TRÄNING!!!
Jag har fått flera frågor om varför jag tränar så ofta som jag gör, om jag ska tävla eller nåt?!?
Kan lugna alla att jag ska INTE tävla men vad är det för fel med att ha en hobby, ett intresse som får mig att må bra till både kropp&själ?!?
Jag kan inte förstå varför det är ok att klanka ner på folk som har träning&kost som en livsstil, men få som klankar ner på soffpotatisar?!?
Jag kommer ihåg en gång när jag jobbade på MP och vid ett tillfälle åt en lussekatt mitt i veckan, fick då höra från mina kollegor hur duktig jag var???
Var var det duktiga i det??? Dom som känner mig väl vet ju vilken godisråtta jag är, äter mkt mer onyttigt än jag borde, men försöker leva så sunt jag kan så ofta jag kan!
Senaste veckorna har jag fått hjälp av grymma fitnesscoachen Madde Johansson, har inte ätit en enda godisbit på 4 veckor!!! Det ÄR duktigt!!!
Har knappt varit sugen på godis, men längtar ändå till den dagen då jag tänker tillåta mig själv att sätta tänderna i en lakritsbubs och en geisha... Ojojojoj, mums 😉
Även om jag egentligen inte kan förstå folk som inte har ett gymkort och ogillar att träna så är det deras val, så länge jag får träna i fred så kommer jag låta dem ha sitt liv, bestämmer ngn ändå för att testa på ett pass så är det bara att gratulera och hoppas dom ger det mer än en chans 😊
Dagens träning bestod av ett pass som jag var försökskanin åt för Christian Hemberg förra veckan, även om det är sjukt motiverande att ha en person som hejar & peppar en under tiden så fick jag till ett riktigt bra pass:)
Det bestod av många stabilisering, balansövningar blandat med riktiga styrkeövningar, bröst, rygg, armar, mage & axlar fick känna på vikter, balansbollar, skivstänger & egen kroppsvikt! Efteråt kände jag mig nästan lite snurrig...kan ha varit endorfinerna och/eller utmattning 😉
Känslan som infinner sig när man tagit ut sig så att musklerna bränner och värker är ju enligt mig outstanding:)
Nu befinner jag mig hos min kära bror, svägerska och deras urgulliga dotter, hon är ett energiknippe utan dess like, brukar inte bli så mkt kvalitativ styrketräning när jag är här men jag blir helt slut ändå, lillan håller igång från tidig morgon till sen kväll!!!
Så önskar er alla en skön helg, jag kommer ha fullt upp med att passa upp på lillan & lära henne så många ord det bara går:)))
fredag 21 september 2012
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar