måndag 8 oktober 2012

SM BF BB CBB 2012!!!!!


Vilken helg det har varit, vet knappt var jag ska börja;)
Vi åkte tidigt på lördag morgon och vilken bilresa.... Sofia är väl kanske inte mest känd för att hålla ögonen på vägen och händer tioitvå på ratten...hahaha, tur jag inte är så rädd av mig!

Första asgarvet kom när jag hör Lars-Krister på cd och Sofia bjuder på danske kungenkarameller!!!
Finns det äckligare godisar än dessa?!? Eller godis tycker jag inte man kan kalla dem....

Nu till tävlingarna, 1:a dan kändes det nästan som vi satt på scenen hade väldigt bra platser:)

Jag har tyckt att AF varit roligare än BB men nu när jag sett dessa atleter på nära håll så har BB växt för mig som en rolig sport att titta på:)

Fria programmen var det jag tyckte var roligast men där märktes mest skillnad på kvalitén i uppträdandet, iaf för mitt otränade öga;)

På kvällen hade vi biljetter till middagen&eftermingel, vi lyckades få vinnaren Cissi till bordet:))) Vilken ödmjuk härlig människa:)
Vi bombarderade henne med frågor, hon var så glad och lycklig och svarade villigt på allt! Hon skulle tävla på söndagen oxå så hon satt mest och såg på och luktade på sin mans mat och längtade till 3 på natten då hon skulle äta en hamburgare för att fylla på inför nästa dag:)

Det är allt en väldigt lite värld med oerhörd stor inbördes beundranklubb , men många sköna människor och det finns ju så mkt att kolla på;)

På söndagen hade vi inte riktigt lika bra platser så tyvärr kunde vi inte ta så mkt bilder, men ska försöka lägga upp lite bilder senare!

Vi hade gett oss själva ett litet uppdrag, vi räknade alla krabbor vi såg under dessa dagar, vi hade tippat på 500 st men det slutade på 322 st.

En sak som vi kan konstatera iaf är att krabban är en väldigt "manlig" pose, få kvinnor som gjorde denna eller hade den i sitt fria program.
En annan sak som var väldigt roligt och även ojämn var posedown.... Vissa såg bara stela ut men en del var så sköna, utstrålade glädje och lekfullhet med att posera mer MED sina medtävlande än MOT:)

Det var 2 långa men roliga dagar:)
Nu sitter jag på tåget hem till götet och är så peppad till att äntligen få träna igen... Var ju sjuk förra vecka och är väl inte helt frisk ännu, lite hosta kvar men definitiv tillräckligt för att köra igång så smått, längtar tills jag är helt på banan igen!

Stort tack till Sofia som gjorde denna helg möjlig och så j-a rolig, nästa gång ses vi på luciapokalen:)))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar