onsdag 31 oktober 2012

Starkare än jag tror?!?


Lyckades förvåna mig själv idag igen:)))
Tycker det är ganska läskigt att hoppa upp och ta tag cable cross, chinsställningar mm
Får bilder om att jag ska glida av hamna snett och skada mig i ryggen (är ju min svaga punkt)

Stod iaf vid trx-ställningen och Camilla säger hoppa upp och nudda men fingertopparna bara!
Bra det gör jag och det är så löjligt lite som skiljer för att jag ska nå så hoppar, touchar 1 gång och greppar 2:a ggr, när jag väl hänger där tänker jag: äh jag testar om jag klarar ngr chins idag...
Vi hade ju ändå kört 4 tunga assisterande set innan, plus lite annat smått & gott och klarar 5 st!!!!!

5 CHINS!!!! Det e fanimej STORT:D
Så det är en mkt lycklig tjej som knappt kan vänta på att få utmana sig själv på nästa ryggpass igen;)

tisdag 30 oktober 2012

Träning ala Malin K:)


Förra veckan körde jag och Malin lite olika övningar på gymmet och kom överens om att köra utomhus denna veckan om vädret tillät:) Och hösten och Götet visade sig från en av sina bättre sidor;)

Vi träffades på utomhusbanan vid Valhalla och körde 1 varv löpning, 5 chins med powerband, 5 highpulls med TRX, 10 armhävningar & 10 dips, vi satte en tidsgräns på 20 min vi hann 5 varv om jag minns rätt.

Asjobbigt, men roligt att köra tillsammans med Malin, detta är ju oftast en form av träning som är svårt att motivera sig till att göra själv... Eller?;) Jag kan ju bara prata för mig själv och jag hade aldrig gjort det ensam, då hade jag hellre gått till gymmet och köttat;)



Hungrig tung vecka...


Är hungrig hela tiden just nu, såg en bild på en hamburgertallrik igår och genast började min hjärna planera inför lördagen:/ Jag är inte den som vantligtvis äter eller är så sugen på hamburgare...men nu vill jag gå till HRC eller ngt liknande ställe och beställa in en stor flottig hamburgare med massa stripes eller klyftpotatis & extra mkt dressing!!!!!!!!!

Sitter just nu och äter en tonfisksallad....KUL!!! NOT!!! BRA??? JA;)))

Laddar för ett pass med Malin, vi har tänkt gå till utomhusbanan vid Gårda och köra allt möjligt roligt & jobbigt vi kan komma på:)



                                          Men till helgen så SKA jag ha en sån här i ngn form....

måndag 29 oktober 2012

Godissuget from hell...


Idag vill jag bara frossa i en STOR STOR JÄTTESTOR godispåse.... Precis när jag sitter och funderar på vad tusan jag ska göra för att komma över denna känsla så kommer jag på att jag har kakor och naturgodis kvar sen fridagen (hann inte fylla på så mkt som jag tänkt???) så nu måste jag brottas mot begäret samtidigt som jag vet att jag har godsaker hemma!!!!! Ingen bra combo:/

Idag var jag och Camilla på Almedal igen körde ben, gick bra med ryggen men tog det försiktigt och lite lättare vikter på dom värsta övningarna där ländryggen kopplades på. Gillar det gymmet, dom har mer eller mindre allt, nackdelen är att man knappt vet vart man ska leta om man inte vet var grejorna är pga att det är så stort. Men det är ju ett I-landsproblem som man får leva med;)

Har iaf ätit gott och inväntar sista kvällsmålet, som alltid är lika supergott:)))










söndag 28 oktober 2012

Ryggen kändes över förväntan:)


Har dom senaste dagarna känt av ryggen lite mer än vanligt, och fredagens ryggpass och gårdagens stillasittande på festgolvet gjorde inte saken bättre...
Tog en långpromenad på förmiddagen det är ju oftast det bästa botemedlet...kände att jag ville göra lite mer och jag och Camilla hade kommit överens om att träna på Almedal så begav mig dit med lite farhågor, men det kändes kanonbra, var axlar bröst & mage på schemat så det passade perfekt:)


Vi bestämde oss för att gå till korsvägen där vi måste skiljas åt för respektive vagnar, men när vi väl var där så fortsatte vi promenera hemåt åt varsitt håll, tack gode gud för iPhone och podcaster;) Kändes hyfsat skönt trots kylan&mörkret;)

Ökade i mina armhävningar med fötterna på bänk idag, jäkla skön känsla:)


Nu snart dax för nattamålet, kanske ska unna mig en liten extra portion ikväll:P

Gårdagen i bilder...och ord...



Gårdagen gick nog i dom spontana förändringars tecken, jag och Hannah skulle ha tränat ett magpass men jag hade såpass ont i ryggen så ville ge kroppen en vilodag, så vi bestämde oss för att ta en lååååång promenad istället och vilken perfekt höstdag att promenera i:))) Vi utgick från gymmet och gick i mer eller mindre alla centrala stadsdelar och i slottskogen, jag älskar verkligen att bo i Gbg, pulsen i stan och lugnet/naturen så nära inpå ändå!



På vägen tillbaka så stannade vi till på saluhallen och åt en sallad och lite efterrätt såklart, mums va gott det var efter en dag ute i höstluft och solsken:)


Jag besökte även budo&fitness som firade 20 års-jubileum dom första 50 som handlade fick en goodiebag...lite fördomsfullt tänkte jag att det är väl inte så mkt att ha men hittade iaf en t-shirt från tapout 
(har egentligen kollat in den ett tag) så slog till och vad glad jag blev när jag fick se vad goodiebagen innehöll!!!!      


Allt detta plus en t-shirt??? Galet bra saker!!!

Igår kväll var jag bjuden till Malin&Alex och temat var såklart halloween...eftersom jag egentligen förträngt lite vad jag skulle ha på mig så var jag "tvungen" att ta det enda som jag hade hemma i tema skräck...
jag låter bilden tala för sig själv.

Carro hade tom ordnat en blinddate till mig!!!

Herregud vad vi garvade när vi fixade till våra kreationer, tyvärr har jag ingen bild på Carro, men värdparet har lovat att sända vidare alla galna bilder som togs under kvällen

Jag unnade mig ngr cider...endast i medicinskt syfte såklart, men var nog ngr för få för att verka ordentligt, min rygg höll på att ta dö på mig till slut...:(


Min största utmaningen under kvällen var ändå att hålla mig ifrån GODISSKÅLEN som var enorm!!!

Men jag lyckades, blev återigen förvånad över min envishet och beslutsamhet, men vad härligt det känns att veta att bara man vill så finns det där ngnstans inom en;)

fredag 26 oktober 2012

Drillad av coach Madde:)))



Segade som vanligt idag på förmiddagen, men hade stämt möte med Madde på gymmet kl 15, efter ngr ärenden på stan så landade jag på gymmet och eftersom jag hade tid över så ställde mig på bandet och promenerade i maklig takt och intog malto, PWO&BCAA. Älskar att ladda upp med en sådan shake och har en PWO just nu som är grymt god så det blir dubbel njutning;) Smaken&känslan:)

Madde hade förberett ett riktigt jobbigt rygg&axelpass, fick en hel del nya övningar, och feedback på teknik på dom gamla, bra med teknikgenomgång då och då!
Baksidan med att ha coachning online är ju att saker/övningar lätt kan misstolkas, men på det stora hela hade jag uppfattat rätt från början. Klapp på axeln till mig och även Madde som väl beskriver eller visar i bild/film när man har mailat frågor:)

Vad jag önskar att jag kunde ha en PT på heltid, inte för att jag inte gillar eller kan träna själv utan för att man ger mer av det där lilla extra som finns inom en...
Men ska försöka få till lite fler pass med en vän så man kan passa på varann och hjälpa till när det blir för tungt så man köra dom där extra repetitionerna!

Sen bar det iväg till ICA för veckans kommande höjdpunkt, botanisera bland alla hyllor för den STORA fridagen, ätardagen, cheatday, fyllnadsdag som inträffar imorgon!!!





torsdag 25 oktober 2012

Sen lunch.

Har städat hela dagen, tråkigt men så skön känsla när det är klart:)
Laddade med den nya jacked fuel, men jag tycker celsius är godare;)

Har äntligen fått lunch, äggröra, champinjoner, kalkon, ost & såklart sallad, blev riktigt gott!

onsdag 24 oktober 2012

Mätt och belåten:)


Har inte alltid varit så förtjust i potatis men nu är det bland det godaste jag äter under dagen!!!
Steker i ugnen med paprikapulver och lite salt eller ngn annan krydda som innehåller salt, så gott:)))
Massa sallad och kött eller kyckling till, tror aldrig jag kommer tröttna, det har tom med gått såpass långt nu så får jag inte fylla minst halva tallriken med sallad så känns det som det är ngt som saknas...Det är väl då man har kommit till det läget att man har skapat en ny vana???

Jag äter fortfarande efter Maddes kostschema men inte riktig lika strikt, kan ta lite mer ibland, eller mixar lite mer med maten i veckan, totalt blir det iaf frukost, lunch, middag & 3 mellanmål, bra att ha rutiner, veta när, var och hur mkt man ska äta... Like it a lot:)

Körde ryggpasset idag och känner mig starkare, ökade en del vikter och dom negativa chinsen börjar jag med "riktiga"" pullups, idag blev det 3+3:) Sista 2 seten körde jag endast negativa.

Har dock lite svårt att hålla mig helt till träningsschemat, men ser iaf till att alla passen genomförs även om det inte alltid blir på den dagen som det är tänkt...kan hända att jag slänger in ngt extrapass ibland...
Som igår då körde jag & Malin ett kort men riktigt intensivt pass bestående av KB-svingar, manmaker, burpee, putta säck, slänga säck, rollout, rollin, och planka...detta genomfördes i trappa...ojoj, jobbigt men kul att få push av varandra, vi avslutade med 10 min lätt nedjobb och även om jag fortfarande tycker löpning är ganska tråkigt så tar det inte emot lika mkt som det gjorde innan:)


Har införskaffat en ny snygg shaker, älskar ROSA!!!


måndag 22 oktober 2012

Tebax i Götet:)

Varit hemma hos bror i helgen, det är lite svårare att hålla kost & träningsscheman...
1. Det finns inget gym!!! 2. Lillans behov går före alla andras, men det gör man ju så gärna!
3. Mammas mat är lite för god att tacka nej till;)

I alla fall så har jag tydligen lyckats över förväntan, vägde mindre efter helgens utsvävningar än innan jag åkte:)))
 Jag hade en rejäl ätardag i lördags, för övrigt så har jag hållt mig bra ändå, har såklart ätit mammas såser mm men öst på med sallad på tallriken så jag inte skulle överäta det mest onyttiga.

Har tagit en långpromenad med brodern och genomförde mitt löppass i regn&rusk:/ Regnade ju mer eller mindre hela lördagen men envis som jag är så gav jag mig ut och sprang 10 intervaller i 100-meters backe...jobbigt som attan men så gott det kändes efteråt. Lite lätt jogg innan och efter intervallerna oxå så ca 6 km blev det totalt.

Svårt att lämna lillan men det är skönt att komma hem och få sova i sin egen säng, och bäst av allt...
Idag ska GYMMET besökas och jag ska få svettas bland hantlar & maskiner & glada träningssugna medlemmar:)))) Wihooo

fredag 19 oktober 2012

Fartfyllda dagar:)

Har haft en halvtråkigt start på veckan, men ändrades snabbt i sällskap av Camilla och massa träning:)

Vi besökte en SL anläggning för BC i onsdags och det var ett jäkla drag!
I låt sex så utmanade jag tydligen instruktören liiite för mkt, så han utmanade mig tillbaka att köra sjuan....
Jag var inte sen att anta detta så helt plötsligt befinner jag mig på scen och instruerar:) Sjukt roligt att från ingenstans få köra en låt för en full klass:)))
Hann ju inte tänka så mkt men det var bara att ställa om hjärnan och ge järnet och lite till!
Det verkade vara uppskattat och fick erbjudande att teama vid ngt tillfälle:)

Idag körde vi ben på WC, jag hoppas att Camilla får gryyym träningsvärk för sist jag körde detta benpass så hade jag träningsvärk i 4-5 dagar!!!

