tisdag 29 januari 2013
Beslutet är fattat, endast tiden kan utvisa om det var rätt val;)
Plötsligt händer det, så sant som det är sagt!!!
Efter att ha varit arbetsökande i ngr månader så släppte allt på en och samma gång, 2 jobberbjudande samtidigt??? Och riktigt intressanta och spännande båda 2, svårt beslut att fatta, men nu är avtalet signerat!!!
På måndag börjar jag som platschef på Nordic Wellness, domkyrkan och vasastan blir "mina" klubbar:)
Overklig känsla än så länge men kul få köra igång med en ny utmaning!!!
På tal om träning och gym...PB i chins idag...Wohooo, 6:e repetetionen satt som en smäck i andra setet, totalt 26 chins uppdelat på 5 set, trots denna prestation så kändes det löjligt att "bara" klara av 5 i taget!!!
Hur tusan e hjärnan funtad?!? För drygt ett år sen klarade jag ju inte ens en, såklart att 5 st är grymt bra jobbat!!! Ja det är väl viljan att hela tiden utvecklas som gör att man sätter fram gränserna och det är ju inte alltid av ondo;) Självklart är jag SUPERNÖJD, men glädjen var nog större första ggr jag klarade av 5 st på ett set, men nu måste jag ju sikta på 10, då kanske adrenalinkicken blir lika stor igen;) Eller om/när jag kan börja LASTA på vikt...ojojoj känns avlägset nu, men skam den som ger sig...envis är mitt mellannamn;)
Nu blir det till att fixa matlådor, hela helgen ska spenderas i storstaden i träningens tecken och på måndag har jag ett arbete att gå till:) Livet blev helt plötsligt uppstyrt och inrutat igen;)
torsdag 24 januari 2013
Om jag får chansen att välja?!?
Har jag tur eller otur...beror väl på hur man ser det... Men OM jag får chansen att välja, hur tusan ska jag veta att jag gör rätt val?!?
Det vet man ju aldrig förrän efteråt och det finns ju fördelar och nackdelar med det mesta....
Jaja, jag är inte där än, och kommer kanske inte heller komma till det läget...
Men det är många tankar och funderingar just nu...för att inte tala om känslor, vad säger magkänslan till mig?!?
Så mkt kan jag iaf säga just nu att ett nytt skede är på väg att ta form i mitt liv!
Fortsättning följer....
Det vet man ju aldrig förrän efteråt och det finns ju fördelar och nackdelar med det mesta....
Jaja, jag är inte där än, och kommer kanske inte heller komma till det läget...
Men det är många tankar och funderingar just nu...för att inte tala om känslor, vad säger magkänslan till mig?!?
Så mkt kan jag iaf säga just nu att ett nytt skede är på väg att ta form i mitt liv!
Fortsättning följer....
söndag 20 januari 2013
Helt utpumpad efter att ha pumpat biceps+triceps:)
Är ju inne i en TUNG period i styrketräningen nu, och idag var det armar på schemat...2:a ggr jag körde detta upplägg så tungt och har fått till ett pass & upplägg som jag är mkt nöjd med, har aldrig känt mig så trött efter ett armpass som jag gjort dessa 2 söndagar:) Härligt att kunna ta ut sig såpass mkt även på dessa små muskelgrupper:)
Var ganska matt när jag kom hem så det var bara att fixa käk, insåg att tallriken skulle bli för liten så rotade fram en "liten" skål, beväpnade mig med en sked och jesus så gott det var att få bli mätt och tillföra kroppen energi igen!!!
Brukar köpa mina tillskott på MMsports, men besökte gymgrossisten häromdagen och införskaffade ett av dom godaste BCAA jag någonsin har druckit, deras Star Nutrition, water melon:P Mumma!!!
lördag 19 januari 2013
Kommer aldrig bli en styrkelyftare men vill ändå kunna köra marklyft;)))
Jag har för längesen insett att jag inte kommer kunna bli en styrkelyftare;)
Jag vill ju ändå kunna ha med en bra basövning som marklyft, sedan mitt sista ryggtrauma för ca 2 månader sen har jag inte vågat mig på marklyft ännu, förutom raka som jag börjat med lätt vikt för att sen smyga upp till vad jag var på innan skadan...
