onsdag 28 november 2012
Livet är oförskämt bra ibland;)
Äntligen på plats, vi landade på ett ganska blåsigt fuerventura, men så skönt att känna lite varmare vindar än hemma.
Det hade regnat idag och vi fick lite kuriosa från reseledare och tydligen har ön ca 11 regndagar om året!!!
Får vi ens så många soldagar på en sommar hos oss?!?;)
Detta måste väl betyda att vi får sol resten av resan;)
Vi checkade in och begav oss till gymmet, fy fan va livet kändes bra då... Hade inte tränat på ngr dagar (bara gått lååååånga promenader och strechat) för att låta ryggen återhämta sig lite. Laddade med jack3d (första ggr jag testar denna PWO) vet inte om det var vilan och/eller PWO:n, men fy tusan vilket bra pass jag fick till...
Ville inte sluta träna, köttade på alla möjliga&omöjliga ryggövningar jag kom på.
Tjejerna körde jag nästan iväg i förväg till rummet för dusch&spackel;)
Sen kom belöningen, hotellets buffé!!! Mat, mat, mat överallt! Nu är vi mätta! Gott!
Hannah somnade nästan mitt i en mening;) Malin släckte lampan för ngn minut sen och jag är som vanligt skitpigg nu på kvällen/natten;)
Men det är dax att logga ut, stänga ner, och slagga.
För imorgon så är det frukostbuffe, träning, siesta, träning & buffé som står på schemat!!!!!!!
fredag 23 november 2012
Ovälkommen gammal smärta på besök:/
Jag har ju från och till problem med min "dåliga" rygg:(
Är stark men ändå svag, eller som talesättet säger: kejdan är inte starkare än den svagaste länken....
Vickade en sån jäkla grym och energigivande BC-klass igår så körde på lite för hårt, och då är det ryggen som protesterar:(
Tur i oturen så hade jag redan bokat en tid hos Carro för förebyggande behandling...
Nu blev det ju inte så mkt förebyggande som att försöka läka och hela det onda och fy f-n säger jag bara, Carro kan sina saker och njuter kanske lite för mkt av sin egen behandling när det kommer till folk hon känner!!!!!;)
Fick i slutet lite stretch av dom olika "problemområden" och när hon kommer till lårmuskel så säger hon det här kan göra lite ont och känns nog inte så skönt... Ena benet, ja ok det känns men jag står ut, sen till andra benet!!!
Fy, fy, fy faaaaasen vad ont det gjorde, Carro frågar om jag ska börja gråta och det var inte långt ifrån, blev alldeles kallsvettig men ändå varm och det kändes som om det stramade i hela kroppen ...
Men nu ska jag ta tag i detta, måste gå till läkare och begära en röntgen så jag iaf kan utesluta vissa saker.
Det värsta är att detta kunde inte komma olägligare, på tisdag åker vi ju iväg på träningsresa.....
Måste....kunna...TRÄNA!!!!!
Vill inte ropa hej ännu, men tror att Carros hårdhänta behandling gett lite positivt reslutat, ska ha aktiv vila med långpromenader, det brukar göra susen så hoppas jag kommer vara på banan när vi är på plats i paradiset;)
Är ju dock kvartaler på söndag, men får väl vara bisittare i värsta fall! Under mina 4,5 år som instruktör har jag ännu inte missat en enda kvartal, så kan nog "unna" mig att inte vara så aktiv för en gång skull.
onsdag 21 november 2012
Jag tror jag växer, svårt att se själv...
Ålskar mina nya snygga g-loves!!!!
bra grepp, coola, snygga, enda nackedelen kan vara att dom blir väldigt svettiga i jämförelse mot "vanliga" gymhandskar, men det märks ju inte förrän efteråt;)
Idag ska jag köra ben igen och jag har sagt det förut, säger det igen, jag fullkomligt älskar benpasset som jag fick i träningsupplägget från Madde:)))
söndag 18 november 2012
Nu är jag trött, men lycklig:)
Tack, tack, tack alla goa tjejer som har förgyllt min helg:)))
Igår präglades samtalen av gamla kollegor och uppdateringar om vad som hänt sen sist...
Ikväll var det mer prat om barn, hus och garderober ombyggda till spritskåp , fester från förr och bokskrivningar;)
Självklart har det diskuterats en hel del träning, godis & självdisciplin men det görs det ju mer eller mindre jämt;)
Och såklart massa asgarv, jäklar vad det är kul att träffa dessa flickor, är ju trots allt inte vi som blivit äldre, det är ju bara barnen som fyller år och åldras nuförtiden;) Eller vad säger ni?!?
Kvällens middag blev fiskgratäng på Kerstin på torget!!!
Valde att åka hem, och hann med bussen i god tid den här ggr...
Ska bli galet skönt att sova i min egen supergoa säng inatt:)
lördag 17 november 2012
Bra tryck idag:)))
Måste varit Ninas goda mat igår, lyckades verkligen prickskjuta triceps idag, vilket tryck jag fick, försökte ta lite bilder men svårt att se tycker jag...
Har iaf gjort ett litet collage;)
Efter styrkan sprang jag på bandet, fick ett jäkla håll efter ca 2 km, men bet ihop och till slut släppte det.
Blev en 98 med kyckling på Thai Palace, riktigt längesen jag åt detta:P
Och som grädde på moset en godispåse från the one and only Hemmakväll!!!!!
Nu ska jag fixa till mig för helgens andra tjejträff, den här ggr blir det med dom härliga Uddevallabrudarna:)
Flyger & flänger, men har turen på min sida idag:)
Vaknade upp i mitt gamla flickrum i morses, busade lite med lillan som var supergullig i ny frisyr idag:) Inte många 1,5-åringar som kan få upp allt hår i 2 tofsar;)
Såklart bråttom till tåget, hann med ngr min tillgodo!!! Puh...
Snabb väskavlämning hos dottern och sen iväg till gymmet för mitt älskade benpass, svettigt, jobbigt, nästintill gråtfärdig men jäklar vad jag energi jag får av det:)))
Hann i tid även till frisören, äntligen är stripsen synligt på plats igen!
Till nästa station för transport till Vbg där kvällen skulle tillbringas i gamla MP-kollegors sällskap, och vilken mat vi fick!!! Shit, Nina hade verkligen lyckats:P Även här fylls verkligen energidepåerna på, god mat, härligt sällskap, massa skvaller & skratt.
Hann med vad jag hoppas är sista transporten för kvällen med 2 min marginal...
Hoppas på en god natts sömn hos dottern o "svärson", risken finns dock att jag blir väckt av ett litet busfrö till kattunge, men vem kan bli arg på en ursöt spinnande hårboll;)
torsdag 15 november 2012
Tog mig ut i löparspåret:)
Har "hittat" en perfekt 100-meters backe i Hällevadsholm för intervaller!!!
Har upptäckt hur mkt lättare jag tycker det är att ge mig ut i spåret när jag vet exakt hur långt det är, hemma i götet springer jag oftast med funbeat och har inte riktigt "mätt" ut var och hur jag ska springa.
Men här har jag hittat en runda som är knappt 2 km till backen, sen blir det rusher och samma väg tillbaka, känns sjukt mkt lättare när jag hela tiden har koll på var jag är och inte behöver vänta på rösten som talar om hur långt jag har kommit. Måste hitta detta hemma oxå;)
Hade solen med mig under tiden oxå så jag kunde nästan mer eller mindre njuta av löpturen!!! Ni som känner mig vet att det är stort för mig;) Löpningen varken är eller kommer att bli min favoritträning, men har lärt mig acceptera den.
När jag kom hem hade lillskruttan vaknat så det vara bara att hoppa in i duschen och sen på med lekstassen;)
Denna ljuvliga unge har energi för ett helt kompani, men fick en skön bild när hon kompar sin pappa på pianot:D
onsdag 14 november 2012
Lekfastern är igång igen:)
Sådär ja då var gårdagens svullnade över, fick inte alls ont i magen, nästan lite dumt, inget lär ju hindra mig från att äta mer godis igen;) Precis som om ngt skulle göra det nu framöver!!!
Nu har jag tillåtelse av mig själv igen, men ska verkligen försöka hålla mig till lördagsgodis...
För tillfället sitter jag och leker med min mammas iPad?!? Galet min mor har skaffat iPad innan mig, iofs så har hon ingen dator och vi barn och barnbarn har sagt till henne att en iPad borde räcka för henne...
Ska våldgästa bror, svägerska & brorsdotter i ngr dagar innan det blir en helg med massa skojigheter, har lyckats pricka in träff med både gamla MP-kollegor och gamla tjejgänget från Uddevalla:)
Största bekymret när jag är i hällevadsholm förutom mammas goda mat och svägerskans supergoda jordnötskakor är att jag inte ha tillgång till ngt gym:( Har självklart tagit med löparutrustning men kunde ju inte genomföra utomhuspasset sist jag testade...Får se om det går och/eller om jag kan motivera mig att bege mig ut i regnrusket....
Min kropp skulle säkert inte protestera av en eller annan vilodag så denna "påtvingade" avhållsamhet är säkert bara bra för mig;) Måste bara inse det med både hjärta&hjärna...
Vill ju mer än ngt annat träna varje dag:))
tisdag 13 november 2012
Dagen med stort G!!!
Vilken underbar dag jag haft, har fått äran att umgås med dottern min nästan hela dagen och vi har hunnit med massa roliga saker:)
Mötte upp tösen på Ikea för en snabblunch och en raid genom butiken. Tösen köpte bara lite julklappspapper, jag var mest nöjd att vara sällskap;)
Sen blev det dax för gymmet och eftersom vi hade massa tid innan passet så lurade jag med tösen på ett ett axel&magpass, hon kämpade på riktigt bra! Stolt mamma:)
Och nu till dagens höjdpunkt VIP-bio för sista twilightfilmen!!!!!
I slutet av augusti så hade jag ett litet uppehåll med godis, som gick så över förväntan så satte som mål att en biokväll skulle vara ett bra tillfälle att återinföra denna underbara sötsaker i mitt liv igen;) Hahaha
Herre jäklar va gott det va!!!!
Och nu har vi sista filmen kvar!!!
Och det finns även lite godis kvar:))) Vip-bio med filmmaraton äger:)
fredag 9 november 2012
Höga berg & djupa dalar...
Jag blir tydligt allt starkare, när jag började på detta träningsupplägg så gjorde jag ca 20 armhävningar med fötter på bänk, idag brände jag av 30 st i första setet!!!! Behöver jag säga att glädjen var stor;)))
Sen gick benen mer eller mindre av sig själva på löpbandet trots tungt benpass igår:)
Det var med lätt hjärta och glatt sinne som jag mötte upp en fd kollega för lite skvaller och mys!
Ett gammalt spöke kom på tal, och jag sa till henne att jag nästan "önskade" springa på personen i fråga... Det skulle jag aldrig ha sagt, 10 min senare går vi vidare för att träffa fler gamla kollegor... Och självklart så sprang jag på mitt spöke!!!!!!!!
Nu vill jag bara tillbaka till gymmet och svettas bort frustrationen, hitta känsla igen som jag hade innan detta oförberedda möte!!!!
Ibland så bjuder livet på överraskningar som är lite tyngre än andra:/
!!!!!!!
torsdag 8 november 2012
Oooohhh vad jag älskar mitt nuvarande benpass:)))
Fick ett mess från Jenny som var i götet nu, vi bestämde oss för att köra ett pass och sen ta en lunch för lite uppdatering:) Alltid lika trevligt!
Jag satte ihop ett mer konditionsbaserat pass med lite lättare vikter, TRX, bollar och mkt egen kroppsvikt var inblandat;) Sen tog vi en sallad på Frank's, sjukt goda sallader där...
Åkte och handlade lite sen, har redan spikat lite av menyn för lördagen...haha, såg att Madde hade bakat scones i söndags!!!! Blev så sugen på detta så tänkte göra scones till frukost och pannkakor till lunch.
Härligt när man kan få uppslag på mat, men jobbigt när man måste vänta en hel vecka på att få äta det man är sugen på...
Kände att jag ville göra ngt mer idag så drog till gymmet för en andra session och på schemat stod det ben!!! Gud vad jag fullkomligt älskar det benpasset, det är högt tempo från början, dropset, superset & massa andra godsaker:)
Om mindre än en vecka så ska jag äta godis igen, första ggr på 12-13 veckor, och det känns helt galet, som om jag skulle göra ngt högst förbjudet?!? Ngt som innan känts helt naturligt och kunde hända lite närsom känns nu förbjudet och galet...det går verkligen att skapa nya vanor på ganska kort tid.
tisdag 6 november 2012
Vilken dag:)))
Började dagen med en avslappnande ansiktsbehandling och avslutade med en fartfylld boxklass i Kungälv med Victor Cheng som instruktör!!!! Vissa dagar är helt klart bättre än andra;)
Har träffat så många sköna människor idag, var på MP och lunchade med gamla goa kollegor, höll knappt på att komma därifrån, alla undrade ju såklart hur jag hade det och om jag tränade ngt....hahaha
Hur kul det än var att träffa dessa goingar så måste jag säga att jag saknar inte mitt gamla jobb för fem öre, även om jag just nu söker annat så är jag glad att jag vågade ta steget för 10 månader sen och testa ngt helt annat.
Har ju egentligen klass på tisdagar men Camilla undrade för ngn vecka sen om jag ville hänga på och boxas på rollsbo där Victor skulle va gästinstruktör!!!!! Om jag ville en sådan chans måste man ju bara ta, som tur va fick jag ta på en vikarie till min BB så jag blev lös & ledig:)
I vanliga fall är det Henrik som har den klassen, han och Peter som jag gick min boxutbildning för var självklart där, jättekul att se dessa 2 herrar igen:)
Har sett Victor fightas på the Zone en gång och på lördag ska han gå match igen, vad jag önskar jag kunde vara där!
