lördag 22 september 2012

Vad är man egentligen sugen på?

Som jag nämnde igår så har jag stramat till kosten sista 4 veckorna, lördagar är dock fridagar, jag får ha en sk ätardag & äta lite onyttigare tom godis eller dricka ngt glad vin om jag vill!!!      
Helt ärligt skulle jag vilka äta godis VARJE dag, men jag vill oxå ner i kroppsfett... Säger sig ju självt att denna ekvation inte går ihop;)

Idag har jag alltså haft möjlighet att unna mig lite onyttiga godsaker om jag vill, och har haft ett sug och en hunger som jag inte normal haft under veckorna som gått...
Men det enda jag kunde tänka på var MAT, galet vad mkt mer man uppskattar vanlig mat tillagad med lite extra kärlek när man har restriktioner på vad och hur mkt man ska äta!!!

Gissa vad jag gjorde;) Jo jag unnade mig mer av typ samma mat som jag åt igår, mellanmålen bestod av kvarg, yoghurt & funlight saft, det är banne mig det godaste som jag vet just nu, tog bara lite mer så kändes det jättelyxigt:)))

Visst har jag varit sugen på godis, ska jag inte förneka, men vill ännu inte bryta detta flow jag har på min kosthållning just nu... Har spanat in bror&svägerskans godislåda men varit stark och inte tagit en enda godis:) En liten liten kaka unnade jag mig iaf till min största drog cola zero:P

Har levt rövare med brorsdottern hela dagen... Vilken härlig känsla det är när man får henne att skratta så hon nästan kiknar:) Frågade idag om hon skulle ha smisk på rumpan, ungen svara glatt JA!!
Sen frågade jag om hon ville åka taxi, fick ett rungande NEJ???
Snacka om prioriteringar;) Nejsvaret har iofs sina förklaringar med en helt galen taxiresa som gjorde när hon var inlagd på Östra.

Sitter i soffan o softar medans resten av familjen lagt sig... Imorgon ska mamma bjuda på middag, blir till att stålsätta sig mot alla frestelser och godisskålar som hon har välfyllda överallt till barn & barnbarn...

Efter det blir det tåget hem till Götet:) På måndag ska jag köra igång ett nytt träningsschema som Madde hjälpt mig med, det kommer innehålla 2 löppass per vecka, vilket kommer bli en rejäl utmaning för mig då jag egentligen avskyr löpning!!!
Har sprungit lite på löpband och det har funkat bra med en rolig såpa på TV:n & bra musik i lurarna, i min egen takt och tempo men nu ska jag alltså springa utomhus...i olika tempon, sätt och intervaller som coachen bestämt....Om det är ngt jag avskyr mer än att springa så är det att springa utomhus!!!
Mer om detta senare om jag överlever;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar