torsdag 28 mars 2013

Godkänd att köra dock inte kötta på ännu;)

Då har "doktor" naprapat gett klartecken att köra igång överkroppsträningen igen:)

Var allt lite svårt att hålla igen, men kommer troligen känna inatt om det var bra eller dåligt för mig.

Idag fick jag förutom elbehandling även ultraljud och såklart bearbetning av muskel med allt annat än skön massage:/
Men det ska ju göra gott efteråt!
Men behandlingen lämnar lite spår...



tisdag 26 mars 2013

Öka, öka, öka:)

Vissa pass går nästan läskigt bra nu?!:)
Jag och Mia är väldigt jämnstarka men ändå på olika sätt;)
Armen känns bättre men inte helt bra, får se vad utlåtandet blir på torsdag.

Idag var fokus på ben, ben, ben!! Tungt som tusan men jäklar vad bra det kändes, vi la på massa vikt på flera övningar, körde rörlighet & stretch innan & efter så det blev ett långt pass, men det var det helt klart värt:)

Helt slut efteråt men redan nu sugen på att köra igen...imorgon blir det dock fokus på kondition (läs löpning), rörlighet & stretch... Laddar mentalt redan nu, vill ju LYFTA tungt men ska vara klok som en bok och lyssna på kroppen och naprapaten:/

Träningsförbud/restriktioner!

Är det inte ryggen som krånglar så finns det ngn annan kroppsdel som ska bråka:(

Har dom sista veckorna haft problem med en arm som domnar bort och gör ont.
Fick en massagebehandling förra veckan och naprapatbehandling igår. Är kort/spänd i bröstmuskeln. Så ingen träning för överkropp på ngr dagar, ev ska jag få smyga igång den träningen på tors/fre igen. Som tur är så kan jag ju träna ben, rumpa & mage;)

Löpband, cykel & crosstrainer är oxå tillåtet! Jag ska nog överleva;)
Kommer och ska fokusera mkt på stretch och kan även fortsätta med rörlighetsträningen.

Nu väntar en heldag i utbildningens tecken...tror jag ska slå till med en celsius, det är ju tisdag (värsta dagen för mig) dricker ju inte kaffe men är i stort behov av koffein, är ju ovant att sitta still och lyssna en hel dag;)

onsdag 20 mars 2013

Jobb, jobb, jobb!!!

Känns som oavsett om jag är vaken eller sover så kretsar tankarna kring jobbet...
Men jag TRIVS med livet:)))
Hinner inte hälften av sakerna jag planerat/tänkt/lagt in i kalendern, men en sak som inte får slarvas med eller glömmas bort det är TRÄNINGEN!!!

Och det går bra nu!!!:)))
Jag & Mia har verkligen hittat varann och har tidsmässigt fått ihop dom flesta passen, inte helt lätt när vi båda jobbar mkt och kör klasser på olika dagar och anläggningar, men med vilja o lite trixande så löser man ju det mesta;)

Idag körde vi rygg, o vi märker båda att vi ökar litegrann mer eller mindre pass efter pass. Känslan som uppstår efter ett bra pass är svårt att slå:)

Imorgon ska vi köra bröst som på sista tiden blivit ngt av ett favoritpass, men det är ju inte så konstigt, det är ju lätt att gilla läget när det går bra;)

tisdag 5 mars 2013

Craze+Mia=driv, fokus & 3 PB

Jezzzzzus vilket träningspass jag fick till idag. Hade stämt träff med Mia och var sjukt laddad, hällde i mig en dos craze på vägen ner till exclusive och jösses vad bra det gick:)))

Bröst&mage stod på schemat och vi hade bestämt att köra bänkpress när man väl har möjlighet till passning!
Men vi började med sned hantelpress, då Mia tyckte det såg för lätt ut så var det ju bara att öka, sista 2 seten blev det 22.5kg!!! Det är vikterna som ligger på UNDRE raden;)))) Har alltid känts som dom riktigt "tunga" vikterna är där;) Haha!

Fortsatte att öka i bänkpressen 2 set med 50 kg, men det var tungt dom sista repsen;)

Sist o minst... Hantelflies, 12,5?!? Vad hände egentligen?!? Sjukt roligt att få känna sådan glädje i träningen och få öka såpass mkt under samma pass!

Vi körde på tufft med mage & lite fler bröstövningar sen var det raka spåret hem för käk & packa väskan för morgondagen:)

söndag 3 mars 2013

Planer är väl till för att ändras?;)

Hade ju tänkt köra ett upplägg som är mer styrkebetonat, 5 övn x 5 set, varannan dag. Tyvärr kände jag att jag tappade motivationen litegrann, saknade att få gå till gymmet varje dag!
Så jag lägger om det igen, märker jag att jag inte hinner träna styrka 5-6 dagar per vecka så kommer jag träna längre de dagar jag väl är på gymmet o splitta axel, armpasset på övriga dagar då jag har dom större muskelgrupperna.

Idag hade jag och fina Mia bestämt att köra ihop, rygg & axlar stod på hennes schema, och det funkade fint för mig oxå.

Riktigt bra pass, jag fick lite tänkapåtips i en pushdownövning, och jag kunde tipsa Mia om passning i chins som jag haft nytta av i min egen strävan i chinsträningen.

Det kommer bli många pass tillsammans framöver om vi bara kan synka våra tider:)
Ser fram emot nästa tillfälle, och träningsvärken som jag lär få imorgon och övermorgon!!!

fredag 1 mars 2013

Vart tar tiden vägen?

Då var det dax för klippning igen, kändes som om det var bara ngn vecka sen jag var där sist, förutom när jag ska fixa frissan då känner jag att det är dax!!!

Sist gång så valde jag att bara toppa lite, för att jag funderar på att spara ut håret.

Meeeen jag är så osäker, ena stunden vill jag ha tillbaka min "tuppkam" det är ju JAG på ngt sätt, i nästa stund så vill jag göra ngt annat... Hmm, förslag? Tips? Råd? Om det finns ngn som har facit, please give me;)

På tal om att tiden går fort... 4:e veckan på nya jobbet o jag känner mig mer o mer som en nybörjare, ska det inte va tvärtom?!? Haha, skämt åsido, det är ju väldigt mkt att lära sig så här i början, inte optimalt för en person som mig som vill kunna o veta allt direkt;)

Har iaf fullt upp och har bestämt mig för att viga hela helgen åt träning o matlagning, en kvartal ska oxå hinnas med... Plus lite socialt umgänge, men det ska spenderas på gymmet, banne mig bästa sättet att optimera tiden med vännerna:)))