Han ser ut som en snäll, leende, försiktigt person och sen PANG så exploderar han ut i en slagserie som är galet snabb, effektiv och såklart genomtänkt!
Och till sist måste jag få skryta lite: känns ju galet bra när han kommer fram och säger: tjejen det där ser riktigt bra ut, du är boxinstruktör va? Beröm av en sån stor MMA-fighter...jag kommer sova gott inatt:)))
lördag 3 november 2012
Dubbelpass idag...
Fick äntligen min hett efterlängtade hamburgare, även om den var god så blev jag allt lite besviken men så är det ju ofta när man längtat läääänge efter ngt...undrar hur godiset kommer smaka om drygt en vecka;)
Körde BC på almedal på fm, sen fick jag sällskap av Emma & Conrad på em träningen, vi skulle alla köra ben, men jag körde efter mitt schema o shit vilket grymt pass jag fick till idag!!!
Övningarna bara flöt på, ryggen bråkade knappt ngt alls, svetten lackade & vikterna kastade upp, ner, fram & tillbaka;)
Nu ligger jag i soffan, proppmätt efter thaimat, (den blir jag då aldrig besviken på) och kakor!!!
Kan knappt bärga mig tills jag får gå till gymmet imorgon & lyfta lite igen:)))
fredag 2 november 2012
Populärt med discoträning!!!
Vi var återigen på Almedal och även om det gymmet är STORT så är det väldigt välbesökt...Och trångt!!!
Och vi har tydligen lyckats matcha in vad alla andra ska köra, så att just dom stängerna eller vikterna är upptagna...
Inte så konstigt att det tar så mkt längre tid än jag vanligtvis är van vid.
Pga att jag beräknat lite fel i onsdags (hann inte med axlar) så tänkte jag att axlar, biceps & triceps blir bra idag:)
Glada i hågen beger vi oss till gymmet och jag överdriver inte om jag säger att 99% körde biceps och/eller axlar???
Men vi fick till ett riktigt bra pass, go pump i armarna utan att tappa för mkt i greppet!
Kände mig ganska stark och ökade i bicepscurls tänkte knappt på att jag tagit tyngre stänger än sist gång:)
torsdag 1 november 2012
Aldrig säga aldrig;)
För 2 år sedan flyttade jag till den lyan jag bor i nu och ALLA kommenterade om vilket bra område det är och det är ju så nära till Skatås osv osv osv
Eftersom jag hellre går in på gymmet eller gruppträningssalen så uppskattade jag inte riktigt detta bra läge som en mer löparintresserad person skulle ha gjort...
Jag vet att jag stod vid fönstret och förundrades över att oavsett tid på dygnet så nog tusan såg man ngn som sprang, joggade, gick, eller lufsade fram på gångbanan....
Men trot eller ej, idag drog jag på mig löpartightsen och skorna nästan helt utan att tveka eller fundera på om jag skulle göra det eller inte...Jag har inte kommit dit än att jag uppskattar löpningen under tiden jag springer men har iaf kommit över den asjobbiga tröskeln så jag kan känna mig hyfsat lätt i steget.
Har ju haft 2 löppass i veckan på mitt nuvarande träningsschema, men haft svårt att glatt ge mig ut, ställer mig hellre på löpbandet med musik och ngn lättsmält såpa på TV:n.
Tyvärr gick löpningen skitdåligt idag:/ Skulle kört intervaller, men fick ont i ryggen så fort jag ökade tempo:(
Lyckades få till ngr halvbra ökningar innan jag gav upp och lunkade hem, det funkade tydligen...
Skrapade ihop 5 km på 33 min, men då hade jag testat intervaller med gång mellan och även fibblat med tidtagarur, så jag får vara hyfsat nöjd med min prestation;)
Anyway, jag och Camilla gav oss iväg till Odinsgatan för lite box med JPS, gick över förväntan med ryggen:)
Lite konstigt tycker jag men jag var tacksam för det är ju sååååååå roligt med box. Varje gång jag boxas så säger/tänker jag att detta måste jag ju göra oftare...
Alla borde köra box oftare, bra träning med en liten twist, man jobbar på flåset utan att man tänker på det, aktivierar muskelgrupper överallt mm, mm, mm och twisten: man kan visualisera ngn/ngt som gör en pissed off och sen slå ut/bort alla sina aggressioner på mitsarna... Helt UNDERBART:)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)














