torsdag 31 oktober 2013

Ny kärlek;)

Ni vet den där känslan när man ser ngt och det är kärlek vid första ögonkastet!!!
Såg av en slump denna pillerdosa på en blogg och uppsökte första bästa apotek?!? Och den fanns i massa olika färger & mönster, hade sjukt svårt att bestämma mig men valde till slut en svart, kändes som det passar mitt humör & årstiden bäst just nu;)
Kan ju i princip inte bli fel med svart ngn gång! 
Nu ska alla pillertillskott portioneras dag för dag, frukost, lunch, middag & kväll:)
Är en löjligt lycklig tjej för ett småtöntigt inköp, men det är det lilla som gör det stora:)))

Det bästa av allt är att man kan plocka med sig en dag i taget, sjukt smart dosa:)

tisdag 22 oktober 2013

Rätt medicin:)

Mia var precis den medicinen jag behövde:))) Vi har fått till 3 grymmepass på 3 dagar! 
Imorgon blir det vilodag pga av akutbesök hos frissan. Men jag hoppas att känslan från dessa 3 pass håller i sig tills på torsdag, då jag kommer köra själv, men till helgen eller iaf på lördagen får jag Mias sällskap igen:)

Sen blir det mojitoparty:))) Wohoo!!! 

måndag 21 oktober 2013

Pump, pump, pump!

Har signat upp bästa Mia som min motivationsboost nu och laddade innan passet med massa godsaker i form av PWO, koffein, koffein, BCAA, och ett helt oväntat möte som gjorde mig helt satt ur spel....

Det enda jag kunde göra var att göra som Mia sa till mig och det var ju precis det jag önskade mig häromdagen;)

Vi körde ben och jag fick en sån sjuk pump så när vi körde bensparken så fick jag knappt upp vikterna pga av pumpen som nästan krampade benen!! 
Men det var bara att köra på!!!

Mer såna pass, tack för att du finns där när jag behöver det som bäst, fina Mia:)


Vi spred tydligen ut våra grejor lite här & där... Viktigt att ha rätt grejer från rätt ställe;) Haha

söndag 20 oktober 2013

Träning är det bästa som finns?

Har en svacka i träningen!!!
Är sjukt taggad & laddad i tanken men när jag väl kommer till gymmet så känns det som om all motivation bara rinner av mig:(

 Jag genomför ändå pass efter pass med hjälp av min envishet och peppande musik men vill hitta tillbaka och känna glöden under själva passet! Det där som gör att jag bara köttar på, svettas som en tok och blir nästan spyfärdig. 

Jag har infört mer vilodagar, men dom känns ännu sämre & tråkigare än när jag är på gymmet. 

Tror jag behöver ett mål att sträva mot som gör att jag "vet" vart jag ska med min träning, enklast hade ju varit att sätta upp ett mål om att tävla, men har inget sug på det alls. Och nu är det alldeles för lätt att "fuska" då jag inte behöver bevisa ngt för ngn utom mig själv. 

Hade jag haft möjlighet nu så hade jag anlitat en PT för att slippa tänka själv och ändå få kniven mot strupen ngn som står med piskan och inte tillåter mig att känna efter;)

Jag vet ju egentligen var omotivation kommer från och det är inte träningen i sig utan andra saker som tyvärr påverkar det jag brinner som mest för:/ 

Hur gör ni när motivationen tryter?


onsdag 16 oktober 2013

Lagt instruerandet åt sidan!

För ca en dryg månad sen så sa jag upp mig som instruktör, beslutet växte fram under sommaren;) 

Har det senaste förstått att en del undrat & saknat mig som instruktör..

Klart att det varit lite blandade känslor men än så länge känns beslutet helt rätt. 
Vissa låtar kommer jag dock alltid förknippa med BC eller BB, så fort jag tex hör pirates of caribbean så vill jag göra en blockering/slag & svinga svärdet;) 
Forna BC-kollegor ni vet vad jag menar;)

Om suget skulle komma tillbaka får jag väl ta upp instruerande igen:) 

söndag 13 oktober 2013

Tröttmössa idag!

Tror att det var typ 4:e ggr jag släpade med en ny vän till the Zone FC i Lisebergshallen:) 

Mia åkte strax innan sista matcherna men jag är en ju stor flicka så klarade mig alldeles utmärkt själv;) 

Hade planerat att gå hem men kvällen fick en helt annan vändning. Jag skulle tydligen med till Valand med Lelle & alla andra från MM som var där, sagt och gjort en mellanlandning hemma hos Lelle sen bar det iväg till Valand. Där vi stannade till för typ ett toastopp... Jösses vad mkt folk och fulla ungdomar...hahaha
Japp jag vet, låter som en gammal tant!

Men övriga i sällskapet kände detsamma så vi drog vidare till HRC, av ngn anledning hamnar jag alltid där;)

Där var det lugnt för att vara lördag?😳

Men vad tusan vet jag, är ju mer eller mindre aldrig ute nuförtiden och vi satt mest o snacka, eller jag fick lyssna en del på en överförfriskad kollega, som tidigare varit anställd när jag jobbade på MP.

Hade jag inte vart nykter hade jag nog inte vart så snäll... 

Kom iaf tryggt hem ngn gång mitt i natten men höll på o slå mig halvt fördärvad i hallen där min lampa bestämt sig för att ge upp hoppet om livet:/ Om det är mörkt ute mitt i natten så är det ingenting mot va det är i min hall när belysningen inte funkar...😉😂

Idag är jag trött men eftersom nästan ingen alkohol konsumerades så kommer det att bli träning senare under dagen:) 
Önskar bara att jag hade en jacked fuel hemma... Men våra koffeintabletter kan nog hjälpa trött tant genom dagen...

Nu ska det ätas bästa grötproteinkesofrukosten👍

Men till sist får ni en bild på gårdagens mig, plockade fram dom "gamla" brillorna
Bra eller dåligt? För jämförelse bör jag väl lägga upp ett kort med dom nyaste oxå? Fast nya & nya.. Dom har hängt med ett år! 

torsdag 10 oktober 2013

Ovana känslor...

Har känt mig overkligt pigg och glad trots eller kan det vara pga av sjukt mkt jobb sista tiden?!?;) 
Men idag kom det en liten svacka i humöret och jag kände mig låg och nedstämd. 

Till råga på allt så satte jag på en lugn playlist på Spotify och massa gamla minnen och känslor bara vällde över mig:/ Önskar att jag inte "läste in" så mkt i texterna och att Melissa Horn inte var en av favoriterna...

Iaf, jag tog mig i kragen och ställde mig och bakade morotsmuffins, bytte den här ggr ut hälften av mjölet mot vårt fina casein från bodyscience och framför allt satte jag på "träningslistan" på Spotify och vips så var det goda humöret tillbaka:) Har inget alls att göra med att det slank med lite godis hem från affären;) Haha! 




Bra förslag Spotify tycker att jag ska lyssna på....not!!!!

Imorgon blir en bra dag! Punkt! Det är ju för tusan FRÄÄÄÄÄÄDAG!!!! 😜

tisdag 8 oktober 2013

Helgens nytta med nöje:)


Var även detta år iväg på SM i byggning i Västerås men denna gången var det på uppdrag med MM, var och varannan vrå var klädd med våra banners, atleter och planscher. Jäkligt mäktigt känsla att få vara delaktig i ett sådant expansivt företag:)

För er som missat, har hittat mitt drömjobb, känns helt overkligt;)

Det enda tråkiga med helgen var att jag inte hann med att se så mkt av själva tävlingarna:( 

Tror jag vann SM, EM & VM i ont i fötter och ben, men fick ändå till ett sjukt bra benpass idag:)
Vann även pris för sämsta & värsta mathelgen ever, kan inte minnas när jag stoppat i mig så mkt onyttigheter på en och samma helg, men det var bara att äta när tillfälle gavs oavsett om det var McDobalds, Burger King eller stans kebabhak...

Undrar om det är pga av detta som komplimanger haglat sista dagarna?!? En dam flög fram på vagnen igår och lovordade mina glasögon:) En grabb på gymmet vågade klämma ur sig att han diggade min frisyr... Inte mitt ordval...
En gammal BB-deltagare fick se mig på gymmet och berättade att hon saknade mig som instruktör: jag var tydligen en av dom bästa?:) Återigen inte mina ord!

Oavsett så är det ju grymt roligt och smickrande att få all denna feedback:)))
 
Här kommer lite bilder från helgen!
Våra montrar mm!
Sötaste MM-säljaren gjorde succé i tillskottmontern!


Fick hardcoreplåster av Mia och Stefan, är helt 100 på att Stefan egentligen ville ha för sig själv men nu hade han en ursäkt att köpa;)