)

Jaja, jag ska inte klaga, det kunde vart värre och jag får/kan/vill träna, meeeeen jag VILL träna tungt, hårt & mkt, inte bara rehab & prehab....

Nu blir det iaf ett pass med Miafia på E, sen drar vi vidare och avslutar påskhelgen med en BB-klass på odinsgatan!

Tjing:)