söndag 23 december 2012

Tankar, funderingar och härlig träningsvärk...

Igår hamnade jag/vi på Mortens efter Emmas lilla glöggfest, och 2 slutsatser som jag snabbt drog var:
1: om jag är hälften så pinsam som 3/4 av personerna som var där vill jag aldrig mer bli full....
2: att aldrig mera gå ut på krogen NYKTER;)))

Haha, lite motsägelsefullt?!? Ja jag vet, men för att klara av och orka med fulla människor så behöver man vara rejält påverkad själv!!!

Vi hade dock trevligt på vårt eget lilla sätt...Vi satt och planerade för dagens träning...Men som vanligt när vi planerar ngt så blir det ngt helt annat än vi sagt från början och så även denna gång:)

Vi hade tänkt köra igång kl 12 i THN och tanken var att även Conrad skulle hänga på, han och Emma skulle ha marklyftsdag (det håller jag mig ifrån ett tag till) När Emma&jag väl vaknat och ätit och surrat så blev det andra bud...Handla först, träna sen!!! Alltså vi skulle inte hinna till kl 12....

Det slutade med att Conrad körde på hemmaplan och jag och Emma drog till Överby för sistaminutenklappar, detta lilla äventyr tog typ 1 timme, varav 15 min var att hitta 2 julklappar och 45 min bestod av att hitta 1st  parkeringsplats!!!!!!!! Galet vilken hysteri det är runt julen, en av orsakerna till att jag tycker den lika gärna kan avskaffas.... Men eftersom vår familj redan firat så skrattade jag mest åt det hela och var kolugn, jag behövde ju inte köpa ngn julklapp, och var ju endast passagerare i bilen plus att jag hade HELA dagen på mig. Av ngn konstig anledning så var det inte så packat med folk på gymmet??? Why, det är ju bästa stället att vara på, oavsett dag eller tid;))) Jajaja, jag vet jag tjatar alla tycker inte lika samma, men det är min uppfattning så låt mig ha den, det får mig att må bra och gilla livet lite mer!
Passet blev iaf bröst och mage, bröst stod på schemat för mig och mage skadar ju aldrig att köra... Coreövningar består ju min sk rehabträning av så det passade alldeles utmärkt:)

Denna veckan har jag hittills haft träningskompis 3 av 5 pass och imorgon ska jag köra med Camilla, (nu har vi ju äntligen kort på samma ställe), känner mig lite bortskämd, härligt känsla, det är ju lite lättare att ge lite mer och få hjälp det där sista lilla som man inte klarar när man kör själv, för att inte tala om göra 2 flugor på smällen... Vara social samtidigt som jag får göra det jag gillar mest:)))) Happy girl!!!!

Har fortfarande träningsvärk i benen sen i onsdags, men nu är hela kroppen genomkörd så det är dax för ben imorgon igen, det gör mig absolut ingenting, men ska fundera på om jag ska hitta på ngt ännu mer konditionsbaserat...hmm, den som lever får se, imorgon är en annan dag och planeringen håller troligen inte ändå så nu går jag och lägger mig i min dundersköna säng och lyssnar på ngn trevlig podcast som godnattsaga:)


Hann även med att klippa mig, var som alltid väldigt behövligt!!!

torsdag 20 december 2012

Älskade, älskade benpass!!!

Har sagt det förut men det tål att sägas igen, jag verkligen älskar att träna ben, speciellt det passet som Madde (http://fitnesscoachen.com/2012/12/20/gardagens-pass/) snickrat ihop till mig.
Igår fick jag med mig en kollega från WC, och hade inte kört på flera veckor då ryggen bråkat med mig:/

