onsdag 26 september 2012

Var kommer din inspiration ifrån?


Idag kördes första styrkepasset á la Madde, det var rygg och armar som stod på schemat, tajmande inte riktigt in PWO, malto&EAA drinken så det kändes tungt, men första ggr jag kör ett nytt upplägg (även om det är övningar jag kört förr) så får jag känna mig fram lite. Kommer bli grymt, är jag helt övertygad om:)

Även om det inte stod på schemat så hade jag kommit överens med en vän att vi skulle köra BC på Sportlife Odinsgatan...(f'låt Madde;)
Det var 3 killar som teamade och det var ett helt ok pass, så skönt att kunna få fokusera på hur man själv slår, står och kickar... Gillar golvet på SL Odinsg, ni som kört på hala golv vet vad jag pratar om, detta golvet får man ett grymt fäste på...sjukt vilka saker man tänker på när man inte behöver tänka egentligen;)

Jag och min väninna hade ju såklart hur mkt som helst att catcha ikapp, blir alldeles för länge mellan gångerna som man tar sig tid att ses:/ Men en rolig och för mig överranskade sak som kom fram var att hon ansåg mig vara en riktigt inspirationskälla:)) Sååå sjukt kul att få höra:) Du vet vem du är, STORT TACK, önskar människor kunde ge komplimanger/feedback även konstruktivt lite oftare, kan ju faktiskt göra någons dag om man får höra en genuint uppriktig kommentar! Det behöver inte handla om utseende, kläder eller ngt liknande, det kan vara ngt helt annat.
Det min vän tyckte var mest inspirerande av mig var att jag gick till gymmet själv och lyfte skrot, och att jag älskar kvarg... Är det inte underbart?!? För ngr år sen avskydde jag styrketräning, var osäker i gymmet och gick helst på klasser, nu fullkomligt ÄLSKAR jag att få känna & klämma på vikter, utmana mig i chinsräcket, och bränna av ett tungt, svettigt, styrkepass:) Gillade inte kvarg heller ngt större, men med rätt kryddor eller tillbehör kan det bli hur gott som helst:)

Sen är det ju så att vissa saker kommer man inte kunna lära sig att tycka om även hur mkt man än försöker men då får man helt enkelt acceptera det och hitta ngt som passar bättre, finns alltid alternativ att tillgå.

Jag skulle tex aldrig kunna äta tomat, eller mat med slemmig konsistens, och det bästa med Maddes kostupplägg var att hon alltid hittade alternativ och inte gav mig ngt standard kostprogram som "funkar" för alla, utan hon anpassade det efter vad jag gillar och/eller inte gillar:))

Kram&gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar