onsdag 22 januari 2014

Sliten...

Noll energi och motivation idag:( Tidig morgon och lång dag på jobbet där jag yrde runt som en virvelvind kan ha gjort sitt till. 
Träningsvärk i både rygg & armar hjälpte inte direkt heller till, meeeen trots alla "motgångar" så genomförde jag ett högst respektabelt axelpass på ren vilja & disciplin...
Imorgon är ny dag nya möjligheter;) 

söndag 12 januari 2014

Vilken helg:)

Ojoj, inget blev som planerat denna helgen, men shit så bra den blev ändå:)

Har kört 2 styrkepass per dag+cardio, ätit gott och nyttigt även om godissuget allt har funnits där;)

Har även hunnit med att ha kvalitetstid med 2 goa vänner, avslutade helgen med Hannah på bästa thaien i stan:) 
Tröttnar aldrig på deras kyckling&cashewnötter...mums

Kände dock att pga av all träningen så var magen tom igen efter bara ngr timmar så nu avslutar jag kvällen med räksmörgås... Som sagt även nyttig mat kan vara sjukt gott:)))


torsdag 31 oktober 2013

Ny kärlek;)

Ni vet den där känslan när man ser ngt och det är kärlek vid första ögonkastet!!!
Såg av en slump denna pillerdosa på en blogg och uppsökte första bästa apotek?!? Och den fanns i massa olika färger & mönster, hade sjukt svårt att bestämma mig men valde till slut en svart, kändes som det passar mitt humör & årstiden bäst just nu;)
Kan ju i princip inte bli fel med svart ngn gång! 
Nu ska alla pillertillskott portioneras dag för dag, frukost, lunch, middag & kväll:)
Är en löjligt lycklig tjej för ett småtöntigt inköp, men det är det lilla som gör det stora:)))

Det bästa av allt är att man kan plocka med sig en dag i taget, sjukt smart dosa:)

tisdag 22 oktober 2013

Rätt medicin:)

Mia var precis den medicinen jag behövde:))) Vi har fått till 3 grymmepass på 3 dagar! 
Imorgon blir det vilodag pga av akutbesök hos frissan. Men jag hoppas att känslan från dessa 3 pass håller i sig tills på torsdag, då jag kommer köra själv, men till helgen eller iaf på lördagen får jag Mias sällskap igen:)

Sen blir det mojitoparty:))) Wohoo!!! 

måndag 21 oktober 2013

Pump, pump, pump!

Har signat upp bästa Mia som min motivationsboost nu och laddade innan passet med massa godsaker i form av PWO, koffein, koffein, BCAA, och ett helt oväntat möte som gjorde mig helt satt ur spel....

Det enda jag kunde göra var att göra som Mia sa till mig och det var ju precis det jag önskade mig häromdagen;)

Vi körde ben och jag fick en sån sjuk pump så när vi körde bensparken så fick jag knappt upp vikterna pga av pumpen som nästan krampade benen!! 
Men det var bara att köra på!!!

Mer såna pass, tack för att du finns där när jag behöver det som bäst, fina Mia:)


Vi spred tydligen ut våra grejor lite här & där... Viktigt att ha rätt grejer från rätt ställe;) Haha

söndag 20 oktober 2013

Träning är det bästa som finns?

Har en svacka i träningen!!!
Är sjukt taggad & laddad i tanken men när jag väl kommer till gymmet så känns det som om all motivation bara rinner av mig:(

 Jag genomför ändå pass efter pass med hjälp av min envishet och peppande musik men vill hitta tillbaka och känna glöden under själva passet! Det där som gör att jag bara köttar på, svettas som en tok och blir nästan spyfärdig. 

Jag har infört mer vilodagar, men dom känns ännu sämre & tråkigare än när jag är på gymmet. 

Tror jag behöver ett mål att sträva mot som gör att jag "vet" vart jag ska med min träning, enklast hade ju varit att sätta upp ett mål om att tävla, men har inget sug på det alls. Och nu är det alldeles för lätt att "fuska" då jag inte behöver bevisa ngt för ngn utom mig själv. 

Hade jag haft möjlighet nu så hade jag anlitat en PT för att slippa tänka själv och ändå få kniven mot strupen ngn som står med piskan och inte tillåter mig att känna efter;)

Jag vet ju egentligen var omotivation kommer från och det är inte träningen i sig utan andra saker som tyvärr påverkar det jag brinner som mest för:/ 

Hur gör ni när motivationen tryter?


onsdag 16 oktober 2013

Lagt instruerandet åt sidan!

För ca en dryg månad sen så sa jag upp mig som instruktör, beslutet växte fram under sommaren;) 

Har det senaste förstått att en del undrat & saknat mig som instruktör..

Klart att det varit lite blandade känslor men än så länge känns beslutet helt rätt. 
Vissa låtar kommer jag dock alltid förknippa med BC eller BB, så fort jag tex hör pirates of caribbean så vill jag göra en blockering/slag & svinga svärdet;) 
Forna BC-kollegor ni vet vad jag menar;)

Om suget skulle komma tillbaka får jag väl ta upp instruerande igen:)