fredag 28 juni 2013

MM som i MM som i MM!!!


MM kan betyda så olika saker, finns ngr som står mig väldigt nära just nu. 

MM som i Mia&Marina, bästa träningsvännen, det lyfts, det testas nya övn, det svettas & frustrationen är på topp många ggr, men oftast en synkad duo som känner en träningsglädje och enorm längtan till nästa pass & nästa pass &... Ja ni fattar NÄSTA PASS;)))

MMm som i Marabou... Denna produkt får dock stå tillbaka lite för stunden;) 

MM som i M&M, har aldrig varit ngn större favorit, lätt att avstå med andra ord!

MM som i MM Sports!!! Har bara varit där i 3 veckor, men kände mig "hemma" från dag ett! Grymt team med mkt kunskap!  Roliga, spännande, prisvärda träningsrelaterade produkter, alltså jag kan inte få det bättre just nu!!! 
Drömjobbet nr 1:)))


onsdag 19 juni 2013

Fördel MM

Måste säga att även om det är en värdslig sak så är en stor fördel med att jobba på MM är att absolut ingen lägger sig i vad jag har i lunchmatlådan!!!!

Jag behöver inte förklara, försvara, argumentera osv utan om ngn säger ngt så är det tips eller jämförelse av intresse för/av vilken ev diet man går på....

JAG GILLAR'T så j-a mkt!!! Mat är bränsle för kroppen för att orka lyfta skroten på gymmet! Jag älskar folk som förstår och lever efter den filosofin;) 


onsdag 5 juni 2013

Träningsvärk & plugg!!


Efter att i ca 6 veckor kört stora basövningar och ett uppehåll på 2 veckor pga en jäkla förkylning så är träningsvärken i benen total, nästan förlamande!!! 
1/6 körde vi äntligen återigen igång med 5-splitprogram (älskar att få kötta på mer specifikt för varje muskelgrupp) 

I måndags var det då dax för ben och värken som har satt sig i mina muskler är helt galen, rör mig som den gamla tant jag är och även eller trots att jag gnäller över det, så fullkomligt älskar jag den här känslan:))) 

Säger som min vapendragare sa idag, det bästa med dig/oss är att vi är så himla flexibla:) Vi skulle inte ha tränat ihop idag då Mia egentligen skulle haft klass, men helt plötsligt så blev hon lös o ledig och vi lyckades få till ett bröstpass på Örgryte gymmet! 



Just nu försöker jag dock få min hjärna att förstå allt om beta-alanine, isolate, glutamin, l-leucine mm mm mm
Hoppas det inte blir skriftligt prov på måndag;)