Idag introducerade jag sumomark, vilken kändes väldigt bra:) Är iofs lite trött i ryggslutet nu, men kan vara för att jag sprang en del efter passet oxå (är inte alltid det bästa för ryggen) Har iaf ingen smärta i ryggen och körde inte så jättetungt och inte så många reps för att vara säker på teknik och hållning.
Var lite av ett test idag, men det kommer nog att få ingå i kommande lördagspass ngr veckor framöver:)
Ligger ju mkt coreträning i mark oxå och det har jag ju fokus på i det mesta jag kör nuförtiden...förutom alla rehabcoreövningar som jag kör flera ggr i veckan...
Var längsen både jag och Camilla var så osugna på att träna som vi erkände för varann att vi var idag, men redan efter första 2 övningar så kändes det som att det skulle bli ett bra pass och ja fy tusan vad bra vi båda 2 mådde när vi var klara:))) Kommer bli en tung period med mkt fokus på ett ben/arm i taget för försöka bygga upp lika mkt styrka i båda sidorna av kroppen!
tisdag 15 januari 2013
Idag var 6:an nära;)
Har kört väldigt mkt klasser sista tiden, 3 st bara igår och 1 idag, och även känt mig lite sliten sen armpasset i söndags, men kände ändå att jag ville köra mitt ryggpass idag...Och trots allt detta så var 6:e repetetionen vääääääldigt nära, men eftersom jag inte kom över med hakan så räknar jag den inte;)
Jag pratar såklart om CHINS!!! Men ökade på sätt & vis ändå, jag körde 23 st delat på 5 set och ALLA var med pronerat grepp, sen är de ju inte strika som i tävlingchins, men upp kommer jag ju;)
(Förra ryggpasset var det ju både pronerat & supinerat grepp)
Var förvånasvärt fräsch efter passet så kände nästan för att springa, men eftersom kl var mkt och jag ska ha 2 klasser imorgon oxå så fick jag vara nöjd och begav mig hemåt.
På torsdag blir det vilodag, eller vilodag som i att jag ska fokusera än mer på min rehabträning, jag lägger in en del övn i mina ordinarie program så jag inte ska bli så sjukt uttråkad, men en eller två dagar i veckan kör jag lite mer betonat på rehab. (alltså fler övn på samma gång)
Fyndat!!!
Halva reapriset på accent:)))
På väg hem från att ha vickat BB på backaplan så kikade jag in på accent.
Använder i princip bara träningsväskan eller ngn partyväska ngn gång ibland men har ingen bra väska som jag får plats med en A4-mapp (måste ju ha med betyg/intyg när jag går på intervjuer)
Hittade en Björn Borg väska, ett par örhängen och varma inneskor...
Allt för 188 kr när jag ska betala så visar det sig att jag har 100 kr i bonus, tackar jag för, så jag fick punga ut med 88 spänn!!! Heeeeelt ok😉👍
På väg hem från att ha vickat BB på backaplan så kikade jag in på accent.
Använder i princip bara träningsväskan eller ngn partyväska ngn gång ibland men har ingen bra väska som jag får plats med en A4-mapp (måste ju ha med betyg/intyg när jag går på intervjuer)
Hittade en Björn Borg väska, ett par örhängen och varma inneskor...
Allt för 188 kr när jag ska betala så visar det sig att jag har 100 kr i bonus, tackar jag för, så jag fick punga ut med 88 spänn!!! Heeeeelt ok😉👍
söndag 13 januari 2013
Ökade igen!!
Sa ju förra veckan att jag fegade lite när jag la på vikt i dipsen...
Idag körde jag dom 2 sista seten med 10 kg extra!!! Gjorde 7+8!!! Wohoo😃
Sen blev det ett tungt armpass, superseta biceps+triceps, har lite svårt att lyfta armarna nu... Får bli ett kort inlägg ;)
Idag körde jag dom 2 sista seten med 10 kg extra!!! Gjorde 7+8!!! Wohoo😃
Sen blev det ett tungt armpass, superseta biceps+triceps, har lite svårt att lyfta armarna nu... Får bli ett kort inlägg ;)
fredag 11 januari 2013
Proteinmorotskaka...
Idag körde jag en BC-klass för ett gäng ungdomar i årskurs 9, kan säga att det både var det mest roliga & frustrerande jag gjort i passväg...Hade ställt in mig redan från början att det skulle kräva mer av mig som coach... Och ja det kan man väl säga, men roligt att ryta i och säga till på skarpen...TYST i klassen nu är det jag som bestämmer och ni ska göra exakt som jag säger och gör!!! Hahaha! Dom verkade iaf trötta och glada när dom gick och läraren var helnöjd;)
Har exprimenterat med ett recept på morotskaka, ni som känner mig vet ju att det e min favvokaka, kommer lägga upp receptet när jag får den riktigt bra.... Var inte helt nöjd idag... Stod att den skulle vara i ugnen i 30 min tog ut den efter 20 och då hade den stått inne för länge:/ Fortsättning följer....;)
tisdag 8 januari 2013
Kan inte låta bli att bli provocerad....
Då har jag fått svar på röntgen, så här stod det....
"Här kommer svar på röntgen av din ländrygg. Det visar att du har måttlig sänkning av de två nedersta diskarna. Detta överensstämmer med dina symptom. Ngn anledning till operation föreligger inte för närvarande" ????????????????????????????
Allvarligt, är det allt??? Inget du bör göra detta, du bör undvika det här mm mm mm
Jag vill verkligen inte opereras om det går att undvika och som tur är så försöker jag ju behandla mig själv, men om en person som inte har en aning om hur eller vad man ska göra får ett sånt här svar så är det ju bara en tidsfråga tills man har ett nytt trauma:(
Jag kommer troligen får räkna med att få det jag oxå, men ska göra det jag kan för att det dröjer länge, länge....
Min pappa har varit förtidpensionerad i flera år och har bla diskbråck, för 30 års sen när hans problem började så var det vila och värktabletter som gällde... Idag kan han knappt gå pga av diskbråck, ledgångsreumatism och biverkningar av alla olika mediciner som han knaprat genom åren.
En operation kostar ju mkt mer i tid, pengar, känslor osv än om man får förebyggande behandling, tycker detta är rikigt uselt att sjukvården inte kommit längre. Ok, jag vet att jag kan få detta på annat håll, men det är ett ganska dyrt alternativ som jag tyvärr inte har råd med just nu:(
Idag säger ändå läkaren att det är bra att träna...men inte HUR, återigen om jag inte hade haft ngn kunskap alls så skulle jag kunna träna heltokigt som gör att skadan blir ännu värre...
Som tur är gillar jag ju att träna och söker information överallt där jag kan, och gör det jag kan för att få vara frisk så länge det bara går... Tyvärr är det ju ingen (inte ens jag) som har facit på exakt vad som är bra eller dåligt, men jag försöker ta till mig det jag kan, fråga, testa, förkasta det som inte känns bra och stärka kroppen på alla sätt och vis jag kan:)))) Stort TACK för dina tips idag Anna:)
Just idag mår min rygg bättre än på länge, men om jag sitter för länge så får jag värk/trötthetskänsla i ländryggen...så nu måste snart detta inlägg avslutas;)
Vill bara berätta lite om träningen idag...ni som känner mig väl vet att mitt mål varit chins och det har jag ju fixat. Men nu ligger det i träningsprogrammet och jag testade mitt nya upplägg idag och klarade utan ngn som helst hjälp/assistans 5 chins + 4 pullups + 5 pullups + 5 pullups + 4 pullups + 2 pullups, sen körde jag ett tungt ryggpass med lite olika övningar och testade igen och fixade 5 pullups i slutet av passet!!!
Behöver jag säga att jag kände mig jäkligt nöjd?!? Det går framåt, nästa mål är att klara fler än 5 i taget och att klara fler set med chins:))))
måndag 7 januari 2013
Premiärnerver...
Var längesen jag var så nervös som jag vart HELA dagen idag... Alltid lite pirrigt att komma till ett nytt ställe men nu ska ju jag "äga" dessa 2 klasser, det är JAG som ska skapa fitnessmagi så att deltagarna vill komma tillbaka vecka efter vecka efter vecka till MINA klasser.
På Nordic Wellness är det ju ett enormt tryck på klasserna, dom är ofta fullbokade flera dagar innan osv, så det är ju lätt att välja bort eller välja till en speciell instruktör eller klass efter plats och tid oxå såklart.
Min första klass var på Odinsgatan 17.30 (snacka om primetime) och nervositeten släppte ju såklart musiken började flöda ur högtalarna, denna klass hade jag ju tjuvstartat med att vicka förra veckan på Almedal oxå, så kände mig trygg i koregrafin och coachningen. Fick en del glada tillrop efter klassen så det kändes som att deltagarna var nöjda, jag var kanonnöjd att dagen äntligen var här för att få köra igång vårschemat:)
Dagens andra klass var BC i Örgryte 200 meter från mitt hem, underbar känsla att kunna gå hem på ett par minuter bara :)
Detta är en väldigt, väldigt sen klass så tror att jag kommer få jobba en hel del för att få upp deltagarantalet, men det var iaf 9 eller kanske 10 pers för en sal som rymmer 20 pers, så det var ändå helt ok:)
Var mest nervös för denna klass, men det gick kanonbra, fyinihelvete vad roligt det är att instruera combat!!!
En deltagare kom fram direkt efter klassen helt andfådd o frågade om det var jag som skulle ha denna klassen i vår och när jag svarade ja fick jag ett stort leende och ett "vad roligt ses nästa vecka":)
En annan tjej sa att "vad jobbigt det var, men sååå roligt och vilken energi du har....nästa vecka ska jag ta med min pojkvän oxå" asså, det går inte att få så mkt bättre betyg än så;)))
Mkt glad, mkt trött, mkt lycklig tjej som längtar till nästa måndag igen;)
Stort tack Camilla för moraliskt stöd och hjälp med fotona:)))
söndag 6 januari 2013
PB i dips!!!!!!!!!
Wohooo, har länge känt att jag borde kunna lägga på vikt när jag kör dips men har fegat lite, men inför dagens träning hade jag bestämt mig för att testa iaf 5 kg extra, jag körde ett uppvärmningsset, sen la jag på 5 kg och det kändes knappt så i set 3 och 4 fick det bli 7,5 kg....
Lyckades göra 10 st per set, förutom sista där jag tyckte jag hade ojämt grepp så släppte vikten på 8 och körde 4 sista med bara kroppsvikten...
Kände att det helt klart finns möjlighet att lägga på mer vikt, och from nästa vecka kommer jag börja köra tungt överlag så då får jag inte fega utan lägga på lite mer...känns lite nervöst, men jäkligt kul att kunna mäta även dips i vikter;)
Lyckades göra 10 st per set, förutom sista där jag tyckte jag hade ojämt grepp så släppte vikten på 8 och körde 4 sista med bara kroppsvikten...
Kände att det helt klart finns möjlighet att lägga på mer vikt, och from nästa vecka kommer jag börja köra tungt överlag så då får jag inte fega utan lägga på lite mer...känns lite nervöst, men jäkligt kul att kunna mäta även dips i vikter;)
lördag 5 januari 2013
På begäran:)
Har fått önskemål om att skriva om lite mattips, jag kör ju så lite variation så det är svårt att göra ofta, men jag har hittat ett recept på proteinpannkakor som jag modifierat litegrann...
Jag vet inte om det är resorna till Spanien eller om det är att jag alltid hade socker till mina pannkakor när jag var liten...men jag gillar dem iaf ganska söta;)
Så här gör jag iaf:
4 ägg (i orginalreceptet var det endast 2 ägg)
2 dl whey (valfri smak eller naturell, jag kör vaniljsmak)
2 dl mjöl (valfritt jag har kört med dinkel)
4 dl mjölk
lite salt och jag har även tillsatt lite sötningsmedel:)
Har prövat ngr olika recept men dessa funkar väldigt bra att steka i teflonpanna utan ngt tillsatt matfett:)
Vill man lyxa till det ordentligt så kan man ha på lite kesella vanilj, eller sylt, men jag äter inte sylt så kesellan e finfin för mig:)
Idag körde jag o camilla ben igen, snart dax att göra om det passet en del...känns lite jobbigt för jag gillar ju det så jäkla mkt, men fick lite inspiration av ngr andra tjejer på gymmet på en övning som såg rolig o asjobbig ut, första ggr dom testade och jag lovar att återkomma med återkoppling och ev kanske en bild.... får se om Camilla kan agera lite fotograf;)
På måndag smäller det då kör jag igång på "riktigt" på NW, lite pirrigt är det allt, speciellt som jag inte satt hela BC:n ännu, men det löser sig nog;)
Jag vet inte om det är resorna till Spanien eller om det är att jag alltid hade socker till mina pannkakor när jag var liten...men jag gillar dem iaf ganska söta;)
Så här gör jag iaf:
4 ägg (i orginalreceptet var det endast 2 ägg)
2 dl whey (valfri smak eller naturell, jag kör vaniljsmak)
2 dl mjöl (valfritt jag har kört med dinkel)
4 dl mjölk
lite salt och jag har även tillsatt lite sötningsmedel:)
Har prövat ngr olika recept men dessa funkar väldigt bra att steka i teflonpanna utan ngt tillsatt matfett:)
Vill man lyxa till det ordentligt så kan man ha på lite kesella vanilj, eller sylt, men jag äter inte sylt så kesellan e finfin för mig:)
Idag körde jag o camilla ben igen, snart dax att göra om det passet en del...känns lite jobbigt för jag gillar ju det så jäkla mkt, men fick lite inspiration av ngr andra tjejer på gymmet på en övning som såg rolig o asjobbig ut, första ggr dom testade och jag lovar att återkomma med återkoppling och ev kanske en bild.... får se om Camilla kan agera lite fotograf;)
På måndag smäller det då kör jag igång på "riktigt" på NW, lite pirrigt är det allt, speciellt som jag inte satt hela BC:n ännu, men det löser sig nog;)
torsdag 3 januari 2013
Smygpremiär:)
På måndag så börjar nya vårschemat på Nordic Wellness alla gym i stan, och jag kommer att befinna mig på 2 av dem som instruktör, (risken finns att jag kommer besöka flera olika för egen träning:)
Men idag hade jag en lite smygpremiär på Almedal, vickade en BB-klass, var längesen jag var så nervös...har ju inte haft klass på ca 1,5 månad och har inte heller kunnat öva in klasserna förrän med start för ngn vecka sen...men när jag väl satt igång musiken så var det som det var igår, var säkert lite ringrostig i coachningen, jag tycker det lätt kan bli så när det är ny release, nytt gym, nya deltagare osv...
Gjorde iaf inget fatalt misstag:) Känns underbart att vara igång igen:))))
Innan jag drog iväg till gymmet så tänkte jag bara kolla lite fort hur många chins jag hade i mig idag och drog iväg 6 st!!!! Blev så jäkla peppad så tänkte jag får kolla hur många pullups det blir och drog iväg 7 st!!!!
Till saken hör ju att jag inte räknar dessa på riktigt riktigt...först när jag är på gymmet så blir det verklighet i mina ögon;) Så nu får det bli upp till bevis nästa ryggpass om jag kommer slå ngt PB eller inte...
Men idag hade jag en lite smygpremiär på Almedal, vickade en BB-klass, var längesen jag var så nervös...har ju inte haft klass på ca 1,5 månad och har inte heller kunnat öva in klasserna förrän med start för ngn vecka sen...men när jag väl satt igång musiken så var det som det var igår, var säkert lite ringrostig i coachningen, jag tycker det lätt kan bli så när det är ny release, nytt gym, nya deltagare osv...
Gjorde iaf inget fatalt misstag:) Känns underbart att vara igång igen:))))
Innan jag drog iväg till gymmet så tänkte jag bara kolla lite fort hur många chins jag hade i mig idag och drog iväg 6 st!!!! Blev så jäkla peppad så tänkte jag får kolla hur många pullups det blir och drog iväg 7 st!!!!
Till saken hör ju att jag inte räknar dessa på riktigt riktigt...först när jag är på gymmet så blir det verklighet i mina ögon;) Så nu får det bli upp till bevis nästa ryggpass om jag kommer slå ngt PB eller inte...
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