Sen var det bara att rusa vidare till en intervju & stationen för transport hem till familjen:)
Befinner mig nu nerbäddad i ett tyst hus, och har 3 dagar framför mig med busande med Lillebi, denna unge är så ljuvlig, bestämd som få, men charmig som tusan;)

Eftersom jag ännu håller kosten ganska strikt men svävar ut lite mer på fridagen så är halva nöjet att planera vad som ska ätas på lördagen.
Svägerskan åker iväg i helgen så jag & brorsan satt uppe och smidde lite planer om vad vi skulle unna oss, han var inte sen att haka på kan jag säga;)
Vi har än så länge kommit fram till landgång med hemmagjord räkröra:P
Pga mkt matprat och andra uppdateringar så hann vi inte planera längre, men vi har ju hela morgondagen på oss:)))

Imorgon kommer mor laga maten men jag ska fixa salladen och det är nog lika bra med tanken på att jag säkert äter lika mkt sallad själv som alla dom andra äter ihop...

Nu ska jag sova så jag orkar med att lek&bus med gullungen:)

tisdag 16 oktober 2012

Omstrukturering av veckans pass..



Ska åka till bror & hans goa underbara dotter i slutet av veckan så måste planera om veckans träning litegrann, ska absolut köra alla passen men eftersom jag inte har tillgång till gym där så får det bli skjuta lite på min vilodag och lägga löppassen senare i veckan.

Pga av detta körde jag mitt ryggpass idag, Camilla och jag besökte SL på Odinsplatsen, var väldigt mkt folk för att vara mitt på dagen, men vi lyckades få till ett grymt bra pass.

Jag har inte varit helt förtjust i mitt ryggpass just nu, en bit in i passet har jag en förberedande (lite rehabaktig) ryggövning som gör att det känns som jag tappar fart och tempo, men jag vet att den är bra och viktig för mig då min ländrygg är min svaga punkt så det är bara att gilla läget och kämpa på...

Det som gjorde mig mest nöjd, stolt och glad idag var att jag mitt i passet efter latsdrag och skivstångsrodd och 2 set negativa chins testade köra "riktiga" chins, det gick sådär, men bytte grepp till pullups och lyckades köra 4 st högt över ställningen:))) Fy fasen vilken skön känsla det var att det kändes lätt och jag kände mig stark!!! Måste öva upp min greppförmåga och underarmar och självklart ryggen oxå såklart, så ska jag väl lyckas bränna av lite regelrätta chins oxå vad det lider!

Fick en otrolig pump i underarmarna idag så var nästa svårt att genomföra resten av passet;)

Sen var det bara att rusa bort till WC och köra min BB-klass, hade en härlig känsla i kroppen och många av medlemmarna hade inte kört detta passet ännu så det var mkt pustande&stånkande speciellt i maglåten, jag älskar när dom ljudligt ger uttryck för hur jobbigt det är, dom försöker hålla masken men till slut går det inte så det kommer ett pustande eller en grimas, vilken kick det blir:)

söndag 14 oktober 2012

Vardagshjältar finns!


Ska iväg på semester i slutet av november så tänkte att det är lika bra att börja leta vikarier till mina klasser redan nu. 5 minuter senare var det "problemet" löst:))) Så underbart att det kan gå så lätt!

Har fortfarande sjuk träningsvärk i benen, mest baksida lår, rumpa, ett bra kvitto på att man gjort rätt;)
Men ngt som inte är riktigt lika kul det är att göra burpees med träningsvärk....fy f-n, kände mig jättetung och osmidig, men man får ju upp värmen sketafort så det var bara att följa coachens schema....
Annars stod det axlar, bröst & mage på träningsupplägget idag, gillar passet men ville köra mer när jag var klar, bestämde mig för att promenera hem, alltid ngt:)

Testade min pull-upbar här hemma igår, 3,5 chins, för ett år sen var jag inte ens i närheten att klara av 1, så är ganska nöjd med vad jag presterat ändå:) Men NÖJD kommer jag aldrig bli, beror sig ju så mkt på dagsformen hur många man fixar!

På tal om gårdagen, hade en riktigt ätardag igår, fast tycker jag kunde gjort bättre ifrån mig med facit i hand;)
Åt lunch och mellanmål enligt kostschema, det e ju så förbaskat lätt att man bara rullar vidare på det, vet ju precis hur mkt man ska äta och när;)
Jaja, det kommer fler helger...och så "illa" var det ändå inte, fick min älskade thaimat, unnade mig bulle & ballerinakex och slutligen lite yoghurtöverdragna cashewnötter&havrepuffar så himla gott:) Kändes väl värt det!!! Det var ju målet;)






lördag 13 oktober 2012

Vad göra?


Har ett spöke i mitt liv som inte vill ge sig av... Gav mig själv ett löfte för kanske ett år sen, när/om jag når ett visst mål så ska jag en gång för alla ta tag i detta spöke...

Tror (vet) att det var en riktigt dålig ursäkt att inte ta tag i problemet där och då, nu är det så att jag nått målet jag satte upp och det känns som om en direktkontakt skulle orsaka mer skada än nytta, eller så är det bara jag som är feg igen;))) Haha

Innerst inne så vet jag redan utgången så antar att det bästa jag kan göra är att fortsätta som jag gjort, försöka gå vidare och låta detta spöke hamna än mer i glömska, tyvärr finns det alltför mkt tankar kvar som gör att jag har svårt att släppa helt, men det ligger i min natur så jag får helt enkelt lära mig att leva med det...

Så nog med tråkigheter... Jag har redan sjukt grym träningsvärk efter gårdagens benpass, tog en tidigt morgonPW för att mjuka upp benen och passade på att besöka ett bageri för att köpa färska frallor som jag planerat att ha till frukosten idag:) Det var gått men inte lika gott som jag tänkt i min hjärna;)
Kan ha med atmosfären att göra, tänk dig tex en hotellfrukost, du kan göra/äta samma saker hemma, men i 9 fall av 10 så smakar det mkt godare på hotellet;)

Nu lyssnar jag på gamla godingar, gör inte så att mina tankar blir mindre, dumt självplågeri av mig jag vet...

Meeeeen iaf, jag ska sätta på ngr gamla combatlåtar så att grannarna undrar vad tusan jag håller på med, plocka fram dammsugaren, ta ett varv med den, sen blir det lunch och ladda för intervallöpningen...


Wish me luck;)

fredag 12 oktober 2012

Ytterligare minskning:)


Var lite orolig att förra veckans sjukdom och helgens utsvävningar skulle ha gett en viktökning, men otroligt nog har jag minskat ett kilo till, är snart nere i min "matchvikt" som jag hade när jag tävlade i TKD 2008, fast nu ska det finnas lite mer muskler än då, är ju först dom senaste 2-3 åren som jag ägnat mig åt styrketräning på regelbunden basis.



Var och handlade lite mat igår och passade då på att köpa lite "godsaker" till lördagen som är min fridag:)
Och med godsaker som menar jag mat såsom tex bröd, pålägg, som jag inte äter till vardags just nu...
Galet att man kan bli så sugen på "vanlig" mat när man förhåller sig till lite striktare kosthållning, har nog aldrig uppskattat potatis så mkt som jag gör nu...haha
Tillagar maten med lite mer kärlek, ungsteker potatisen, för jag tycker det är tråkigt med kokt potatis och det blir lite väl torrt för att jag ska uppskatta det, men i ungnen så blir det mumma, tänk att så lite som kan göra så stor skillnad för smaklökarna:)))

Nu ska jag ta en lång promenad i solen, sen blir det tuff benträning, har fått ett roligt utmanande benpass av bästa coachen Madde. Vet inte vad det är med just detta benpasset, men jag är nästan det jag ser fram emot mest av veckans träningspass!

Ha en trevlig fysfredag:)))

onsdag 10 oktober 2012

Mys&fysdag på Hagabadet:)


Sitter i en relaxstol på Hagabadet och slumrar nästan till;)

Vilken dag det var såhär långt:)
Min dotter har hängt på SF hemsida och fixat VIP-biljetter till TWInight om en månad. Jag har tagit en lång kall men uppfriskande PW, lunchat med Ingrid och snäll som hon är så har jag tränat och badat på hennes gym;)

Var riktigt tungt idag, stod rygg&armar på schemat.... När jag körde första negativa chinsen så kändes det som att en ven/blodåder skulle spricka i halsen...haha... Det gick snabbt över men känns att man varit förkyld:(
Såg nästan stjärnor vid sista chinsen och dipsen, men nu kan det bara bli bättre & bättre:)))

Ska slappa en liten stund till sen ett sista dopp innan jag lämnar detta ljuvliga ställe;)

tisdag 9 oktober 2012

Äntligen igång igen:)


Fy f-n vad jag älskar känslan som infinner sig när man är på gymmet:)))
Hade mitt första pass ikväll efter förra veckans dunderförkylning...ska jag vara helt ärlig var jag inte så sugen, men när jag väl stod där och fick instruera igen och såg på deltagarna och medlemmarna som slet ute i gymmet så fick jag gåshud!!!

