tisdag 25 september 2012

Dagens resultat:)

Lovade ju att komma med lite siffror efter min mätning:)

För ett år sen började jag köra med Christian Hemberg som PT och vi har gjort en del mätningar under resans gång, vi körde på ganska så frekvent under en 3-månaders period sen har jag tränat på egen hand antingen med Christians pass, eller efter eget bevåg...
För en månad sen fick jag hjälp av Madde Johansson och som den fitnesscoach hon är så är hon ju självklart grym på kostupplägg och såklart oxå träning, mer om detta kommer senare;)

På 4 veckor har jag jag minska ca 3 kg i vikt, men minskar tydligen i etapper så det är v 1 & v 3 som det hänt ngt på, jag tänker fortsätta ett tag till så ska bli intressant och se vad vågen kommer säga nu på lör v 5....


Sen jag började med C för ett år sen så har jag minskat kroppsfettet med ca 5% och ca 4-5 på vågen, så första tiden när vi gjorde mätningar så minskade inte vikten men fettprocenten sjönk sakta men säkert lite för varje gång.
Det är först nu när jag verkligen tajtat till kosten som även vikten på vågen gått ner.

Det konstiga är att jag gjorde en mätning innan jag påbörjade "dieten" och fettprocenten är densamma trots 3 kg minus på vågen? C förklarade detta väldigt bra, men be mig inte att återberätta det...haha

Det viktigaste som jag ändå kunde utläsa från mätningen att fettmassan hade minskat och det som jag märker mest reslutat på är mina gamla jeans som sitter som en smäck igen:)))

DET var ett av mina mål, är ju egentligen inte så viktigt vad det står på vågen så länge jag känner mig lätt och stark i kroppen... Men sååå tråkigt att ha brallor i garderoben som inte sitter som dom gjorde för ett tag sen.

Jag känner en otrolig glädje i att träna och även om jag gått på underskott med maten så har jag inte känt mig direkt trött, grinig eller svängig i humöret, har absolut inte känt mig hungrig, iaf inte på dagen, har däremot vaknat väldigt kissenödig på natten och då har jag jag varit rejält hungrig!
Tycker även att jag känt mig lika stark (eller ska jag säga svag) i gymmet...
Ett annat av mina mål när jag började köra med C var att klara av chins, detta lyckades jag med i maj och nu ska det bli fler, har klarat 2 st på raken som mest, sen 2 till om jag ändrat grepp (pullups).

Lite andra siffror som jag själv mätt: jag har minskat 7 cm i midjemått, 7 cm runt stussen, och ökat 2-3 cm runt biceps (svårt att mäta denna själv) men är det en muskel man vill ska växa så är det väl BICEPS!!! (detta är på ca 10 månader)

To be continued;)


5 kommentarer:

  1. Ja, procenten är ju just procenten av kroppen, så om kroppsvikten går ner så blir ju samma fettkilon en högre procent, men om fettkilona minskar samtidigt, ja då kan procenten vara densamma. :) Det är ju antal kilo fett som spelar roll, och de vill du ju ska g ner, vilket de gjort.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Madde:)
    Trodde nog ändå att även den skulle sjunka lite, men det får bli nästa projekt när jag ska öka i muskelmassa;)

    Nu laddar jag för att gå till gymmet o köra första styrkepasset ala Madde:)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Låter ju riktigt bra tycker jag! -5% kroppsfett på ett år är ju inte illa, iallafall inte för dig som redan är i så bra form! och 3 kilo på 4v, bra jobbat! Hade varit skitnöjd om ja hade lyckats med detsamma! Du ska vara glad som har så kunniga vänner runt om dig, avundsjuk ;)

    SvaraRadera
  4. Tack Lina, jag är allt lite stolt över mig själv, men det bästa hade ju varit om jag inte lagt på mig från början, får kalla det gammal hederlig bulkperiod;)
    Madde har PT och kost online, spana in fitnesscoachen.com, hon är grym och väl värd pengarna.
    Önskar jag kunde ha PT året om!!!

    Du kan bara du vill, Christian och Madde har ju gett mig redskapen men jag som slitit & svettats för resultaten;)

    SvaraRadera
  5. Det ska du vara! Man får inte glömma att berömma sig själv ibland vetdu :) Jag är ju fattig student, så tyvärr har ja inte råd :/ men kanske i framtiden när ja e klar med utbildningen! hehe ja, det är nog ett väldigt bra stöd! Jag frågar runt på gymmet och läser ganska mycket själv, och har kommit en lång bit på väg.. men inte riktigt framme än ;)

    SvaraRadera