söndag 23 december 2012

Tankar, funderingar och härlig träningsvärk...

Igår hamnade jag/vi på Mortens efter Emmas lilla glöggfest, och 2 slutsatser som jag snabbt drog var:
1: om jag är hälften så pinsam som 3/4 av personerna som var där vill jag aldrig mer bli full....
2: att aldrig mera gå ut på krogen NYKTER;)))

Haha, lite motsägelsefullt?!? Ja jag vet, men för att klara av och orka med fulla människor så behöver man vara rejält påverkad själv!!!

Vi hade dock trevligt på vårt eget lilla sätt...Vi satt och planerade för dagens träning...Men som vanligt när vi planerar ngt så blir det ngt helt annat än vi sagt från början och så även denna gång:)

Vi hade tänkt köra igång kl 12 i THN och tanken var att även Conrad skulle hänga på, han och Emma skulle ha marklyftsdag (det håller jag mig ifrån ett tag till) När Emma&jag väl vaknat och ätit och surrat så blev det andra bud...Handla först, träna sen!!! Alltså vi skulle inte hinna till kl 12....

Det slutade med att Conrad körde på hemmaplan och jag och Emma drog till Överby för sistaminutenklappar, detta lilla äventyr tog typ 1 timme, varav 15 min var att hitta 2 julklappar och 45 min bestod av att hitta 1st  parkeringsplats!!!!!!!! Galet vilken hysteri det är runt julen, en av orsakerna till att jag tycker den lika gärna kan avskaffas.... Men eftersom vår familj redan firat så skrattade jag mest åt det hela och var kolugn, jag behövde ju inte köpa ngn julklapp, och var ju endast passagerare i bilen plus att jag hade HELA dagen på mig. Av ngn konstig anledning så var det inte så packat med folk på gymmet??? Why, det är ju bästa stället att vara på, oavsett dag eller tid;))) Jajaja, jag vet jag tjatar alla tycker inte lika samma, men det är min uppfattning så låt mig ha den, det får mig att må bra och gilla livet lite mer!
Passet blev iaf bröst och mage, bröst stod på schemat för mig och mage skadar ju aldrig att köra... Coreövningar består ju min sk rehabträning av så det passade alldeles utmärkt:)

Denna veckan har jag hittills haft träningskompis 3 av 5 pass och imorgon ska jag köra med Camilla, (nu har vi ju äntligen kort på samma ställe), känner mig lite bortskämd, härligt känsla, det är ju lite lättare att ge lite mer och få hjälp det där sista lilla som man inte klarar när man kör själv, för att inte tala om göra 2 flugor på smällen... Vara social samtidigt som jag får göra det jag gillar mest:)))) Happy girl!!!!

Har fortfarande träningsvärk i benen sen i onsdags, men nu är hela kroppen genomkörd så det är dax för ben imorgon igen, det gör mig absolut ingenting, men ska fundera på om jag ska hitta på ngt ännu mer konditionsbaserat...hmm, den som lever får se, imorgon är en annan dag och planeringen håller troligen inte ändå så nu går jag och lägger mig i min dundersköna säng och lyssnar på ngn trevlig podcast som godnattsaga:)


Hann även med att klippa mig, var som alltid väldigt behövligt!!!

torsdag 20 december 2012

Älskade, älskade benpass!!!

Har sagt det förut men det tål att sägas igen, jag verkligen älskar att träna ben, speciellt det passet som Madde (http://fitnesscoachen.com/2012/12/20/gardagens-pass/) snickrat ihop till mig.
Igår fick jag med mig en kollega från WC, och hade inte kört på flera veckor då ryggen bråkat med mig:/

Hade verkligen tänkt att hålla igen, men med en träningspartner & flera veckors uppehåll var det svårt...Lastade inte på så blodigt, iaf inte i raka marklyft o gående utfall, men för övrigt körde jag på ganska bra och ryggen känns kanonbra ännu.
Benen däremot!!!! Ojojojojoj, redan inatt har jag vaknat ngr ggr av att benen varit helt stumma och att dom värker, men den känslan fullkomligt ÄLSKAR jag så jag är sjukt nöjd:))))

Min kollega höll nästan på att spy under passet så hoppas att verkligen att han kommer känna minst lika mkt som jag gör;)
Vi har bokat in ett ryggpass imorgon, så då kan jag förhöra mig hur det känns.. Dag 2 brukar ju vara mest kännbar oxå så lär nog få höra hur det står till:)) Hehe

tisdag 18 december 2012

Förändring på gång:)


Helgen blev inte alls som planerat, skulle varit på 30-års fest på lördagskvällen men värdinnan/födelsedagsbarnet blev sjuk, så jag stannade hos brorsan en dag till... När jag som bäst stod och nötte på deras crosstrainer kom ett sms från Camilla som undrade om jag vill hänga med på Filip och Fredrik, jakten på den försvunna staden som gick på söndagen...OM JAG VILLE:)

Tycker dessa 2 män är grymt roliga, och som dom bjussade på sig själva, Filip som är lite eller ganska så mkt neurotiskt och Fredrik som hävdar att han har drag från aspergers... det sjöngs, det spelades, det skämtades, det fanns en del allvarliga stunder och det bjussades på inte så smickrande bilder av båda herrarna, och publiken skrattade och suckade på helt rätt ställen;)
Grymt bra show och som grädde på moset så spelades det in en podcast innan föreställningen som vi fick se live...Enda nackdelen var väl att det kändes för kort, hade gärna spenderat en timme eller så till för att lyssna på deras upptåg:)

Körde så smått igång med styrketräningen i söndags oxå, känslan var AWESOME!!! Har nu kört 2 styrkepass och har fått lite goooooo träningsvärk:))) Löve it!!!!!
Imorgon blir det ben med Anton och på torsdag ska jag och Camilla köra ett litet discopass, sen är hela kroppen genomkörd och då börjar vi om från början, men lite hårdare, lite tyngre...nej lovar att ta det lugnt ännu ett tag, kör halvtungt så att jag klarar minst 12 reps per set, känner verkligen efter vad som funkar för ryggen!

Sist men inte minst, till våren så kommer jag att byta gym, känns bra, pirrigt och nervöst, men allra mest skoj att få (förhoppningsvis) få köra för lite större grupper än det vart på WC sista tiden:/ Och utbudet av gym kommer ju öka med flera 100 %, bäst av allt är att nu har jag ca 250 till närmsta gymmet!!! Wohoo:)))


fredag 14 december 2012

Tidigt julfirande!

Är hemma hos broder, svägerska & brorsdotter. Eftersom dom åker till Växjö över jul och min mor jobbar hela julhelgen och mina stora barn ska vara hos sin pappa så fick vi helt enkelt ta och fira innan.
Lite lättare julbord med skinka, köttbullar och prinskorv fanns med sen så var det lite annat smått & gott som egentligen inte är traditionellt för jul, men ingen överdrift eller överflöd av mat vilket är skönt!

Lillan hade en hel del klappar att öppna, hon förstod inte riktigt hur hon skulle göra men fick såklart hjälp av oss andra som gör allt för det lilla livet, bortskämd vad e det?!?;)

Favoriterna blev nog en katt som kunde gå fram o tillbaka o mjaua, och ett gäng plastarmband som jag bara tog i förbifarten som ett lite extra paket. Kul att ngn så enkelt och billigt kan roa så mkt;)

Jag fick en hel låda med favoritgodiset lakritsbubs...1,5 kg... Ojoj, hur fasen ska jag kunna hålla formen nu:/?!?

Som tur för både formen (kanske) och min "rehabträning" (aktiv vila är ju bäst sägs det) så har dom en crosstrainer som jag nöta på, men det är ju sååå tråkigt...
Kollade iaf på en gammal film och lyckades komma upp i ett hyfsat tempo... Såg när jag klev av att fönstret var helt immigt;) Frågan är om jag kan unna mig ngr bubs idag oxå?!?;)







torsdag 13 december 2012

Smärta som jag inte önskar min värsta fiende:/


Har ju tyvärr dom senaste dagar/veckor känt av min rygg mer & mer för att sen bli hyfsat ok för att sen förvärras igen...

Innan vi åkte hem från Fuerventura så fick jag en behandling av en väldigt duktig naprapat/osteopat/akupunktör.

Tänkte att nu så: nu släpper det...
Var hos sjukgymnast samma vecka när jag kom hem och fick inga speciella restriktioner, men i lördags hände ngt, vet ej vad...tränade inte ngt förutom lite genomblödning på crosstrainern. Men fick mer o mer ont under dagen/kvällen.

Men fy f---------n vilken smärta, hade stora problem att komma ur sängen på söndagen... Har stått, gått, vankat, fram & tillbaka i lght... Tog mig till gymmet för att gå på bandet för blodgenomströmning. Kan bara beskriva hela dagen med ett ord: FRUKTANSVÄRT:(

Var tvungen att boka in en behandling hos naprapat i måndags, gick även till läkaren och fick inflammationshämmande & muskelavslappnande.
Har gått o gått o gått o gått... Just nu håller jag alla tummar & tår för att det börjar släppa:))))

Jag har varit oerhört glad över framsteg och mål som nåtts på gymmet i form av styrka, chins mm.
Men känslan som infinner sig när jag kan öka tempot på bandet från 4,5 till 6 på 2-3 dagar!!!!! Galet vad så små framsteg kan glädja en så mkt!

Ny tid hos naprapat imorgon, sjukgymnast nästa vecka & en läkartid för utredning i slutet av månaden. Nu är bollen i rullning och förhoppningsvis kan jag få rett ut det här en gång för alla!

Så just ikväll lägger jag med en lätthet och tillförsikt och förhoppning att jag snart kan gå till gymmet för att få lyfta skrot igen. LÄNGTAR!!!

fredag 7 december 2012

Härlig resa, roliga resekamrater & massa grym träning:)))


Åkte när det var höst, landade i vinter...hur länge var vi borta egentligen;)

Det var lite blåsigare än önskat och ryggen krånglade lite väl mkt i slutet av vecka, men vad gör det när vi har haft det helt awesome, skrattat så man nästan kissat på sig, ätit gott så man känt sig spyfärdig och tränat så att pumpen slagit till så mkt att musklerna nästan slagit knut på sig själva!!!!



Fick till så grymma träningspass i gymmet på Fuerventura, ville aldrig sluta träna, tjejerna höll på att efterlysa mig ngr ggr;)

Jag kan verkligen rekommendera en träningsresa om man gillar att träna & slappa i solen under siestan, för att sen ta ett pass till innan man hugger in på buffen som det alltid finns ngt man gillar även om man(som jag) är lite kräsen av sig...
Är helt övertygad om att vi stank svett och/eller vitlök hela vecka, men vad gjorde det när vi alla 3 var helt galna i deras aioli:P







Nu är jag hemma i dom vanliga rutinerna igen & även det har sin charm:)

Har även bokat en tid för utredning av ryggen, varit hos sjukgymnast, ska gå till botten med detta en gång för alla... Tyvärr tror jag det kan vara ngt med diskarna då jag haft ont lite för mkt lite för länge...
Men men, fick iaf inga träningsrestriktioner förutom att inte göra ngt som gör alltför ont, och det kan jag verkligen leva med, är ju inte så svårt eftersom smärta inte e roligt....oftast när jag tränar känner jag inte av ryggen alls och om jag inte dummar mig med ngt så blir det inte värre efteråt heller utan snarare tvärtom!

onsdag 28 november 2012

Livet är oförskämt bra ibland;)



Äntligen på plats, vi landade på ett ganska blåsigt fuerventura, men så skönt att känna lite varmare vindar än hemma.

Det hade regnat idag och vi fick lite kuriosa från reseledare och tydligen har ön ca 11 regndagar om året!!!
Får vi ens så många soldagar på en sommar hos oss?!?;)
Detta måste väl betyda att vi får sol resten av resan;)

Vi checkade in och begav oss till gymmet, fy fan va livet kändes bra då... Hade inte tränat på ngr dagar (bara gått lååååånga promenader och strechat) för att låta ryggen återhämta sig lite. Laddade med jack3d (första ggr jag testar denna PWO) vet inte om det var vilan och/eller PWO:n, men fy tusan vilket bra pass jag fick till...
Ville inte sluta träna, köttade på alla möjliga&omöjliga ryggövningar jag kom på.

Tjejerna körde jag nästan iväg i förväg till rummet för dusch&spackel;)

Sen kom belöningen, hotellets buffé!!! Mat, mat, mat överallt! Nu är vi mätta! Gott!

Hannah somnade nästan mitt i en mening;) Malin släckte lampan för ngn minut sen och jag är som vanligt skitpigg nu på kvällen/natten;)

Men det är dax att logga ut, stänga ner, och slagga.
För imorgon så är det frukostbuffe, träning, siesta, träning & buffé som står på schemat!!!!!!!



fredag 23 november 2012

Ovälkommen gammal smärta på besök:/


Jag har ju från och till problem med min "dåliga" rygg:(
Är stark men ändå svag, eller som talesättet säger: kejdan är inte starkare än den svagaste länken....

Vickade en sån jäkla grym och energigivande BC-klass igår så körde på lite för hårt, och då är det ryggen som protesterar:(
Tur i oturen så hade jag redan bokat en tid hos Carro för förebyggande behandling...
Nu blev det ju inte så mkt förebyggande som att försöka läka och hela det onda och fy f-n säger jag bara, Carro kan sina saker och njuter kanske lite för mkt av sin egen behandling när det kommer till folk hon känner!!!!!;)
Fick i slutet lite stretch av dom olika "problemområden" och när hon kommer till lårmuskel så säger hon det här kan göra lite ont och känns nog inte så skönt... Ena benet, ja ok det känns men jag står ut, sen till andra benet!!!

Fy, fy, fy faaaaasen vad ont det gjorde, Carro frågar om jag ska börja gråta och det var inte långt ifrån, blev alldeles kallsvettig men ändå varm och det kändes som om det stramade i hela kroppen ...

Men nu ska jag ta tag i detta, måste gå till läkare och begära en röntgen så jag iaf kan utesluta vissa saker.

Det värsta är att detta kunde inte komma olägligare, på tisdag åker vi ju iväg på träningsresa.....
Måste....kunna...TRÄNA!!!!!

Vill inte ropa hej ännu, men tror att Carros hårdhänta behandling gett lite positivt reslutat, ska ha aktiv vila med långpromenader, det brukar göra susen så hoppas jag kommer vara på banan när vi är på plats i paradiset;)

Är ju dock kvartaler på söndag, men får väl vara bisittare i värsta fall! Under mina 4,5 år som instruktör har jag ännu inte missat en enda kvartal, så kan nog "unna" mig att inte vara så aktiv för en gång skull.

onsdag 21 november 2012

Jag tror jag växer, svårt att se själv...



Igår körde jag biceps, triceps + mage innan min balanceklass, jag vill gärna tro att dom små, små musklerna växer till sig, iaf litegrann...Har svårt att se det själv, men tyckte nog att dom såg lite större ut igår;)



Ålskar mina nya snygga g-loves!!!!
bra grepp, coola, snygga, enda nackedelen kan vara att dom blir väldigt svettiga i jämförelse mot "vanliga" gymhandskar, men det märks ju inte förrän efteråt;)

Idag ska jag köra ben igen och jag har sagt det förut, säger det igen, jag fullkomligt älskar benpasset som jag  fick i träningsupplägget från Madde:))) 



söndag 18 november 2012

Nu är jag trött, men lycklig:)


Tack, tack, tack alla goa tjejer som har förgyllt min helg:)))

Igår präglades samtalen av gamla kollegor och uppdateringar om vad som hänt sen sist...

Ikväll var det mer prat om barn, hus och garderober ombyggda till spritskåp , fester från förr och bokskrivningar;)

Självklart har det diskuterats en hel del träning, godis & självdisciplin men det görs det ju mer eller mindre jämt;)

Och såklart massa asgarv, jäklar vad det är kul att träffa dessa flickor, är ju trots allt inte vi som blivit äldre, det är ju bara barnen som fyller år och åldras nuförtiden;) Eller vad säger ni?!?

Kvällens middag blev fiskgratäng på Kerstin på torget!!!

Valde att åka hem, och hann med bussen i god tid den här ggr...
Ska bli galet skönt att sova i min egen supergoa säng inatt:)

lördag 17 november 2012

Bra tryck idag:)))


Måste varit Ninas goda mat igår, lyckades verkligen prickskjuta triceps idag, vilket tryck jag fick, försökte ta lite bilder men svårt att se tycker jag...
Har iaf gjort ett litet collage;)

Efter styrkan sprang jag på bandet, fick ett jäkla håll efter ca 2 km, men bet ihop och till slut släppte det.

Blev en 98 med kyckling på Thai Palace, riktigt längesen jag åt detta:P
Och som grädde på moset en godispåse från the one and only Hemmakväll!!!!!

Nu ska jag fixa till mig för helgens andra tjejträff, den här ggr blir det med dom härliga Uddevallabrudarna:)

Flyger & flänger, men har turen på min sida idag:)


Vaknade upp i mitt gamla flickrum i morses, busade lite med lillan som var supergullig i ny frisyr idag:) Inte många 1,5-åringar som kan få upp allt hår i 2 tofsar;)

Såklart bråttom till tåget, hann med ngr min tillgodo!!! Puh...
Snabb väskavlämning hos dottern och sen iväg till gymmet för mitt älskade benpass, svettigt, jobbigt, nästintill gråtfärdig men jäklar vad jag energi jag får av det:)))

Hann i tid även till frisören, äntligen är stripsen synligt på plats igen!

Till nästa station för transport till Vbg där kvällen skulle tillbringas i gamla MP-kollegors sällskap, och vilken mat vi fick!!! Shit, Nina hade verkligen lyckats:P Även här fylls verkligen energidepåerna på, god mat, härligt sällskap, massa skvaller & skratt.

Hann med vad jag hoppas är sista transporten för kvällen med 2 min marginal...
Hoppas på en god natts sömn hos dottern o "svärson", risken finns dock att jag blir väckt av ett litet busfrö till kattunge, men vem kan bli arg på en ursöt spinnande hårboll;)

torsdag 15 november 2012

Tog mig ut i löparspåret:)


Har "hittat" en perfekt 100-meters backe i Hällevadsholm för intervaller!!!
Har upptäckt hur mkt lättare jag tycker det är att ge mig ut i spåret när jag vet exakt hur långt det är, hemma i götet springer jag oftast med funbeat och har inte riktigt "mätt" ut var och hur jag ska springa.
Men här har jag hittat en runda som är knappt 2 km till backen, sen blir det rusher och samma väg tillbaka, känns sjukt mkt lättare när jag hela tiden har koll på var jag är och inte behöver vänta på rösten som talar om hur långt jag har kommit. Måste hitta detta hemma oxå;)

Hade solen med mig under tiden oxå så jag kunde nästan mer eller mindre njuta av löpturen!!! Ni som känner mig vet att det är stort för mig;) Löpningen varken är eller kommer att bli min favoritträning, men har lärt mig acceptera den.

När jag kom hem hade lillskruttan vaknat så det vara bara att hoppa in i duschen och sen på med lekstassen;)
Denna ljuvliga unge har energi för ett helt kompani, men fick en skön bild när hon kompar sin pappa på pianot:D

onsdag 14 november 2012

Lekfastern är igång igen:)


Sådär ja då var gårdagens svullnade över, fick inte alls ont i magen, nästan lite dumt, inget lär ju hindra mig från att äta mer godis igen;) Precis som om ngt skulle göra det nu framöver!!!
Nu har jag tillåtelse av mig själv igen, men ska verkligen försöka hålla mig till lördagsgodis...

För tillfället sitter jag och leker med min mammas iPad?!? Galet min mor har skaffat iPad innan mig, iofs så har hon ingen dator och vi barn och barnbarn har sagt till henne att en iPad borde räcka för henne...

Ska våldgästa bror, svägerska & brorsdotter i ngr dagar innan det blir en helg med massa skojigheter, har lyckats pricka in träff med både gamla MP-kollegor och gamla tjejgänget från Uddevalla:) 

Största bekymret när jag är i hällevadsholm förutom mammas goda mat och svägerskans supergoda jordnötskakor är att jag inte ha tillgång till ngt gym:( Har självklart tagit med löparutrustning men kunde ju inte genomföra utomhuspasset sist jag testade...Får se om det går och/eller om jag kan motivera mig att bege mig ut i regnrusket....

Min kropp skulle säkert inte protestera av en eller annan vilodag så denna "påtvingade" avhållsamhet är säkert bara bra för mig;) Måste bara inse det med både hjärta&hjärna... 
Vill ju mer än ngt annat träna varje dag:))


tisdag 13 november 2012

Dagen med stort G!!!


Vilken underbar dag jag haft, har fått äran att umgås med dottern min nästan hela dagen och vi har hunnit med massa roliga saker:)

Mötte upp tösen på Ikea för en snabblunch och en raid genom butiken. Tösen köpte bara lite julklappspapper, jag var mest nöjd att vara sällskap;)

Sen blev det dax för gymmet och eftersom vi hade massa tid innan passet så lurade jag med tösen på ett ett axel&magpass, hon kämpade på riktigt bra! Stolt mamma:)

Och nu till dagens höjdpunkt VIP-bio för sista twilightfilmen!!!!!
I slutet av augusti så hade jag ett litet uppehåll med godis, som gick så över förväntan så satte som mål att en biokväll skulle vara ett bra tillfälle att återinföra denna underbara sötsaker i mitt liv igen;) Hahaha

Herre jäklar va gott det va!!!!
Och nu har vi sista filmen kvar!!!
Och det finns även lite godis kvar:))) Vip-bio med filmmaraton äger:)

fredag 9 november 2012

Höga berg & djupa dalar...


Jag blir tydligt allt starkare, när jag började på detta träningsupplägg så gjorde jag ca 20 armhävningar med fötter på bänk, idag brände jag av 30 st i första setet!!!! Behöver jag säga att glädjen var stor;)))
Sen gick benen mer eller mindre av sig själva på löpbandet trots tungt benpass igår:)

Det var med lätt hjärta och glatt sinne som jag mötte upp en fd kollega för lite skvaller och mys!

Ett gammalt spöke kom på tal, och jag sa till henne att jag nästan "önskade" springa på personen i fråga... Det skulle jag aldrig ha sagt, 10 min senare går vi vidare för att träffa fler gamla kollegor... Och självklart så sprang jag på mitt spöke!!!!!!!!

Nu vill jag bara tillbaka till gymmet och svettas bort frustrationen, hitta känsla igen som jag hade innan detta oförberedda möte!!!!

Ibland så bjuder livet på överraskningar som är lite tyngre än andra:/

!!!!!!!

torsdag 8 november 2012

Oooohhh vad jag älskar mitt nuvarande benpass:)))


Fick ett mess från Jenny som var i götet nu, vi bestämde oss för att köra ett pass och sen ta en lunch för lite uppdatering:) Alltid lika trevligt!

Jag satte ihop ett mer konditionsbaserat pass med lite lättare vikter, TRX, bollar och mkt egen kroppsvikt var inblandat;) Sen tog vi en sallad på Frank's, sjukt goda sallader där...

Åkte och handlade lite sen, har redan spikat lite av menyn för lördagen...haha, såg att Madde hade bakat scones i söndags!!!! Blev så sugen på detta så tänkte göra scones till frukost och pannkakor till lunch.
Härligt när man kan få uppslag på mat, men jobbigt när man måste vänta en hel vecka på att få äta det man är sugen på...

Kände att jag ville göra ngt mer idag så drog till gymmet för en andra session och på schemat stod det ben!!! Gud vad jag fullkomligt älskar det benpasset, det är högt tempo från början, dropset, superset & massa andra godsaker:)

Om mindre än en vecka så ska jag äta godis igen, första ggr på 12-13 veckor, och det känns helt galet, som om jag skulle göra ngt högst förbjudet?!? Ngt som innan känts helt naturligt och kunde hända lite närsom känns nu förbjudet och galet...det går verkligen att skapa nya vanor på ganska kort tid.

tisdag 6 november 2012

Vilken dag:)))


Började dagen med en avslappnande ansiktsbehandling och avslutade med en fartfylld boxklass i Kungälv med Victor Cheng som instruktör!!!! Vissa dagar är helt klart bättre än andra;)

Har träffat så många sköna människor idag, var på MP och lunchade med gamla goa kollegor, höll knappt på att komma därifrån, alla undrade ju såklart hur jag hade det och om jag tränade ngt....hahaha
Hur kul det än var att träffa dessa goingar så måste jag säga att jag saknar inte mitt gamla jobb för fem öre, även om jag just nu söker annat så är jag glad att jag vågade ta steget för 10 månader sen och testa ngt helt annat.

Har ju egentligen klass på tisdagar men Camilla undrade för ngn vecka sen om jag ville hänga på och boxas på rollsbo där Victor skulle va gästinstruktör!!!!! Om jag ville en sådan chans måste man ju bara ta, som tur va fick jag ta på en vikarie till min BB så jag blev lös & ledig:)

I vanliga fall är det Henrik som har den klassen, han och Peter som jag gick min boxutbildning för var självklart där, jättekul att se dessa 2 herrar igen:)

Har sett Victor fightas på the Zone en gång och på lördag ska han gå match igen, vad jag önskar jag kunde vara där!
Han ser ut som en snäll, leende, försiktigt person och sen PANG så exploderar han ut i en slagserie som är galet snabb, effektiv och såklart genomtänkt!

Och till sist måste jag få skryta lite: känns ju galet bra när han kommer fram och säger: tjejen det där ser riktigt bra ut, du är boxinstruktör va? Beröm av en sån stor MMA-fighter...jag kommer sova gott inatt:)))




lördag 3 november 2012

Dubbelpass idag...


Fick äntligen min hett efterlängtade hamburgare, även om den var god så blev jag allt lite besviken men så är det ju ofta när man längtat läääänge efter ngt...undrar hur godiset kommer smaka om drygt en vecka;)

Körde BC på almedal på fm, sen fick jag sällskap av Emma & Conrad på em träningen, vi skulle alla köra ben, men jag körde efter mitt schema o shit vilket grymt pass jag fick till idag!!!
Övningarna bara flöt på, ryggen bråkade knappt ngt alls, svetten lackade & vikterna kastade upp, ner, fram & tillbaka;)

Nu ligger jag i soffan, proppmätt efter thaimat, (den blir jag då aldrig besviken på) och kakor!!!

Kan knappt bärga mig tills jag får gå till gymmet imorgon & lyfta lite igen:)))

fredag 2 november 2012

Populärt med discoträning!!!


Vi var återigen på Almedal och även om det gymmet är STORT så är det väldigt välbesökt...Och trångt!!!
Och vi har tydligen lyckats matcha in vad alla andra ska köra, så att just dom stängerna eller vikterna är upptagna...
Inte så konstigt att det tar så mkt längre tid än jag vanligtvis är van vid.

Pga att jag beräknat lite fel i onsdags (hann inte med axlar) så tänkte jag att axlar, biceps & triceps blir bra idag:)

Glada i hågen beger vi oss till gymmet och jag överdriver inte om jag säger att 99% körde biceps och/eller axlar???

Men vi fick till ett riktigt bra pass, go pump i armarna utan att tappa för mkt i greppet!

Kände mig ganska stark och ökade i bicepscurls tänkte knappt på att jag tagit tyngre stänger än sist gång:)

torsdag 1 november 2012

Aldrig säga aldrig;)


För 2 år sedan flyttade jag till den lyan jag bor i nu och ALLA kommenterade om vilket bra område det är och det är ju så nära till Skatås osv osv osv
Eftersom jag hellre går in på gymmet eller gruppträningssalen så uppskattade jag inte riktigt detta bra läge som en mer löparintresserad person skulle ha gjort...

Jag vet att jag stod vid fönstret och förundrades över att oavsett tid på dygnet så nog tusan såg man ngn som sprang, joggade, gick, eller lufsade fram på gångbanan....

Men trot eller ej, idag drog jag på mig löpartightsen och skorna nästan helt utan att tveka eller fundera på om jag skulle göra det eller inte...Jag har inte kommit dit än att jag uppskattar löpningen under tiden jag springer men har iaf kommit över den asjobbiga tröskeln så jag kan känna mig hyfsat lätt i steget.

Har ju haft 2 löppass i veckan på mitt nuvarande träningsschema, men haft svårt att glatt ge mig ut, ställer mig hellre på löpbandet med musik och ngn lättsmält såpa på TV:n.

Tyvärr gick löpningen skitdåligt idag:/ Skulle kört intervaller, men fick ont i ryggen så fort jag ökade tempo:(
Lyckades få till ngr halvbra ökningar innan jag gav upp och lunkade hem, det funkade tydligen...
Skrapade ihop 5 km på 33 min, men då hade jag testat intervaller med gång mellan och även fibblat med tidtagarur, så jag får vara hyfsat nöjd med min prestation;)

Anyway, jag och Camilla gav oss iväg till Odinsgatan för lite box med JPS, gick över förväntan med ryggen:)
Lite konstigt tycker jag men jag var tacksam för det är ju sååååååå roligt med box. Varje gång jag boxas så säger/tänker jag att detta måste jag ju göra oftare...
Alla borde köra box oftare, bra träning med en liten twist, man jobbar på flåset utan att man tänker på det, aktivierar muskelgrupper överallt mm, mm, mm och twisten: man kan visualisera ngn/ngt som gör en pissed off och sen slå ut/bort alla sina aggressioner på mitsarna... Helt UNDERBART:)


onsdag 31 oktober 2012

Starkare än jag tror?!?


Lyckades förvåna mig själv idag igen:)))
Tycker det är ganska läskigt att hoppa upp och ta tag cable cross, chinsställningar mm
Får bilder om att jag ska glida av hamna snett och skada mig i ryggen (är ju min svaga punkt)

Stod iaf vid trx-ställningen och Camilla säger hoppa upp och nudda men fingertopparna bara!
Bra det gör jag och det är så löjligt lite som skiljer för att jag ska nå så hoppar, touchar 1 gång och greppar 2:a ggr, när jag väl hänger där tänker jag: äh jag testar om jag klarar ngr chins idag...
Vi hade ju ändå kört 4 tunga assisterande set innan, plus lite annat smått & gott och klarar 5 st!!!!!

5 CHINS!!!! Det e fanimej STORT:D
Så det är en mkt lycklig tjej som knappt kan vänta på att få utmana sig själv på nästa ryggpass igen;)

tisdag 30 oktober 2012

Träning ala Malin K:)


Förra veckan körde jag och Malin lite olika övningar på gymmet och kom överens om att köra utomhus denna veckan om vädret tillät:) Och hösten och Götet visade sig från en av sina bättre sidor;)

Vi träffades på utomhusbanan vid Valhalla och körde 1 varv löpning, 5 chins med powerband, 5 highpulls med TRX, 10 armhävningar & 10 dips, vi satte en tidsgräns på 20 min vi hann 5 varv om jag minns rätt.

Asjobbigt, men roligt att köra tillsammans med Malin, detta är ju oftast en form av träning som är svårt att motivera sig till att göra själv... Eller?;) Jag kan ju bara prata för mig själv och jag hade aldrig gjort det ensam, då hade jag hellre gått till gymmet och köttat;)



Hungrig tung vecka...


Är hungrig hela tiden just nu, såg en bild på en hamburgertallrik igår och genast började min hjärna planera inför lördagen:/ Jag är inte den som vantligtvis äter eller är så sugen på hamburgare...men nu vill jag gå till HRC eller ngt liknande ställe och beställa in en stor flottig hamburgare med massa stripes eller klyftpotatis & extra mkt dressing!!!!!!!!!

Sitter just nu och äter en tonfisksallad....KUL!!! NOT!!! BRA??? JA;)))

Laddar för ett pass med Malin, vi har tänkt gå till utomhusbanan vid Gårda och köra allt möjligt roligt & jobbigt vi kan komma på:)



                                          Men till helgen så SKA jag ha en sån här i ngn form....

måndag 29 oktober 2012

Godissuget from hell...


Idag vill jag bara frossa i en STOR STOR JÄTTESTOR godispåse.... Precis när jag sitter och funderar på vad tusan jag ska göra för att komma över denna känsla så kommer jag på att jag har kakor och naturgodis kvar sen fridagen (hann inte fylla på så mkt som jag tänkt???) så nu måste jag brottas mot begäret samtidigt som jag vet att jag har godsaker hemma!!!!! Ingen bra combo:/

Idag var jag och Camilla på Almedal igen körde ben, gick bra med ryggen men tog det försiktigt och lite lättare vikter på dom värsta övningarna där ländryggen kopplades på. Gillar det gymmet, dom har mer eller mindre allt, nackdelen är att man knappt vet vart man ska leta om man inte vet var grejorna är pga att det är så stort. Men det är ju ett I-landsproblem som man får leva med;)

Har iaf ätit gott och inväntar sista kvällsmålet, som alltid är lika supergott:)))










söndag 28 oktober 2012

Ryggen kändes över förväntan:)


Har dom senaste dagarna känt av ryggen lite mer än vanligt, och fredagens ryggpass och gårdagens stillasittande på festgolvet gjorde inte saken bättre...
Tog en långpromenad på förmiddagen det är ju oftast det bästa botemedlet...kände att jag ville göra lite mer och jag och Camilla hade kommit överens om att träna på Almedal så begav mig dit med lite farhågor, men det kändes kanonbra, var axlar bröst & mage på schemat så det passade perfekt:)


Vi bestämde oss för att gå till korsvägen där vi måste skiljas åt för respektive vagnar, men när vi väl var där så fortsatte vi promenera hemåt åt varsitt håll, tack gode gud för iPhone och podcaster;) Kändes hyfsat skönt trots kylan&mörkret;)

Ökade i mina armhävningar med fötterna på bänk idag, jäkla skön känsla:)


Nu snart dax för nattamålet, kanske ska unna mig en liten extra portion ikväll:P

Gårdagen i bilder...och ord...



Gårdagen gick nog i dom spontana förändringars tecken, jag och Hannah skulle ha tränat ett magpass men jag hade såpass ont i ryggen så ville ge kroppen en vilodag, så vi bestämde oss för att ta en lååååång promenad istället och vilken perfekt höstdag att promenera i:))) Vi utgick från gymmet och gick i mer eller mindre alla centrala stadsdelar och i slottskogen, jag älskar verkligen att bo i Gbg, pulsen i stan och lugnet/naturen så nära inpå ändå!



På vägen tillbaka så stannade vi till på saluhallen och åt en sallad och lite efterrätt såklart, mums va gott det var efter en dag ute i höstluft och solsken:)


Jag besökte även budo&fitness som firade 20 års-jubileum dom första 50 som handlade fick en goodiebag...lite fördomsfullt tänkte jag att det är väl inte så mkt att ha men hittade iaf en t-shirt från tapout 
(har egentligen kollat in den ett tag) så slog till och vad glad jag blev när jag fick se vad goodiebagen innehöll!!!!      


Allt detta plus en t-shirt??? Galet bra saker!!!

Igår kväll var jag bjuden till Malin&Alex och temat var såklart halloween...eftersom jag egentligen förträngt lite vad jag skulle ha på mig så var jag "tvungen" att ta det enda som jag hade hemma i tema skräck...
jag låter bilden tala för sig själv.

Carro hade tom ordnat en blinddate till mig!!!

Herregud vad vi garvade när vi fixade till våra kreationer, tyvärr har jag ingen bild på Carro, men värdparet har lovat att sända vidare alla galna bilder som togs under kvällen

Jag unnade mig ngr cider...endast i medicinskt syfte såklart, men var nog ngr för få för att verka ordentligt, min rygg höll på att ta dö på mig till slut...:(


Min största utmaningen under kvällen var ändå att hålla mig ifrån GODISSKÅLEN som var enorm!!!

Men jag lyckades, blev återigen förvånad över min envishet och beslutsamhet, men vad härligt det känns att veta att bara man vill så finns det där ngnstans inom en;)

fredag 26 oktober 2012

Drillad av coach Madde:)))



Segade som vanligt idag på förmiddagen, men hade stämt möte med Madde på gymmet kl 15, efter ngr ärenden på stan så landade jag på gymmet och eftersom jag hade tid över så ställde mig på bandet och promenerade i maklig takt och intog malto, PWO&BCAA. Älskar att ladda upp med en sådan shake och har en PWO just nu som är grymt god så det blir dubbel njutning;) Smaken&känslan:)

Madde hade förberett ett riktigt jobbigt rygg&axelpass, fick en hel del nya övningar, och feedback på teknik på dom gamla, bra med teknikgenomgång då och då!
Baksidan med att ha coachning online är ju att saker/övningar lätt kan misstolkas, men på det stora hela hade jag uppfattat rätt från början. Klapp på axeln till mig och även Madde som väl beskriver eller visar i bild/film när man har mailat frågor:)

Vad jag önskar att jag kunde ha en PT på heltid, inte för att jag inte gillar eller kan träna själv utan för att man ger mer av det där lilla extra som finns inom en...
Men ska försöka få till lite fler pass med en vän så man kan passa på varann och hjälpa till när det blir för tungt så man köra dom där extra repetitionerna!

Sen bar det iväg till ICA för veckans kommande höjdpunkt, botanisera bland alla hyllor för den STORA fridagen, ätardagen, cheatday, fyllnadsdag som inträffar imorgon!!!





torsdag 25 oktober 2012

Sen lunch.

Har städat hela dagen, tråkigt men så skön känsla när det är klart:)
Laddade med den nya jacked fuel, men jag tycker celsius är godare;)

Har äntligen fått lunch, äggröra, champinjoner, kalkon, ost & såklart sallad, blev riktigt gott!

onsdag 24 oktober 2012

Mätt och belåten:)


Har inte alltid varit så förtjust i potatis men nu är det bland det godaste jag äter under dagen!!!
Steker i ugnen med paprikapulver och lite salt eller ngn annan krydda som innehåller salt, så gott:)))
Massa sallad och kött eller kyckling till, tror aldrig jag kommer tröttna, det har tom med gått såpass långt nu så får jag inte fylla minst halva tallriken med sallad så känns det som det är ngt som saknas...Det är väl då man har kommit till det läget att man har skapat en ny vana???

Jag äter fortfarande efter Maddes kostschema men inte riktig lika strikt, kan ta lite mer ibland, eller mixar lite mer med maten i veckan, totalt blir det iaf frukost, lunch, middag & 3 mellanmål, bra att ha rutiner, veta när, var och hur mkt man ska äta... Like it a lot:)

Körde ryggpasset idag och känner mig starkare, ökade en del vikter och dom negativa chinsen börjar jag med "riktiga"" pullups, idag blev det 3+3:) Sista 2 seten körde jag endast negativa.

Har dock lite svårt att hålla mig helt till träningsschemat, men ser iaf till att alla passen genomförs även om det inte alltid blir på den dagen som det är tänkt...kan hända att jag slänger in ngt extrapass ibland...
Som igår då körde jag & Malin ett kort men riktigt intensivt pass bestående av KB-svingar, manmaker, burpee, putta säck, slänga säck, rollout, rollin, och planka...detta genomfördes i trappa...ojoj, jobbigt men kul att få push av varandra, vi avslutade med 10 min lätt nedjobb och även om jag fortfarande tycker löpning är ganska tråkigt så tar det inte emot lika mkt som det gjorde innan:)


Har införskaffat en ny snygg shaker, älskar ROSA!!!


måndag 22 oktober 2012

Tebax i Götet:)

Varit hemma hos bror i helgen, det är lite svårare att hålla kost & träningsscheman...
1. Det finns inget gym!!! 2. Lillans behov går före alla andras, men det gör man ju så gärna!
3. Mammas mat är lite för god att tacka nej till;)

I alla fall så har jag tydligen lyckats över förväntan, vägde mindre efter helgens utsvävningar än innan jag åkte:)))
 Jag hade en rejäl ätardag i lördags, för övrigt så har jag hållt mig bra ändå, har såklart ätit mammas såser mm men öst på med sallad på tallriken så jag inte skulle överäta det mest onyttiga.

Har tagit en långpromenad med brodern och genomförde mitt löppass i regn&rusk:/ Regnade ju mer eller mindre hela lördagen men envis som jag är så gav jag mig ut och sprang 10 intervaller i 100-meters backe...jobbigt som attan men så gott det kändes efteråt. Lite lätt jogg innan och efter intervallerna oxå så ca 6 km blev det totalt.

Svårt att lämna lillan men det är skönt att komma hem och få sova i sin egen säng, och bäst av allt...
Idag ska GYMMET besökas och jag ska få svettas bland hantlar & maskiner & glada träningssugna medlemmar:)))) Wihooo

fredag 19 oktober 2012

Fartfyllda dagar:)

Har haft en halvtråkigt start på veckan, men ändrades snabbt i sällskap av Camilla och massa träning:)

Vi besökte en SL anläggning för BC i onsdags och det var ett jäkla drag!
I låt sex så utmanade jag tydligen instruktören liiite för mkt, så han utmanade mig tillbaka att köra sjuan....
Jag var inte sen att anta detta så helt plötsligt befinner jag mig på scen och instruerar:) Sjukt roligt att från ingenstans få köra en låt för en full klass:)))
Hann ju inte tänka så mkt men det var bara att ställa om hjärnan och ge järnet och lite till!
Det verkade vara uppskattat och fick erbjudande att teama vid ngt tillfälle:)

Idag körde vi ben på WC, jag hoppas att Camilla får gryyym träningsvärk för sist jag körde detta benpass så hade jag träningsvärk i 4-5 dagar!!!

Sen var det bara att rusa vidare till en intervju & stationen för transport hem till familjen:)
Befinner mig nu nerbäddad i ett tyst hus, och har 3 dagar framför mig med busande med Lillebi, denna unge är så ljuvlig, bestämd som få, men charmig som tusan;)

Eftersom jag ännu håller kosten ganska strikt men svävar ut lite mer på fridagen så är halva nöjet att planera vad som ska ätas på lördagen.
Svägerskan åker iväg i helgen så jag & brorsan satt uppe och smidde lite planer om vad vi skulle unna oss, han var inte sen att haka på kan jag säga;)
Vi har än så länge kommit fram till landgång med hemmagjord räkröra:P
Pga mkt matprat och andra uppdateringar så hann vi inte planera längre, men vi har ju hela morgondagen på oss:)))

Imorgon kommer mor laga maten men jag ska fixa salladen och det är nog lika bra med tanken på att jag säkert äter lika mkt sallad själv som alla dom andra äter ihop...

Nu ska jag sova så jag orkar med att lek&bus med gullungen:)

tisdag 16 oktober 2012

Omstrukturering av veckans pass..



Ska åka till bror & hans goa underbara dotter i slutet av veckan så måste planera om veckans träning litegrann, ska absolut köra alla passen men eftersom jag inte har tillgång till gym där så får det bli skjuta lite på min vilodag och lägga löppassen senare i veckan.

Pga av detta körde jag mitt ryggpass idag, Camilla och jag besökte SL på Odinsplatsen, var väldigt mkt folk för att vara mitt på dagen, men vi lyckades få till ett grymt bra pass.

Jag har inte varit helt förtjust i mitt ryggpass just nu, en bit in i passet har jag en förberedande (lite rehabaktig) ryggövning som gör att det känns som jag tappar fart och tempo, men jag vet att den är bra och viktig för mig då min ländrygg är min svaga punkt så det är bara att gilla läget och kämpa på...

Det som gjorde mig mest nöjd, stolt och glad idag var att jag mitt i passet efter latsdrag och skivstångsrodd och 2 set negativa chins testade köra "riktiga" chins, det gick sådär, men bytte grepp till pullups och lyckades köra 4 st högt över ställningen:))) Fy fasen vilken skön känsla det var att det kändes lätt och jag kände mig stark!!! Måste öva upp min greppförmåga och underarmar och självklart ryggen oxå såklart, så ska jag väl lyckas bränna av lite regelrätta chins oxå vad det lider!

Fick en otrolig pump i underarmarna idag så var nästa svårt att genomföra resten av passet;)

Sen var det bara att rusa bort till WC och köra min BB-klass, hade en härlig känsla i kroppen och många av medlemmarna hade inte kört detta passet ännu så det var mkt pustande&stånkande speciellt i maglåten, jag älskar när dom ljudligt ger uttryck för hur jobbigt det är, dom försöker hålla masken men till slut går det inte så det kommer ett pustande eller en grimas, vilken kick det blir:)

söndag 14 oktober 2012

Vardagshjältar finns!


Ska iväg på semester i slutet av november så tänkte att det är lika bra att börja leta vikarier till mina klasser redan nu. 5 minuter senare var det "problemet" löst:))) Så underbart att det kan gå så lätt!

Har fortfarande sjuk träningsvärk i benen, mest baksida lår, rumpa, ett bra kvitto på att man gjort rätt;)
Men ngt som inte är riktigt lika kul det är att göra burpees med träningsvärk....fy f-n, kände mig jättetung och osmidig, men man får ju upp värmen sketafort så det var bara att följa coachens schema....
Annars stod det axlar, bröst & mage på träningsupplägget idag, gillar passet men ville köra mer när jag var klar, bestämde mig för att promenera hem, alltid ngt:)

Testade min pull-upbar här hemma igår, 3,5 chins, för ett år sen var jag inte ens i närheten att klara av 1, så är ganska nöjd med vad jag presterat ändå:) Men NÖJD kommer jag aldrig bli, beror sig ju så mkt på dagsformen hur många man fixar!

På tal om gårdagen, hade en riktigt ätardag igår, fast tycker jag kunde gjort bättre ifrån mig med facit i hand;)
Åt lunch och mellanmål enligt kostschema, det e ju så förbaskat lätt att man bara rullar vidare på det, vet ju precis hur mkt man ska äta och när;)
Jaja, det kommer fler helger...och så "illa" var det ändå inte, fick min älskade thaimat, unnade mig bulle & ballerinakex och slutligen lite yoghurtöverdragna cashewnötter&havrepuffar så himla gott:) Kändes väl värt det!!! Det var ju målet;)






lördag 13 oktober 2012

Vad göra?


Har ett spöke i mitt liv som inte vill ge sig av... Gav mig själv ett löfte för kanske ett år sen, när/om jag når ett visst mål så ska jag en gång för alla ta tag i detta spöke...

Tror (vet) att det var en riktigt dålig ursäkt att inte ta tag i problemet där och då, nu är det så att jag nått målet jag satte upp och det känns som om en direktkontakt skulle orsaka mer skada än nytta, eller så är det bara jag som är feg igen;))) Haha

Innerst inne så vet jag redan utgången så antar att det bästa jag kan göra är att fortsätta som jag gjort, försöka gå vidare och låta detta spöke hamna än mer i glömska, tyvärr finns det alltför mkt tankar kvar som gör att jag har svårt att släppa helt, men det ligger i min natur så jag får helt enkelt lära mig att leva med det...

Så nog med tråkigheter... Jag har redan sjukt grym träningsvärk efter gårdagens benpass, tog en tidigt morgonPW för att mjuka upp benen och passade på att besöka ett bageri för att köpa färska frallor som jag planerat att ha till frukosten idag:) Det var gått men inte lika gott som jag tänkt i min hjärna;)
Kan ha med atmosfären att göra, tänk dig tex en hotellfrukost, du kan göra/äta samma saker hemma, men i 9 fall av 10 så smakar det mkt godare på hotellet;)

Nu lyssnar jag på gamla godingar, gör inte så att mina tankar blir mindre, dumt självplågeri av mig jag vet...

Meeeeen iaf, jag ska sätta på ngr gamla combatlåtar så att grannarna undrar vad tusan jag håller på med, plocka fram dammsugaren, ta ett varv med den, sen blir det lunch och ladda för intervallöpningen...


Wish me luck;)

fredag 12 oktober 2012

Ytterligare minskning:)


Var lite orolig att förra veckans sjukdom och helgens utsvävningar skulle ha gett en viktökning, men otroligt nog har jag minskat ett kilo till, är snart nere i min "matchvikt" som jag hade när jag tävlade i TKD 2008, fast nu ska det finnas lite mer muskler än då, är ju först dom senaste 2-3 åren som jag ägnat mig åt styrketräning på regelbunden basis.



Var och handlade lite mat igår och passade då på att köpa lite "godsaker" till lördagen som är min fridag:)
Och med godsaker som menar jag mat såsom tex bröd, pålägg, som jag inte äter till vardags just nu...
Galet att man kan bli så sugen på "vanlig" mat när man förhåller sig till lite striktare kosthållning, har nog aldrig uppskattat potatis så mkt som jag gör nu...haha
Tillagar maten med lite mer kärlek, ungsteker potatisen, för jag tycker det är tråkigt med kokt potatis och det blir lite väl torrt för att jag ska uppskatta det, men i ungnen så blir det mumma, tänk att så lite som kan göra så stor skillnad för smaklökarna:)))

Nu ska jag ta en lång promenad i solen, sen blir det tuff benträning, har fått ett roligt utmanande benpass av bästa coachen Madde. Vet inte vad det är med just detta benpasset, men jag är nästan det jag ser fram emot mest av veckans träningspass!

Ha en trevlig fysfredag:)))

onsdag 10 oktober 2012

Mys&fysdag på Hagabadet:)


Sitter i en relaxstol på Hagabadet och slumrar nästan till;)

Vilken dag det var såhär långt:)
Min dotter har hängt på SF hemsida och fixat VIP-biljetter till TWInight om en månad. Jag har tagit en lång kall men uppfriskande PW, lunchat med Ingrid och snäll som hon är så har jag tränat och badat på hennes gym;)

Var riktigt tungt idag, stod rygg&armar på schemat.... När jag körde första negativa chinsen så kändes det som att en ven/blodåder skulle spricka i halsen...haha... Det gick snabbt över men känns att man varit förkyld:(
Såg nästan stjärnor vid sista chinsen och dipsen, men nu kan det bara bli bättre & bättre:)))

Ska slappa en liten stund till sen ett sista dopp innan jag lämnar detta ljuvliga ställe;)

tisdag 9 oktober 2012

Äntligen igång igen:)


Fy f-n vad jag älskar känslan som infinner sig när man är på gymmet:)))
Hade mitt första pass ikväll efter förra veckans dunderförkylning...ska jag vara helt ärlig var jag inte så sugen, men när jag väl stod där och fick instruera igen och såg på deltagarna och medlemmarna som slet ute i gymmet så fick jag gåshud!!!

Imorgon ska jag så smått själv få klämma på vikterna, har för första gången tagit det oerhört lugnt och inte stressat igång träningen med ngt galet BC-pass eller tung styrka, men nu efter ngr promenader och en BB-klass så kommer jag ha svårt att hålla igen... Däremot så ska jag börja om litegrann, innan jag blev sjuk så hade jag kört igång med ett nytt upplägg som var planerat för 4 veckor, nu tänkte jag börja om från v 1 så det blir 4 veckor på raken...dumt kanske med tanke på att det ingår 2 löppass i veckan på detta schema och dessa ska (helst) utföras utomhus...o jag som är så sjukt frusen och fy vad kallt det börjar bli:(
Men men, skam den som ger sig, har jag sagt att jag ska göra ngt så e det bara att bita ihop och genomföra det;)


Nedan följer ngr länkar på ngr av de grymma atleterna vi såg i helgen!

Kolla in glädjen hos denna människa när hon äntligen efter år av slit i gymmet och månader av dietande får visa upp det hon slitit för så länge:)
Säga vad man vill om denna sport och kroppsfixering, men vilken dedikation det krävs, jag kan då inget annat än beundra dessa människors viljestyrka! Och såklart fysik!!!!

Vi fick ju Cissi till bordet som var en underbart ödmjuk, härlig människa, hon hade börjat träna på allvar för ca 8 år sen och tävlade första gången när hon var 45 år, galet bra att våga ta ett sånt beslut och genomföra det när man är över 40 tycker jag... Btw, hon vann sin klass:))) Grattis!

Finns det ngt vackrare än dubbel biceps bakifrån??? Jag bara älskar när musklerna spänns till och man ser varenda liten&stor muskel i rygg, armar, axlar och skulderblad!!!!

Nu blir det sista målet innan huvudet ska landa på kudden:)

måndag 8 oktober 2012

SM BF BB CBB 2012!!!!!


Vilken helg det har varit, vet knappt var jag ska börja;)
Vi åkte tidigt på lördag morgon och vilken bilresa.... Sofia är väl kanske inte mest känd för att hålla ögonen på vägen och händer tioitvå på ratten...hahaha, tur jag inte är så rädd av mig!

Första asgarvet kom när jag hör Lars-Krister på cd och Sofia bjuder på danske kungenkarameller!!!
Finns det äckligare godisar än dessa?!? Eller godis tycker jag inte man kan kalla dem....

Nu till tävlingarna, 1:a dan kändes det nästan som vi satt på scenen hade väldigt bra platser:)

Jag har tyckt att AF varit roligare än BB men nu när jag sett dessa atleter på nära håll så har BB växt för mig som en rolig sport att titta på:)

Fria programmen var det jag tyckte var roligast men där märktes mest skillnad på kvalitén i uppträdandet, iaf för mitt otränade öga;)

På kvällen hade vi biljetter till middagen&eftermingel, vi lyckades få vinnaren Cissi till bordet:))) Vilken ödmjuk härlig människa:)
Vi bombarderade henne med frågor, hon var så glad och lycklig och svarade villigt på allt! Hon skulle tävla på söndagen oxå så hon satt mest och såg på och luktade på sin mans mat och längtade till 3 på natten då hon skulle äta en hamburgare för att fylla på inför nästa dag:)

Det är allt en väldigt lite värld med oerhörd stor inbördes beundranklubb , men många sköna människor och det finns ju så mkt att kolla på;)

På söndagen hade vi inte riktigt lika bra platser så tyvärr kunde vi inte ta så mkt bilder, men ska försöka lägga upp lite bilder senare!

Vi hade gett oss själva ett litet uppdrag, vi räknade alla krabbor vi såg under dessa dagar, vi hade tippat på 500 st men det slutade på 322 st.

En sak som vi kan konstatera iaf är att krabban är en väldigt "manlig" pose, få kvinnor som gjorde denna eller hade den i sitt fria program.
En annan sak som var väldigt roligt och även ojämn var posedown.... Vissa såg bara stela ut men en del var så sköna, utstrålade glädje och lekfullhet med att posera mer MED sina medtävlande än MOT:)

Det var 2 långa men roliga dagar:)
Nu sitter jag på tåget hem till götet och är så peppad till att äntligen få träna igen... Var ju sjuk förra vecka och är väl inte helt frisk ännu, lite hosta kvar men definitiv tillräckligt för att köra igång så smått, längtar tills jag är helt på banan igen!

Stort tack till Sofia som gjorde denna helg möjlig och så j-a rolig, nästa gång ses vi på luciapokalen:)))

lördag 6 oktober 2012

Långhelg!!!


Då ligger man inkvarterad hos Sofia i väntan på att få stå upp extra tidigt imorgon;) Jag som är så morgonpigg:/ Not!!! Men vad gör man inte för sina vänner;)
Vi ska till Västerås och kolla in SM i Bodybuilding:)

Fullspäckad dag, hade en mysig start hos min dotter, klippning hos bästa Micke Munk, sen en mindre rolig tågresa till Karlstad... Kallt på tåget och noll uppkoppling på mobilen:( Tur jag hade beställt en sittplats iaf, (tåget var överfullt) och laddat telefonen med massa podcast!!!

Väl framme så blir jag bjuden på grillat!!! I kalla oktober.... Shit va gott det var:)
Har förberett frullen och laddat med celsius, så vi kommer vara rejält på G när vi väl är framme;)

Gonatt, ska försöka sova nu:)

torsdag 4 oktober 2012

På väg till dotra mi:)


Äntligen stuckit näsan utanför huset:) Ska till min underbara dotter i Uddevalla, imorgon ska jag klippa mig och ja jag gör det fortfarande i Ua trots att det snart är 3 år sen jag flyttade till Götet! Har gått hos samma frisör i ca 12 år, litar på honom till 150%.
Svårt att byta då, vet hur jag velade fram o tillbaka innan jag hittade rätt!

Var Micke som fick mig att klippa av mitt långa hår för kanske 5 år sedan, jag har inte ångrat mig en enda gång:)

Trivs i kort hår och vad skönt det är när man tränar!!! Aldrig ngt hår som är i vägen...Plus att det är toklätt att fixa till, iaf när det är nyklippt;)

Helgen kommer att spenderas i Västerås, Sofia ville ha en wingwoman och vi hade ju jäkligt trevligt sist tävling vi spanade på...så helgen kommer bestå av resande (pust) och span på vältränade, insmorda kralliga människor (mums).

Hoppas detta är det bästa botemedlet för mig nu, lär troligen få värsta träningsabstinensen men snart så kommer jag vara back on track...
Varje dag som går nu är ju en dag närmare att få kötta på igen:P

onsdag 3 oktober 2012

Känner livsandarna återvända:)


Det är inte ofta som jag blir sjuk, men dom sista gångerna så har jag verkligen varit helt utslagen, och det bara av en förkylning?!? Den här gången så verkar det vara snabbt övergående, eller så inbillar jag mig bara för att jag hoppas så mkt på att blir frisk så jag kan återuppta träningen;)

I 2 dagar har jag bara legat still och snörvlat & hostat:( Som tur var har jag haft matlådor i frysen så jag har hållt mig till min strikta kosthållning, det trodde jag inte jag skulle klara, jag menar när man är sjuk så SKA man ju äta onyttig...glass, godis och hämtmat...eller???;)

Har stått stilla ett tag på vågen nu, har ju egentligen lördagar som min invägningsdag, men idag när jag ställde mig på vågen så hade jag losat lite till, så i slutändan så är det bra att vara envis som synden även när det är såååå synd om en så att man bara vill frossa i godis & självömkan;)



måndag 1 oktober 2012

Leva som man lär...


Har känt mig hängig och matt hela dagen idag, retar lite i halsen, så tog ett moget & klokt beslut och körde inte min combat som det var planerat:(
Skittråkigt men man ska ju leva som man lär....så det är bara att bita i det sura och hoppas på snabbt tillfrisknande....

Till helgen bär det iväg till Västerås, försöker redan nu lista vad jag behöver plocka med mig...ska åka till min dotter på torsdag så det blir ngr dagars packning som ska med, vardagskläder, träningskläder, partykläder, plus skooooor!!!!!
Att det ska vara så SVÅRT att resa med lätt packning:/


söndag 30 september 2012

Härliga söndag:)


Haft mysfika med 2 härliga brudar idag:) Kort tur på stan för att jaga jacka & stövlar, sen en lång fika med Malin&Hannah!
Var längesen jag skrattade så mkt av nonsens, fick nästan kramp i magen, men så värt:)))
Vi smidde även lite planer inför höstens resa, eller försökte, vi babblade lite om vad som skulle plockas med men kom snabbt in på tramsigheter igen, tyvärr är det inget som jag kan dela med mig då det inte var helt rumsrent;)

Efter denna skrattfest så var det raka vägen till gymmet där axlar, bröst & mage skulle få bekänna färg!
Har en härlig träningsvärk i benen, typ överallt från höftböjare till vader så uppvärmningen på crosstrainern stramade lite och burpeesen kändes....
Men sen kom kärleken i form av pressar, lyft, och balansering, fick en del kommentarer från en ny medlem på gymmet och visst är det underbart när folk vågar komma fram och säga vad dom tycker, men när det sägs med förvåning i rösten som om "vad duktig du är lilla gumman" då kan jag bli lite sne...

Det som verkade imponera på mannen ifråga var mina armhävningar med fötterna på en bänk, precis som en tjej bara skulle klara av armhävningar på knäna?!? Whatever, kände att jag hade bra balans, körde 3xmax så blev ngnstans mellan 50-60 st och kul att ngn kan bli impad av den gamla tanten, still going strong som det så vackert heter;)

Ska inte få lyfta ngt skrot förrän på onsdag igen:( Men ska träna BC, BB och har en löptur att genomföra tills dess så kommer inte ligga på latsidan för det;)

Känner dock av lite lite kli i halsen...Hoppas detta är jäkligt snabbt övergående!!! Eller inbillning kanske;)


lördag 29 september 2012

Jag överlevde:)


Idag stod det löpning/intervaller utomhus på schemat... Jag överlevde, men om det inte varit för Maddes röst i mitt huvet så hade nog inte kämpat mig genom det;)

Nej så illa var det inte men tror inte jag hade genomfört det själv om jag inte hade känt mig pushad av Maddes upplägg...Räknade dock lite fel på intervaller så det blev 12 eller 13 st istället för 10, men antar att coachen tycker det är bättre än om jag gjort färre än 10...haha!!!

Unnade mig en rejäl ätardag idag, eller rättare sagt en ätartimme, har vägt och mätt maten hela dagen fram tills ikväll, då blev det thaimat till middag, vindruvor, lite naturgodis, morotskaka & cola zero:)
Jäklar så gott det var, och shit vad mätt jag blev, fast nu sitter jag här och önskar jag hade sparat lite...
Har iofs lite vindruvor&cashewnötter kvar så kanske får lägga till en kvart om en stund;)

Känns lite konstigt att inte ha besökt ngt gym idag, men imorgon så är det dax för bröst&axlar, det ser jag fram emot:)))






torsdag 27 september 2012

Tung dag...ge mig godis!!!


 Haft en lite tyngre dag idag på matfronten, kan bero sig på att jag gick upp tidigare än jag brukar, skulle egentligen haft vilodag men har ränt runt halva stan i massa ärenden, fick låna brorsan bil så passade på att STORhandla, hämta en beställd matta osv osv osv...

Har känts som fredag och jag har haft ett enormt godissug, har inte hänt så många ggr innan under "dieten" men när det slår till så slår det banne till rejält :/

Hälsade på lillan en liten sväng mellan hennes undersökningar idag, hoppas verkligen att hon får bli frisk snart...hon har iaf ökat i vikt efter hon fick sond, även om det är hemskt att se slangen så är det oerhört skönt att veta att hon får i sig den näringen hon behöver.

Skulle ju som sagt haft vilodag egentligen men hjälpte 2 vänner i nöd så körde ett tidigt morgon BB-pass, och ett senare på kvällen, får se det som stretch eller nåt;)

Intalar mig att hungern är ett tecken på att det kommer hända saker på vågen denna veckan;) Allt för att motivera mig själv att fortsätta med den strikta kosthållning jag satt mig själv på;)

xxx


onsdag 26 september 2012

Var kommer din inspiration ifrån?


Idag kördes första styrkepasset á la Madde, det var rygg och armar som stod på schemat, tajmande inte riktigt in PWO, malto&EAA drinken så det kändes tungt, men första ggr jag kör ett nytt upplägg (även om det är övningar jag kört förr) så får jag känna mig fram lite. Kommer bli grymt, är jag helt övertygad om:)

Även om det inte stod på schemat så hade jag kommit överens med en vän att vi skulle köra BC på Sportlife Odinsgatan...(f'låt Madde;)
Det var 3 killar som teamade och det var ett helt ok pass, så skönt att kunna få fokusera på hur man själv slår, står och kickar... Gillar golvet på SL Odinsg, ni som kört på hala golv vet vad jag pratar om, detta golvet får man ett grymt fäste på...sjukt vilka saker man tänker på när man inte behöver tänka egentligen;)

Jag och min väninna hade ju såklart hur mkt som helst att catcha ikapp, blir alldeles för länge mellan gångerna som man tar sig tid att ses:/ Men en rolig och för mig överranskade sak som kom fram var att hon ansåg mig vara en riktigt inspirationskälla:)) Sååå sjukt kul att få höra:) Du vet vem du är, STORT TACK, önskar människor kunde ge komplimanger/feedback även konstruktivt lite oftare, kan ju faktiskt göra någons dag om man får höra en genuint uppriktig kommentar! Det behöver inte handla om utseende, kläder eller ngt liknande, det kan vara ngt helt annat.
Det min vän tyckte var mest inspirerande av mig var att jag gick till gymmet själv och lyfte skrot, och att jag älskar kvarg... Är det inte underbart?!? För ngr år sen avskydde jag styrketräning, var osäker i gymmet och gick helst på klasser, nu fullkomligt ÄLSKAR jag att få känna & klämma på vikter, utmana mig i chinsräcket, och bränna av ett tungt, svettigt, styrkepass:) Gillade inte kvarg heller ngt större, men med rätt kryddor eller tillbehör kan det bli hur gott som helst:)

Sen är det ju så att vissa saker kommer man inte kunna lära sig att tycka om även hur mkt man än försöker men då får man helt enkelt acceptera det och hitta ngt som passar bättre, finns alltid alternativ att tillgå.

Jag skulle tex aldrig kunna äta tomat, eller mat med slemmig konsistens, och det bästa med Maddes kostupplägg var att hon alltid hittade alternativ och inte gav mig ngt standard kostprogram som "funkar" för alla, utan hon anpassade det efter vad jag gillar och/eller inte gillar:))

Kram&gonatt

tisdag 25 september 2012

Dagens resultat:)

Lovade ju att komma med lite siffror efter min mätning:)

För ett år sen började jag köra med Christian Hemberg som PT och vi har gjort en del mätningar under resans gång, vi körde på ganska så frekvent under en 3-månaders period sen har jag tränat på egen hand antingen med Christians pass, eller efter eget bevåg...
För en månad sen fick jag hjälp av Madde Johansson och som den fitnesscoach hon är så är hon ju självklart grym på kostupplägg och såklart oxå träning, mer om detta kommer senare;)

På 4 veckor har jag jag minska ca 3 kg i vikt, men minskar tydligen i etapper så det är v 1 & v 3 som det hänt ngt på, jag tänker fortsätta ett tag till så ska bli intressant och se vad vågen kommer säga nu på lör v 5....


Sen jag började med C för ett år sen så har jag minskat kroppsfettet med ca 5% och ca 4-5 på vågen, så första tiden när vi gjorde mätningar så minskade inte vikten men fettprocenten sjönk sakta men säkert lite för varje gång.
Det är först nu när jag verkligen tajtat till kosten som även vikten på vågen gått ner.

Det konstiga är att jag gjorde en mätning innan jag påbörjade "dieten" och fettprocenten är densamma trots 3 kg minus på vågen? C förklarade detta väldigt bra, men be mig inte att återberätta det...haha

Det viktigaste som jag ändå kunde utläsa från mätningen att fettmassan hade minskat och det som jag märker mest reslutat på är mina gamla jeans som sitter som en smäck igen:)))

DET var ett av mina mål, är ju egentligen inte så viktigt vad det står på vågen så länge jag känner mig lätt och stark i kroppen... Men sååå tråkigt att ha brallor i garderoben som inte sitter som dom gjorde för ett tag sen.

Jag känner en otrolig glädje i att träna och även om jag gått på underskott med maten så har jag inte känt mig direkt trött, grinig eller svängig i humöret, har absolut inte känt mig hungrig, iaf inte på dagen, har däremot vaknat väldigt kissenödig på natten och då har jag jag varit rejält hungrig!
Tycker även att jag känt mig lika stark (eller ska jag säga svag) i gymmet...
Ett annat av mina mål när jag började köra med C var att klara av chins, detta lyckades jag med i maj och nu ska det bli fler, har klarat 2 st på raken som mest, sen 2 till om jag ändrat grepp (pullups).

Lite andra siffror som jag själv mätt: jag har minskat 7 cm i midjemått, 7 cm runt stussen, och ökat 2-3 cm runt biceps (svårt att mäta denna själv) men är det en muskel man vill ska växa så är det väl BICEPS!!! (detta är på ca 10 månader)

To be continued;)


måndag 24 september 2012

Body Combat!!!

Idag stod det Body Combat på schemat:) Jag har sagt det förut...säger det igen!!! JAG ÄLSKAR VERKLIGEN COMBAT!!!! Energin som uppstår under klassen, man är helt slut, men ändå så kör man på så man nästan kräks, det är kärlek det;)

Har hört en del personer säga att combat det är väl inte så jobbigt, tycker inte jag känner mig så trött av det??????

Mina frågor blir då: tar du verkligen ut alla rörelser, tänker du på tekniken, jobbar du med hela kroppen, tar du i från tåååååårna;) Skämt åtsido om man gör allt tekniskt korrekt, ger järnet så kommer man att bli TRÖTT!!!

Ser så många personer både i gymmet och på klasser som bara är där, dom gör ju inget? Det är ju helt upp till dessa personer men vill man ha resultat så måste det svida&bränna i musklerna, pulsen måste upp och svetten ska helst rinna över hela kroppen:)
Men det är min åsikt!!! Det är min kärlek som jag ger till mig själv när jag befinner mig i gymmet.
Sen den där känslan som man kan få efteråt, snurrig i skallen, lite lätt illamående, då vet man att man gett allt man kan...lite läskig men ändå ganska härlig:)

Jag ska ju som en del av er vet kliva på ett träningsprogram som Madde komponerat ihop, imorgon står det löpning och balance på schemat...O jag är ju verkligen ingen löpartjej, men ska göra som coachen säger så idag gick jag en runda för "mäta" upp 5 km, ska alltså försöka mig på att springa denna distans utomhus...
Det kommer att bli en plan/platt runda, kommer få min beskärda del av backar, intervaller och annat smått & gott som Madde hittat på;)

Hade tänkt springa på FM för att sen på kvällen få min belöning i form av Body Balance som är min andra kärlek vad gäller gruppträning:)

Tycker att dom lyckats väldigt bra med båda dessa releaser BC 53 & BB 58:)

Skulle vart på en mätning idag men det blev flyttat till imorgon så mer om detta då...
Kommer ha fullt upp, får ju inte glömma av all mat som ska intas oxå;) Sitter just nu och funderar på när jag ska inta mitt sista mål för dagen idag, kvarg&yoghurt med lite funlight...att ngn såpass nyttigt kan vara såååå gott, bästa på hela dagen...nästan...middagen brukar sitta ganska fint oxå...haha
En annan kärlek i livet, eller ska jag säga passion... MAT!!!!





söndag 23 september 2012

På väg hem...

Sitter på tåget på väg hem till kära Götet:)
Överlevde mammas söndagsmiddag utan att fuska...
Kunde dock inte väga maten men ögonmåttet har tränats upp ordentligt dom sista 4 veckorna, så tror allt att jag fick rätt mängd på tallriken.
Har förberett mellanmål så behöver inte vara hungrig på tåget:)

Ska bege mig direkt till gymmet för o riva av ett "sista" eget komponerat pass för imorgon så kliver jag på Maddes träningsschema, fast på schemat imorgon står det COMBAT och det kan jag iaf;)

Ska även göra en mätning för att kolla vad en månads strikt mathållning har gett för resultat!

lördag 22 september 2012

Vad är man egentligen sugen på?

Som jag nämnde igår så har jag stramat till kosten sista 4 veckorna, lördagar är dock fridagar, jag får ha en sk ätardag & äta lite onyttigare tom godis eller dricka ngt glad vin om jag vill!!!      
Helt ärligt skulle jag vilka äta godis VARJE dag, men jag vill oxå ner i kroppsfett... Säger sig ju självt att denna ekvation inte går ihop;)

Idag har jag alltså haft möjlighet att unna mig lite onyttiga godsaker om jag vill, och har haft ett sug och en hunger som jag inte normal haft under veckorna som gått...
Men det enda jag kunde tänka på var MAT, galet vad mkt mer man uppskattar vanlig mat tillagad med lite extra kärlek när man har restriktioner på vad och hur mkt man ska äta!!!

Gissa vad jag gjorde;) Jo jag unnade mig mer av typ samma mat som jag åt igår, mellanmålen bestod av kvarg, yoghurt & funlight saft, det är banne mig det godaste som jag vet just nu, tog bara lite mer så kändes det jättelyxigt:)))

Visst har jag varit sugen på godis, ska jag inte förneka, men vill ännu inte bryta detta flow jag har på min kosthållning just nu... Har spanat in bror&svägerskans godislåda men varit stark och inte tagit en enda godis:) En liten liten kaka unnade jag mig iaf till min största drog cola zero:P

Har levt rövare med brorsdottern hela dagen... Vilken härlig känsla det är när man får henne att skratta så hon nästan kiknar:) Frågade idag om hon skulle ha smisk på rumpan, ungen svara glatt JA!!
Sen frågade jag om hon ville åka taxi, fick ett rungande NEJ???
Snacka om prioriteringar;) Nejsvaret har iofs sina förklaringar med en helt galen taxiresa som gjorde när hon var inlagd på Östra.

Sitter i soffan o softar medans resten av familjen lagt sig... Imorgon ska mamma bjuda på middag, blir till att stålsätta sig mot alla frestelser och godisskålar som hon har välfyllda överallt till barn & barnbarn...

Efter det blir det tåget hem till Götet:) På måndag ska jag köra igång ett nytt träningsschema som Madde hjälpt mig med, det kommer innehålla 2 löppass per vecka, vilket kommer bli en rejäl utmaning för mig då jag egentligen avskyr löpning!!!
Har sprungit lite på löpband och det har funkat bra med en rolig såpa på TV:n & bra musik i lurarna, i min egen takt och tempo men nu ska jag alltså springa utomhus...i olika tempon, sätt och intervaller som coachen bestämt....Om det är ngt jag avskyr mer än att springa så är det att springa utomhus!!!
Mer om detta senare om jag överlever;)