Hade verkligen tänkt att hålla igen, men med en träningspartner & flera veckors uppehåll var det svårt...Lastade inte på så blodigt, iaf inte i raka marklyft o gående utfall, men för övrigt körde jag på ganska bra och ryggen känns kanonbra ännu.
Benen däremot!!!! Ojojojojoj, redan inatt har jag vaknat ngr ggr av att benen varit helt stumma och att dom värker, men den känslan fullkomligt ÄLSKAR jag så jag är sjukt nöjd:))))

Min kollega höll nästan på att spy under passet så hoppas att verkligen att han kommer känna minst lika mkt som jag gör;)
Vi har bokat in ett ryggpass imorgon, så då kan jag förhöra mig hur det känns.. Dag 2 brukar ju vara mest kännbar oxå så lär nog få höra hur det står till:)) Hehe

tisdag 18 december 2012

Förändring på gång:)


Helgen blev inte alls som planerat, skulle varit på 30-års fest på lördagskvällen men värdinnan/födelsedagsbarnet blev sjuk, så jag stannade hos brorsan en dag till... När jag som bäst stod och nötte på deras crosstrainer kom ett sms från Camilla som undrade om jag vill hänga med på Filip och Fredrik, jakten på den försvunna staden som gick på söndagen...OM JAG VILLE:)

Tycker dessa 2 män är grymt roliga, och som dom bjussade på sig själva, Filip som är lite eller ganska så mkt neurotiskt och Fredrik som hävdar att han har drag från aspergers... det sjöngs, det spelades, det skämtades, det fanns en del allvarliga stunder och det bjussades på inte så smickrande bilder av båda herrarna, och publiken skrattade och suckade på helt rätt ställen;)
Grymt bra show och som grädde på moset så spelades det in en podcast innan föreställningen som vi fick se live...Enda nackdelen var väl att det kändes för kort, hade gärna spenderat en timme eller så till för att lyssna på deras upptåg:)

Körde så smått igång med styrketräningen i söndags oxå, känslan var AWESOME!!! Har nu kört 2 styrkepass och har fått lite goooooo träningsvärk:))) Löve it!!!!!
Imorgon blir det ben med Anton och på torsdag ska jag och Camilla köra ett litet discopass, sen är hela kroppen genomkörd och då börjar vi om från början, men lite hårdare, lite tyngre...nej lovar att ta det lugnt ännu ett tag, kör halvtungt så att jag klarar minst 12 reps per set, känner verkligen efter vad som funkar för ryggen!

Sist men inte minst, till våren så kommer jag att byta gym, känns bra, pirrigt och nervöst, men allra mest skoj att få (förhoppningsvis) få köra för lite större grupper än det vart på WC sista tiden:/ Och utbudet av gym kommer ju öka med flera 100 %, bäst av allt är att nu har jag ca 250 till närmsta gymmet!!! Wohoo:)))


fredag 14 december 2012

Tidigt julfirande!

Är hemma hos broder, svägerska & brorsdotter. Eftersom dom åker till Växjö över jul och min mor jobbar hela julhelgen och mina stora barn ska vara hos sin pappa så fick vi helt enkelt ta och fira innan.
Lite lättare julbord med skinka, köttbullar och prinskorv fanns med sen så var det lite annat smått & gott som egentligen inte är traditionellt för jul, men ingen överdrift eller överflöd av mat vilket är skönt!

Lillan hade en hel del klappar att öppna, hon förstod inte riktigt hur hon skulle göra men fick såklart hjälp av oss andra som gör allt för det lilla livet, bortskämd vad e det?!?;)

Favoriterna blev nog en katt som kunde gå fram o tillbaka o mjaua, och ett gäng plastarmband som jag bara tog i förbifarten som ett lite extra paket. Kul att ngn så enkelt och billigt kan roa så mkt;)

Jag fick en hel låda med favoritgodiset lakritsbubs...1,5 kg... Ojoj, hur fasen ska jag kunna hålla formen nu:/?!?

Som tur för både formen (kanske) och min "rehabträning" (aktiv vila är ju bäst sägs det) så har dom en crosstrainer som jag nöta på, men det är ju sååå tråkigt...
Kollade iaf på en gammal film och lyckades komma upp i ett hyfsat tempo... Såg när jag klev av att fönstret var helt immigt;) Frågan är om jag kan unna mig ngr bubs idag oxå?!?;)







torsdag 13 december 2012

Smärta som jag inte önskar min värsta fiende:/


Har ju tyvärr dom senaste dagar/veckor känt av min rygg mer & mer för att sen bli hyfsat ok för att sen förvärras igen...

Innan vi åkte hem från Fuerventura så fick jag en behandling av en väldigt duktig naprapat/osteopat/akupunktör.

Tänkte att nu så: nu släpper det...
Var hos sjukgymnast samma vecka när jag kom hem och fick inga speciella restriktioner, men i lördags hände ngt, vet ej vad...tränade inte ngt förutom lite genomblödning på crosstrainern. Men fick mer o mer ont under dagen/kvällen.

Men fy f---------n vilken smärta, hade stora problem att komma ur sängen på söndagen... Har stått, gått, vankat, fram & tillbaka i lght... Tog mig till gymmet för att gå på bandet för blodgenomströmning. Kan bara beskriva hela dagen med ett ord: FRUKTANSVÄRT:(

Var tvungen att boka in en behandling hos naprapat i måndags, gick även till läkaren och fick inflammationshämmande & muskelavslappnande.
Har gått o gått o gått o gått... Just nu håller jag alla tummar & tår för att det börjar släppa:))))

Jag har varit oerhört glad över framsteg och mål som nåtts på gymmet i form av styrka, chins mm.
Men känslan som infinner sig när jag kan öka tempot på bandet från 4,5 till 6 på 2-3 dagar!!!!! Galet vad så små framsteg kan glädja en så mkt!

Ny tid hos naprapat imorgon, sjukgymnast nästa vecka & en läkartid för utredning i slutet av månaden. Nu är bollen i rullning och förhoppningsvis kan jag få rett ut det här en gång för alla!

Så just ikväll lägger jag med en lätthet och tillförsikt och förhoppning att jag snart kan gå till gymmet för att få lyfta skrot igen. LÄNGTAR!!!

fredag 7 december 2012

Härlig resa, roliga resekamrater & massa grym träning:)))


Åkte när det var höst, landade i vinter...hur länge var vi borta egentligen;)

Det var lite blåsigare än önskat och ryggen krånglade lite väl mkt i slutet av vecka, men vad gör det när vi har haft det helt awesome, skrattat så man nästan kissat på sig, ätit gott så man känt sig spyfärdig och tränat så att pumpen slagit till så mkt att musklerna nästan slagit knut på sig själva!!!!



Fick till så grymma träningspass i gymmet på Fuerventura, ville aldrig sluta träna, tjejerna höll på att efterlysa mig ngr ggr;)

Jag kan verkligen rekommendera en träningsresa om man gillar att träna & slappa i solen under siestan, för att sen ta ett pass till innan man hugger in på buffen som det alltid finns ngt man gillar även om man(som jag) är lite kräsen av sig...
Är helt övertygad om att vi stank svett och/eller vitlök hela vecka, men vad gjorde det när vi alla 3 var helt galna i deras aioli:P







Nu är jag hemma i dom vanliga rutinerna igen & även det har sin charm:)

Har även bokat en tid för utredning av ryggen, varit hos sjukgymnast, ska gå till botten med detta en gång för alla... Tyvärr tror jag det kan vara ngt med diskarna då jag haft ont lite för mkt lite för länge...
Men men, fick iaf inga träningsrestriktioner förutom att inte göra ngt som gör alltför ont, och det kan jag verkligen leva med, är ju inte så svårt eftersom smärta inte e roligt....oftast när jag tränar känner jag inte av ryggen alls och om jag inte dummar mig med ngt så blir det inte värre efteråt heller utan snarare tvärtom!