söndag 30 september 2012
Härliga söndag:)
Haft mysfika med 2 härliga brudar idag:) Kort tur på stan för att jaga jacka & stövlar, sen en lång fika med Malin&Hannah!
Var längesen jag skrattade så mkt av nonsens, fick nästan kramp i magen, men så värt:)))
Vi smidde även lite planer inför höstens resa, eller försökte, vi babblade lite om vad som skulle plockas med men kom snabbt in på tramsigheter igen, tyvärr är det inget som jag kan dela med mig då det inte var helt rumsrent;)
Efter denna skrattfest så var det raka vägen till gymmet där axlar, bröst & mage skulle få bekänna färg!
Har en härlig träningsvärk i benen, typ överallt från höftböjare till vader så uppvärmningen på crosstrainern stramade lite och burpeesen kändes....
Men sen kom kärleken i form av pressar, lyft, och balansering, fick en del kommentarer från en ny medlem på gymmet och visst är det underbart när folk vågar komma fram och säga vad dom tycker, men när det sägs med förvåning i rösten som om "vad duktig du är lilla gumman" då kan jag bli lite sne...
Det som verkade imponera på mannen ifråga var mina armhävningar med fötterna på en bänk, precis som en tjej bara skulle klara av armhävningar på knäna?!? Whatever, kände att jag hade bra balans, körde 3xmax så blev ngnstans mellan 50-60 st och kul att ngn kan bli impad av den gamla tanten, still going strong som det så vackert heter;)
Ska inte få lyfta ngt skrot förrän på onsdag igen:( Men ska träna BC, BB och har en löptur att genomföra tills dess så kommer inte ligga på latsidan för det;)
Känner dock av lite lite kli i halsen...Hoppas detta är jäkligt snabbt övergående!!! Eller inbillning kanske;)
lördag 29 september 2012
Jag överlevde:)
Idag stod det löpning/intervaller utomhus på schemat... Jag överlevde, men om det inte varit för Maddes röst i mitt huvet så hade nog inte kämpat mig genom det;)
Nej så illa var det inte men tror inte jag hade genomfört det själv om jag inte hade känt mig pushad av Maddes upplägg...Räknade dock lite fel på intervaller så det blev 12 eller 13 st istället för 10, men antar att coachen tycker det är bättre än om jag gjort färre än 10...haha!!!
Unnade mig en rejäl ätardag idag, eller rättare sagt en ätartimme, har vägt och mätt maten hela dagen fram tills ikväll, då blev det thaimat till middag, vindruvor, lite naturgodis, morotskaka & cola zero:)
Jäklar så gott det var, och shit vad mätt jag blev, fast nu sitter jag här och önskar jag hade sparat lite...
Har iofs lite vindruvor&cashewnötter kvar så kanske får lägga till en kvart om en stund;)
Känns lite konstigt att inte ha besökt ngt gym idag, men imorgon så är det dax för bröst&axlar, det ser jag fram emot:)))
torsdag 27 september 2012
Tung dag...ge mig godis!!!
Haft en lite tyngre dag idag på matfronten, kan bero sig på att jag gick upp tidigare än jag brukar, skulle egentligen haft vilodag men har ränt runt halva stan i massa ärenden, fick låna brorsan bil så passade på att STORhandla, hämta en beställd matta osv osv osv...
Har känts som fredag och jag har haft ett enormt godissug, har inte hänt så många ggr innan under "dieten" men när det slår till så slår det banne till rejält :/
Hälsade på lillan en liten sväng mellan hennes undersökningar idag, hoppas verkligen att hon får bli frisk snart...hon har iaf ökat i vikt efter hon fick sond, även om det är hemskt att se slangen så är det oerhört skönt att veta att hon får i sig den näringen hon behöver.
Skulle ju som sagt haft vilodag egentligen men hjälpte 2 vänner i nöd så körde ett tidigt morgon BB-pass, och ett senare på kvällen, får se det som stretch eller nåt;)
Intalar mig att hungern är ett tecken på att det kommer hända saker på vågen denna veckan;) Allt för att motivera mig själv att fortsätta med den strikta kosthållning jag satt mig själv på;)
xxx
onsdag 26 september 2012
Var kommer din inspiration ifrån?