Imorgon ska jag så smått själv få klämma på vikterna, har för första gången tagit det oerhört lugnt och inte stressat igång träningen med ngt galet BC-pass eller tung styrka, men nu efter ngr promenader och en BB-klass så kommer jag ha svårt att hålla igen... Däremot så ska jag börja om litegrann, innan jag blev sjuk så hade jag kört igång med ett nytt upplägg som var planerat för 4 veckor, nu tänkte jag börja om från v 1 så det blir 4 veckor på raken...dumt kanske med tanke på att det ingår 2 löppass i veckan på detta schema och dessa ska (helst) utföras utomhus...o jag som är så sjukt frusen och fy vad kallt det börjar bli:(
Men men, skam den som ger sig, har jag sagt att jag ska göra ngt så e det bara att bita ihop och genomföra det;)


Nedan följer ngr länkar på ngr av de grymma atleterna vi såg i helgen!

Kolla in glädjen hos denna människa när hon äntligen efter år av slit i gymmet och månader av dietande får visa upp det hon slitit för så länge:)
Säga vad man vill om denna sport och kroppsfixering, men vilken dedikation det krävs, jag kan då inget annat än beundra dessa människors viljestyrka! Och såklart fysik!!!!

Vi fick ju Cissi till bordet som var en underbart ödmjuk, härlig människa, hon hade börjat träna på allvar för ca 8 år sen och tävlade första gången när hon var 45 år, galet bra att våga ta ett sånt beslut och genomföra det när man är över 40 tycker jag... Btw, hon vann sin klass:))) Grattis!

Finns det ngt vackrare än dubbel biceps bakifrån??? Jag bara älskar när musklerna spänns till och man ser varenda liten&stor muskel i rygg, armar, axlar och skulderblad!!!!

Nu blir det sista målet innan huvudet ska landa på kudden:)

måndag 8 oktober 2012

SM BF BB CBB 2012!!!!!


Vilken helg det har varit, vet knappt var jag ska börja;)
Vi åkte tidigt på lördag morgon och vilken bilresa.... Sofia är väl kanske inte mest känd för att hålla ögonen på vägen och händer tioitvå på ratten...hahaha, tur jag inte är så rädd av mig!

Första asgarvet kom när jag hör Lars-Krister på cd och Sofia bjuder på danske kungenkarameller!!!
Finns det äckligare godisar än dessa?!? Eller godis tycker jag inte man kan kalla dem....

Nu till tävlingarna, 1:a dan kändes det nästan som vi satt på scenen hade väldigt bra platser:)

Jag har tyckt att AF varit roligare än BB men nu när jag sett dessa atleter på nära håll så har BB växt för mig som en rolig sport att titta på:)

Fria programmen var det jag tyckte var roligast men där märktes mest skillnad på kvalitén i uppträdandet, iaf för mitt otränade öga;)

På kvällen hade vi biljetter till middagen&eftermingel, vi lyckades få vinnaren Cissi till bordet:))) Vilken ödmjuk härlig människa:)
Vi bombarderade henne med frågor, hon var så glad och lycklig och svarade villigt på allt! Hon skulle tävla på söndagen oxå så hon satt mest och såg på och luktade på sin mans mat och längtade till 3 på natten då hon skulle äta en hamburgare för att fylla på inför nästa dag:)

Det är allt en väldigt lite värld med oerhörd stor inbördes beundranklubb , men många sköna människor och det finns ju så mkt att kolla på;)

På söndagen hade vi inte riktigt lika bra platser så tyvärr kunde vi inte ta så mkt bilder, men ska försöka lägga upp lite bilder senare!

Vi hade gett oss själva ett litet uppdrag, vi räknade alla krabbor vi såg under dessa dagar, vi hade tippat på 500 st men det slutade på 322 st.

En sak som vi kan konstatera iaf är att krabban är en väldigt "manlig" pose, få kvinnor som gjorde denna eller hade den i sitt fria program.
En annan sak som var väldigt roligt och även ojämn var posedown.... Vissa såg bara stela ut men en del var så sköna, utstrålade glädje och lekfullhet med att posera mer MED sina medtävlande än MOT:)

Det var 2 långa men roliga dagar:)
Nu sitter jag på tåget hem till götet och är så peppad till att äntligen få träna igen... Var ju sjuk förra vecka och är väl inte helt frisk ännu, lite hosta kvar men definitiv tillräckligt för att köra igång så smått, längtar tills jag är helt på banan igen!

Stort tack till Sofia som gjorde denna helg möjlig och så j-a rolig, nästa gång ses vi på luciapokalen:)))

lördag 6 oktober 2012

Långhelg!!!


Då ligger man inkvarterad hos Sofia i väntan på att få stå upp extra tidigt imorgon;) Jag som är så morgonpigg:/ Not!!! Men vad gör man inte för sina vänner;)
Vi ska till Västerås och kolla in SM i Bodybuilding:)

Fullspäckad dag, hade en mysig start hos min dotter, klippning hos bästa Micke Munk, sen en mindre rolig tågresa till Karlstad... Kallt på tåget och noll uppkoppling på mobilen:( Tur jag hade beställt en sittplats iaf, (tåget var överfullt) och laddat telefonen med massa podcast!!!

Väl framme så blir jag bjuden på grillat!!! I kalla oktober.... Shit va gott det var:)
Har förberett frullen och laddat med celsius, så vi kommer vara rejält på G när vi väl är framme;)

Gonatt, ska försöka sova nu:)

torsdag 4 oktober 2012

På väg till dotra mi:)


Äntligen stuckit näsan utanför huset:) Ska till min underbara dotter i Uddevalla, imorgon ska jag klippa mig och ja jag gör det fortfarande i Ua trots att det snart är 3 år sen jag flyttade till Götet! Har gått hos samma frisör i ca 12 år, litar på honom till 150%.
Svårt att byta då, vet hur jag velade fram o tillbaka innan jag hittade rätt!

Var Micke som fick mig att klippa av mitt långa hår för kanske 5 år sedan, jag har inte ångrat mig en enda gång:)

Trivs i kort hår och vad skönt det är när man tränar!!! Aldrig ngt hår som är i vägen...Plus att det är toklätt att fixa till, iaf när det är nyklippt;)

Helgen kommer att spenderas i Västerås, Sofia ville ha en wingwoman och vi hade ju jäkligt trevligt sist tävling vi spanade på...så helgen kommer bestå av resande (pust) och span på vältränade, insmorda kralliga människor (mums).

Hoppas detta är det bästa botemedlet för mig nu, lär troligen få värsta träningsabstinensen men snart så kommer jag vara back on track...
Varje dag som går nu är ju en dag närmare att få kötta på igen:P

onsdag 3 oktober 2012

Känner livsandarna återvända:)


Det är inte ofta som jag blir sjuk, men dom sista gångerna så har jag verkligen varit helt utslagen, och det bara av en förkylning?!? Den här gången så verkar det vara snabbt övergående, eller så inbillar jag mig bara för att jag hoppas så mkt på att blir frisk så jag kan återuppta träningen;)

I 2 dagar har jag bara legat still och snörvlat & hostat:( Som tur var har jag haft matlådor i frysen så jag har hållt mig till min strikta kosthållning, det trodde jag inte jag skulle klara, jag menar när man är sjuk så SKA man ju äta onyttig...glass, godis och hämtmat...eller???;)

Har stått stilla ett tag på vågen nu, har ju egentligen lördagar som min invägningsdag, men idag när jag ställde mig på vågen så hade jag losat lite till, så i slutändan så är det bra att vara envis som synden även när det är såååå synd om en så att man bara vill frossa i godis & självömkan;)



måndag 1 oktober 2012

Leva som man lär...


Har känt mig hängig och matt hela dagen idag, retar lite i halsen, så tog ett moget & klokt beslut och körde inte min combat som det var planerat:(
Skittråkigt men man ska ju leva som man lär....så det är bara att bita i det sura och hoppas på snabbt tillfrisknande....

Till helgen bär det iväg till Västerås, försöker redan nu lista vad jag behöver plocka med mig...ska åka till min dotter på torsdag så det blir ngr dagars packning som ska med, vardagskläder, träningskläder, partykläder, plus skooooor!!!!!
Att det ska vara så SVÅRT att resa med lätt packning:/