Idag kördes första styrkepasset á la Madde, det var rygg och armar som stod på schemat, tajmande inte riktigt in PWO, malto&EAA drinken så det kändes tungt, men första ggr jag kör ett nytt upplägg (även om det är övningar jag kört förr) så får jag känna mig fram lite. Kommer bli grymt, är jag helt övertygad om:)
Även om det inte stod på schemat så hade jag kommit överens med en vän att vi skulle köra BC på Sportlife Odinsgatan...(f'låt Madde;)
Det var 3 killar som teamade och det var ett helt ok pass, så skönt att kunna få fokusera på hur man själv slår, står och kickar... Gillar golvet på SL Odinsg, ni som kört på hala golv vet vad jag pratar om, detta golvet får man ett grymt fäste på...sjukt vilka saker man tänker på när man inte behöver tänka egentligen;)
Jag och min väninna hade ju såklart hur mkt som helst att catcha ikapp, blir alldeles för länge mellan gångerna som man tar sig tid att ses:/ Men en rolig och för mig överranskade sak som kom fram var att hon ansåg mig vara en riktigt inspirationskälla:)) Sååå sjukt kul att få höra:) Du vet vem du är, STORT TACK, önskar människor kunde ge komplimanger/feedback även konstruktivt lite oftare, kan ju faktiskt göra någons dag om man får höra en genuint uppriktig kommentar! Det behöver inte handla om utseende, kläder eller ngt liknande, det kan vara ngt helt annat.
Det min vän tyckte var mest inspirerande av mig var att jag gick till gymmet själv och lyfte skrot, och att jag älskar kvarg... Är det inte underbart?!? För ngr år sen avskydde jag styrketräning, var osäker i gymmet och gick helst på klasser, nu fullkomligt ÄLSKAR jag att få känna & klämma på vikter, utmana mig i chinsräcket, och bränna av ett tungt, svettigt, styrkepass:) Gillade inte kvarg heller ngt större, men med rätt kryddor eller tillbehör kan det bli hur gott som helst:)
Sen är det ju så att vissa saker kommer man inte kunna lära sig att tycka om även hur mkt man än försöker men då får man helt enkelt acceptera det och hitta ngt som passar bättre, finns alltid alternativ att tillgå.
Jag skulle tex aldrig kunna äta tomat, eller mat med slemmig konsistens, och det bästa med Maddes kostupplägg var att hon alltid hittade alternativ och inte gav mig ngt standard kostprogram som "funkar" för alla, utan hon anpassade det efter vad jag gillar och/eller inte gillar:))
Kram&gonatt
tisdag 25 september 2012
Dagens resultat:)
Lovade ju att komma med lite siffror efter min mätning:)
För ett år sen började jag köra med Christian Hemberg som PT och vi har gjort en del mätningar under resans gång, vi körde på ganska så frekvent under en 3-månaders period sen har jag tränat på egen hand antingen med Christians pass, eller efter eget bevåg...
För en månad sen fick jag hjälp av Madde Johansson och som den fitnesscoach hon är så är hon ju självklart grym på kostupplägg och såklart oxå träning, mer om detta kommer senare;)
På 4 veckor har jag jag minska ca 3 kg i vikt, men minskar tydligen i etapper så det är v 1 & v 3 som det hänt ngt på, jag tänker fortsätta ett tag till så ska bli intressant och se vad vågen kommer säga nu på lör v 5....
Sen jag började med C för ett år sen så har jag minskat kroppsfettet med ca 5% och ca 4-5 på vågen, så första tiden när vi gjorde mätningar så minskade inte vikten men fettprocenten sjönk sakta men säkert lite för varje gång.
Det är först nu när jag verkligen tajtat till kosten som även vikten på vågen gått ner.
Det konstiga är att jag gjorde en mätning innan jag påbörjade "dieten" och fettprocenten är densamma trots 3 kg minus på vågen? C förklarade detta väldigt bra, men be mig inte att återberätta det...haha
Det viktigaste som jag ändå kunde utläsa från mätningen att fettmassan hade minskat och det som jag märker mest reslutat på är mina gamla jeans som sitter som en smäck igen:)))
DET var ett av mina mål, är ju egentligen inte så viktigt vad det står på vågen så länge jag känner mig lätt och stark i kroppen... Men sååå tråkigt att ha brallor i garderoben som inte sitter som dom gjorde för ett tag sen.
Jag känner en otrolig glädje i att träna och även om jag gått på underskott med maten så har jag inte känt mig direkt trött, grinig eller svängig i humöret, har absolut inte känt mig hungrig, iaf inte på dagen, har däremot vaknat väldigt kissenödig på natten och då har jag jag varit rejält hungrig!
Tycker även att jag känt mig lika stark (eller ska jag säga svag) i gymmet...
Ett annat av mina mål när jag började köra med C var att klara av chins, detta lyckades jag med i maj och nu ska det bli fler, har klarat 2 st på raken som mest, sen 2 till om jag ändrat grepp (pullups).
Lite andra siffror som jag själv mätt: jag har minskat 7 cm i midjemått, 7 cm runt stussen, och ökat 2-3 cm runt biceps (svårt att mäta denna själv) men är det en muskel man vill ska växa så är det väl BICEPS!!! (detta är på ca 10 månader)
To be continued;)
För ett år sen började jag köra med Christian Hemberg som PT och vi har gjort en del mätningar under resans gång, vi körde på ganska så frekvent under en 3-månaders period sen har jag tränat på egen hand antingen med Christians pass, eller efter eget bevåg...
För en månad sen fick jag hjälp av Madde Johansson och som den fitnesscoach hon är så är hon ju självklart grym på kostupplägg och såklart oxå träning, mer om detta kommer senare;)
På 4 veckor har jag jag minska ca 3 kg i vikt, men minskar tydligen i etapper så det är v 1 & v 3 som det hänt ngt på, jag tänker fortsätta ett tag till så ska bli intressant och se vad vågen kommer säga nu på lör v 5....
Sen jag började med C för ett år sen så har jag minskat kroppsfettet med ca 5% och ca 4-5 på vågen, så första tiden när vi gjorde mätningar så minskade inte vikten men fettprocenten sjönk sakta men säkert lite för varje gång.
Det är först nu när jag verkligen tajtat till kosten som även vikten på vågen gått ner.
Det konstiga är att jag gjorde en mätning innan jag påbörjade "dieten" och fettprocenten är densamma trots 3 kg minus på vågen? C förklarade detta väldigt bra, men be mig inte att återberätta det...haha
Det viktigaste som jag ändå kunde utläsa från mätningen att fettmassan hade minskat och det som jag märker mest reslutat på är mina gamla jeans som sitter som en smäck igen:)))
DET var ett av mina mål, är ju egentligen inte så viktigt vad det står på vågen så länge jag känner mig lätt och stark i kroppen... Men sååå tråkigt att ha brallor i garderoben som inte sitter som dom gjorde för ett tag sen.
Jag känner en otrolig glädje i att träna och även om jag gått på underskott med maten så har jag inte känt mig direkt trött, grinig eller svängig i humöret, har absolut inte känt mig hungrig, iaf inte på dagen, har däremot vaknat väldigt kissenödig på natten och då har jag jag varit rejält hungrig!
Tycker även att jag känt mig lika stark (eller ska jag säga svag) i gymmet...
Ett annat av mina mål när jag började köra med C var att klara av chins, detta lyckades jag med i maj och nu ska det bli fler, har klarat 2 st på raken som mest, sen 2 till om jag ändrat grepp (pullups).
Lite andra siffror som jag själv mätt: jag har minskat 7 cm i midjemått, 7 cm runt stussen, och ökat 2-3 cm runt biceps (svårt att mäta denna själv) men är det en muskel man vill ska växa så är det väl BICEPS!!! (detta är på ca 10 månader)
To be continued;)
måndag 24 september 2012
Body Combat!!!
Idag stod det Body Combat på schemat:) Jag har sagt det förut...säger det igen!!! JAG ÄLSKAR VERKLIGEN COMBAT!!!! Energin som uppstår under klassen, man är helt slut, men ändå så kör man på så man nästan kräks, det är kärlek det;)
Har hört en del personer säga att combat det är väl inte så jobbigt, tycker inte jag känner mig så trött av det??????
Mina frågor blir då: tar du verkligen ut alla rörelser, tänker du på tekniken, jobbar du med hela kroppen, tar du i från tåååååårna;) Skämt åtsido om man gör allt tekniskt korrekt, ger järnet så kommer man att bli TRÖTT!!!
Ser så många personer både i gymmet och på klasser som bara är där, dom gör ju inget? Det är ju helt upp till dessa personer men vill man ha resultat så måste det svida&bränna i musklerna, pulsen måste upp och svetten ska helst rinna över hela kroppen:)
Men det är min åsikt!!! Det är min kärlek som jag ger till mig själv när jag befinner mig i gymmet.
Sen den där känslan som man kan få efteråt, snurrig i skallen, lite lätt illamående, då vet man att man gett allt man kan...lite läskig men ändå ganska härlig:)
Jag ska ju som en del av er vet kliva på ett träningsprogram som Madde komponerat ihop, imorgon står det löpning och balance på schemat...O jag är ju verkligen ingen löpartjej, men ska göra som coachen säger så idag gick jag en runda för "mäta" upp 5 km, ska alltså försöka mig på att springa denna distans utomhus...
Det kommer att bli en plan/platt runda, kommer få min beskärda del av backar, intervaller och annat smått & gott som Madde hittat på;)
Hade tänkt springa på FM för att sen på kvällen få min belöning i form av Body Balance som är min andra kärlek vad gäller gruppträning:)
Tycker att dom lyckats väldigt bra med båda dessa releaser BC 53 & BB 58:)
Skulle vart på en mätning idag men det blev flyttat till imorgon så mer om detta då...
Kommer ha fullt upp, får ju inte glömma av all mat som ska intas oxå;) Sitter just nu och funderar på när jag ska inta mitt sista mål för dagen idag, kvarg&yoghurt med lite funlight...att ngn såpass nyttigt kan vara såååå gott, bästa på hela dagen...nästan...middagen brukar sitta ganska fint oxå...haha
En annan kärlek i livet, eller ska jag säga passion... MAT!!!!
Har hört en del personer säga att combat det är väl inte så jobbigt, tycker inte jag känner mig så trött av det??????
Mina frågor blir då: tar du verkligen ut alla rörelser, tänker du på tekniken, jobbar du med hela kroppen, tar du i från tåååååårna;) Skämt åtsido om man gör allt tekniskt korrekt, ger järnet så kommer man att bli TRÖTT!!!
Ser så många personer både i gymmet och på klasser som bara är där, dom gör ju inget? Det är ju helt upp till dessa personer men vill man ha resultat så måste det svida&bränna i musklerna, pulsen måste upp och svetten ska helst rinna över hela kroppen:)
Men det är min åsikt!!! Det är min kärlek som jag ger till mig själv när jag befinner mig i gymmet.
Sen den där känslan som man kan få efteråt, snurrig i skallen, lite lätt illamående, då vet man att man gett allt man kan...lite läskig men ändå ganska härlig:)
Jag ska ju som en del av er vet kliva på ett träningsprogram som Madde komponerat ihop, imorgon står det löpning och balance på schemat...O jag är ju verkligen ingen löpartjej, men ska göra som coachen säger så idag gick jag en runda för "mäta" upp 5 km, ska alltså försöka mig på att springa denna distans utomhus...
Det kommer att bli en plan/platt runda, kommer få min beskärda del av backar, intervaller och annat smått & gott som Madde hittat på;)
Hade tänkt springa på FM för att sen på kvällen få min belöning i form av Body Balance som är min andra kärlek vad gäller gruppträning:)
Tycker att dom lyckats väldigt bra med båda dessa releaser BC 53 & BB 58:)
Skulle vart på en mätning idag men det blev flyttat till imorgon så mer om detta då...
Kommer ha fullt upp, får ju inte glömma av all mat som ska intas oxå;) Sitter just nu och funderar på när jag ska inta mitt sista mål för dagen idag, kvarg&yoghurt med lite funlight...att ngn såpass nyttigt kan vara såååå gott, bästa på hela dagen...nästan...middagen brukar sitta ganska fint oxå...haha
En annan kärlek i livet, eller ska jag säga passion... MAT!!!!
söndag 23 september 2012
På väg hem...
Sitter på tåget på väg hem till kära Götet:)
Överlevde mammas söndagsmiddag utan att fuska...
Kunde dock inte väga maten men ögonmåttet har tränats upp ordentligt dom sista 4 veckorna, så tror allt att jag fick rätt mängd på tallriken.
Har förberett mellanmål så behöver inte vara hungrig på tåget:)
Ska bege mig direkt till gymmet för o riva av ett "sista" eget komponerat pass för imorgon så kliver jag på Maddes träningsschema, fast på schemat imorgon står det COMBAT och det kan jag iaf;)
Ska även göra en mätning för att kolla vad en månads strikt mathållning har gett för resultat!
Överlevde mammas söndagsmiddag utan att fuska...
Kunde dock inte väga maten men ögonmåttet har tränats upp ordentligt dom sista 4 veckorna, så tror allt att jag fick rätt mängd på tallriken.
Har förberett mellanmål så behöver inte vara hungrig på tåget:)
Ska bege mig direkt till gymmet för o riva av ett "sista" eget komponerat pass för imorgon så kliver jag på Maddes träningsschema, fast på schemat imorgon står det COMBAT och det kan jag iaf;)
Ska även göra en mätning för att kolla vad en månads strikt mathållning har gett för resultat!
lördag 22 september 2012
Vad är man egentligen sugen på?
Som jag nämnde igår så har jag stramat till kosten sista 4 veckorna, lördagar är dock fridagar, jag får ha en sk ätardag & äta lite onyttigare tom godis eller dricka ngt glad vin om jag vill!!!
Helt ärligt skulle jag vilka äta godis VARJE dag, men jag vill oxå ner i kroppsfett... Säger sig ju självt att denna ekvation inte går ihop;)
Idag har jag alltså haft möjlighet att unna mig lite onyttiga godsaker om jag vill, och har haft ett sug och en hunger som jag inte normal haft under veckorna som gått...
Men det enda jag kunde tänka på var MAT, galet vad mkt mer man uppskattar vanlig mat tillagad med lite extra kärlek när man har restriktioner på vad och hur mkt man ska äta!!!
Gissa vad jag gjorde;) Jo jag unnade mig mer av typ samma mat som jag åt igår, mellanmålen bestod av kvarg, yoghurt & funlight saft, det är banne mig det godaste som jag vet just nu, tog bara lite mer så kändes det jättelyxigt:)))
Visst har jag varit sugen på godis, ska jag inte förneka, men vill ännu inte bryta detta flow jag har på min kosthållning just nu... Har spanat in bror&svägerskans godislåda men varit stark och inte tagit en enda godis:) En liten liten kaka unnade jag mig iaf till min största drog cola zero:P
Har levt rövare med brorsdottern hela dagen... Vilken härlig känsla det är när man får henne att skratta så hon nästan kiknar:) Frågade idag om hon skulle ha smisk på rumpan, ungen svara glatt JA!!
Sen frågade jag om hon ville åka taxi, fick ett rungande NEJ???
Snacka om prioriteringar;) Nejsvaret har iofs sina förklaringar med en helt galen taxiresa som gjorde när hon var inlagd på Östra.
Sitter i soffan o softar medans resten av familjen lagt sig... Imorgon ska mamma bjuda på middag, blir till att stålsätta sig mot alla frestelser och godisskålar som hon har välfyllda överallt till barn & barnbarn...
Efter det blir det tåget hem till Götet:) På måndag ska jag köra igång ett nytt träningsschema som Madde hjälpt mig med, det kommer innehålla 2 löppass per vecka, vilket kommer bli en rejäl utmaning för mig då jag egentligen avskyr löpning!!!
Har sprungit lite på löpband och det har funkat bra med en rolig såpa på TV:n & bra musik i lurarna, i min egen takt och tempo men nu ska jag alltså springa utomhus...i olika tempon, sätt och intervaller som coachen bestämt....Om det är ngt jag avskyr mer än att springa så är det att springa utomhus!!!
Mer om detta senare om jag överlever;)
Helt ärligt skulle jag vilka äta godis VARJE dag, men jag vill oxå ner i kroppsfett... Säger sig ju självt att denna ekvation inte går ihop;)
Idag har jag alltså haft möjlighet att unna mig lite onyttiga godsaker om jag vill, och har haft ett sug och en hunger som jag inte normal haft under veckorna som gått...
Men det enda jag kunde tänka på var MAT, galet vad mkt mer man uppskattar vanlig mat tillagad med lite extra kärlek när man har restriktioner på vad och hur mkt man ska äta!!!
Gissa vad jag gjorde;) Jo jag unnade mig mer av typ samma mat som jag åt igår, mellanmålen bestod av kvarg, yoghurt & funlight saft, det är banne mig det godaste som jag vet just nu, tog bara lite mer så kändes det jättelyxigt:)))
Visst har jag varit sugen på godis, ska jag inte förneka, men vill ännu inte bryta detta flow jag har på min kosthållning just nu... Har spanat in bror&svägerskans godislåda men varit stark och inte tagit en enda godis:) En liten liten kaka unnade jag mig iaf till min största drog cola zero:P
Har levt rövare med brorsdottern hela dagen... Vilken härlig känsla det är när man får henne att skratta så hon nästan kiknar:) Frågade idag om hon skulle ha smisk på rumpan, ungen svara glatt JA!!
Sen frågade jag om hon ville åka taxi, fick ett rungande NEJ???
Snacka om prioriteringar;) Nejsvaret har iofs sina förklaringar med en helt galen taxiresa som gjorde när hon var inlagd på Östra.
Sitter i soffan o softar medans resten av familjen lagt sig... Imorgon ska mamma bjuda på middag, blir till att stålsätta sig mot alla frestelser och godisskålar som hon har välfyllda överallt till barn & barnbarn...
Efter det blir det tåget hem till Götet:) På måndag ska jag köra igång ett nytt träningsschema som Madde hjälpt mig med, det kommer innehålla 2 löppass per vecka, vilket kommer bli en rejäl utmaning för mig då jag egentligen avskyr löpning!!!
Har sprungit lite på löpband och det har funkat bra med en rolig såpa på TV:n & bra musik i lurarna, i min egen takt och tempo men nu ska jag alltså springa utomhus...i olika tempon, sätt och intervaller som coachen bestämt....Om det är ngt jag avskyr mer än att springa så är det att springa utomhus!!!
Mer om detta senare om jag överlever;)
fredag 21 september 2012
Kom på att jag hade en blogg!!!
TRÄNING!!!
Jag har fått flera frågor om varför jag tränar så ofta som jag gör, om jag ska tävla eller nåt?!?
Kan lugna alla att jag ska INTE tävla men vad är det för fel med att ha en hobby, ett intresse som får mig att må bra till både kropp&själ?!?
Jag kan inte förstå varför det är ok att klanka ner på folk som har träning&kost som en livsstil, men få som klankar ner på soffpotatisar?!?
Jag kommer ihåg en gång när jag jobbade på MP och vid ett tillfälle åt en lussekatt mitt i veckan, fick då höra från mina kollegor hur duktig jag var???
Var var det duktiga i det??? Dom som känner mig väl vet ju vilken godisråtta jag är, äter mkt mer onyttigt än jag borde, men försöker leva så sunt jag kan så ofta jag kan!
Senaste veckorna har jag fått hjälp av grymma fitnesscoachen Madde Johansson, har inte ätit en enda godisbit på 4 veckor!!! Det ÄR duktigt!!!
Har knappt varit sugen på godis, men längtar ändå till den dagen då jag tänker tillåta mig själv att sätta tänderna i en lakritsbubs och en geisha... Ojojojoj, mums 😉
Även om jag egentligen inte kan förstå folk som inte har ett gymkort och ogillar att träna så är det deras val, så länge jag får träna i fred så kommer jag låta dem ha sitt liv, bestämmer ngn ändå för att testa på ett pass så är det bara att gratulera och hoppas dom ger det mer än en chans 😊
Dagens träning bestod av ett pass som jag var försökskanin åt för Christian Hemberg förra veckan, även om det är sjukt motiverande att ha en person som hejar & peppar en under tiden så fick jag till ett riktigt bra pass:)
Det bestod av många stabilisering, balansövningar blandat med riktiga styrkeövningar, bröst, rygg, armar, mage & axlar fick känna på vikter, balansbollar, skivstänger & egen kroppsvikt! Efteråt kände jag mig nästan lite snurrig...kan ha varit endorfinerna och/eller utmattning 😉
Känslan som infinner sig när man tagit ut sig så att musklerna bränner och värker är ju enligt mig outstanding:)
Nu befinner jag mig hos min kära bror, svägerska och deras urgulliga dotter, hon är ett energiknippe utan dess like, brukar inte bli så mkt kvalitativ styrketräning när jag är här men jag blir helt slut ändå, lillan håller igång från tidig morgon till sen kväll!!!
Så önskar er alla en skön helg, jag kommer ha fullt upp med att passa upp på lillan & lära henne så många ord det bara går:)))
Jag har fått flera frågor om varför jag tränar så ofta som jag gör, om jag ska tävla eller nåt?!?
Kan lugna alla att jag ska INTE tävla men vad är det för fel med att ha en hobby, ett intresse som får mig att må bra till både kropp&själ?!?
Jag kan inte förstå varför det är ok att klanka ner på folk som har träning&kost som en livsstil, men få som klankar ner på soffpotatisar?!?
Jag kommer ihåg en gång när jag jobbade på MP och vid ett tillfälle åt en lussekatt mitt i veckan, fick då höra från mina kollegor hur duktig jag var???
Var var det duktiga i det??? Dom som känner mig väl vet ju vilken godisråtta jag är, äter mkt mer onyttigt än jag borde, men försöker leva så sunt jag kan så ofta jag kan!
Senaste veckorna har jag fått hjälp av grymma fitnesscoachen Madde Johansson, har inte ätit en enda godisbit på 4 veckor!!! Det ÄR duktigt!!!
Har knappt varit sugen på godis, men längtar ändå till den dagen då jag tänker tillåta mig själv att sätta tänderna i en lakritsbubs och en geisha... Ojojojoj, mums 😉
Även om jag egentligen inte kan förstå folk som inte har ett gymkort och ogillar att träna så är det deras val, så länge jag får träna i fred så kommer jag låta dem ha sitt liv, bestämmer ngn ändå för att testa på ett pass så är det bara att gratulera och hoppas dom ger det mer än en chans 😊
Dagens träning bestod av ett pass som jag var försökskanin åt för Christian Hemberg förra veckan, även om det är sjukt motiverande att ha en person som hejar & peppar en under tiden så fick jag till ett riktigt bra pass:)
Det bestod av många stabilisering, balansövningar blandat med riktiga styrkeövningar, bröst, rygg, armar, mage & axlar fick känna på vikter, balansbollar, skivstänger & egen kroppsvikt! Efteråt kände jag mig nästan lite snurrig...kan ha varit endorfinerna och/eller utmattning 😉
Känslan som infinner sig när man tagit ut sig så att musklerna bränner och värker är ju enligt mig outstanding:)
Nu befinner jag mig hos min kära bror, svägerska och deras urgulliga dotter, hon är ett energiknippe utan dess like, brukar inte bli så mkt kvalitativ styrketräning när jag är här men jag blir helt slut ändå, lillan håller igång från tidig morgon till sen kväll!!!
Så önskar er alla en skön helg, jag kommer ha fullt upp med att passa upp på lillan & lära henne så många ord det bara går:)))
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
