Så...då var jag frisk i bemärkelsen att jag kört igång träningen igen! Eftersom jag precis påbörjat min nya tjänst så har jag lagt om träningen lite. Kommer jobba MYCKET...inte så mkt tid för träning varje dag...så min tanke är 5x5 upplägg!
Ngr veckor framöver kommer jag köra, frontböj, bänkpress, sumomark, militärpress, chins. 3 övn per pass, varannan dag. I mån av tid så kan hända jag lägger in dips och/eller ngn annan övning.
Jag kommer även fortsätta med mina klasser och det viktigaste av allt min rehabträning, men den kör jag antingen i samband eller utöver styrkan!
Just nu sitter jag på tåget hem för att fira sötaste brorsdotter som fyller 2 år💕
Ha en trevlig helg alla underbara människor:) 😊
lördag 23 februari 2013
måndag 18 februari 2013
Felt good to be back:)
Eftersom det var helt omöjligt att få tag på vikarie och jag kände mig bättre än förra veckan så körde jag mina klasser som vanligt!
O vilken känsla, fick rysningar på balancen och även om jag lättare än vanligt blev väldigt andfådd, så gick det bättre än väntat.
Combaten däremot var tung väldigt tung, men fick världens bästa respons efteråt!
"Har du verkligen varit sjuk? Det märktes definitivt inte som du körde på"
Men den allra bästa feedbacken var när en deltagare frågade om jag håller på med "riktig" kampsport, och om jag tävlat, för hon tyckte tekniken och stilen såg så bra o äkta ut:)))
Känslan av sådan feedback är mer eller mindre obeskrivbar! Stolt som en tupp struttade jag hem & längtan efter att få träna igen efter förkylningen är tillfälligt lindrad;)
Imorgon hoppas jag att jag kan få till ett pass i gymmet för att känna & klämma på vikterna!!!
O vilken känsla, fick rysningar på balancen och även om jag lättare än vanligt blev väldigt andfådd, så gick det bättre än väntat.
Combaten däremot var tung väldigt tung, men fick världens bästa respons efteråt!
"Har du verkligen varit sjuk? Det märktes definitivt inte som du körde på"
Men den allra bästa feedbacken var när en deltagare frågade om jag håller på med "riktig" kampsport, och om jag tävlat, för hon tyckte tekniken och stilen såg så bra o äkta ut:)))
Känslan av sådan feedback är mer eller mindre obeskrivbar! Stolt som en tupp struttade jag hem & längtan efter att få träna igen efter förkylningen är tillfälligt lindrad;)
Imorgon hoppas jag att jag kan få till ett pass i gymmet för att känna & klämma på vikterna!!!
fredag 15 februari 2013
Helt utslagen hela veckan:(
Har inte haft den bästa starten på nya jobbet då jag oturligt nog blev sjuk andra veckan, kände av det redan förra fredagen och har mer eller mindre legat pall sen dess:(
Men men det är bara att komma igen och köra järnet i veckan som kommer:)
Hela veckan har gått i motgångarnas tecken:((( När jag gjorde uppdatering på iPhonen så låste sig hela skiten så jag fick återställa allt, jaja tänkte jag inte hela världen, fotona lägger sig ju automatiskt på datorn. Det var det viktigaste för mig, sen gjorde jag en uppdatering efter uppmaning på datorn och nu är den helt DÖD:/
Orkar inte ens bli lessen eller upprörd, ska kolla upp om bilderna går att rädda, går det inte, ja då ska jag bli rejält förbannad och slå datorn sönder & samman med en hammare!!!
Men nu måste det vara slut på motgångar för mig!!!! Ok?!? Håller tummar&tår;)
Idag har jag fått utträttat en hel del eftersom jag var ledig, tom jobbat lite;)
Besökte MMSports för lite proteinpåfyllning, sen hittade ett par jäkligt schyssta pjux, eller dom hittade mig;) Stod i skylten och blinkade åt mig;) Vem kan motstå en sådan flört?!
Plus ngr skålar modell lite större än dom jag redan har. Har letat länge efter ngn skål som hela mitt kvällsmål får plats i;)
Sen gör det ju inget om dom är snygga oxå:)))
Har nog bara en önskan just nu och det är att bli helt frisk så jag kan TRÄNA igen!!!
Sist gång jag höll upp så här länge var i höstas när ryggen var helt fucked up, och jag känner att den blir sämre för varje dag utan träning så jag vill träna av 2 skäl. Det första för att jag älskar&saknar det enormt mkt när jag bli påtvingad att vila och andra för att jag måste för att inte ryggen ska paja igen...
Nu blir det kvällsmål i ny snygg stor skål;)
Men men det är bara att komma igen och köra järnet i veckan som kommer:)
Hela veckan har gått i motgångarnas tecken:((( När jag gjorde uppdatering på iPhonen så låste sig hela skiten så jag fick återställa allt, jaja tänkte jag inte hela världen, fotona lägger sig ju automatiskt på datorn. Det var det viktigaste för mig, sen gjorde jag en uppdatering efter uppmaning på datorn och nu är den helt DÖD:/
Orkar inte ens bli lessen eller upprörd, ska kolla upp om bilderna går att rädda, går det inte, ja då ska jag bli rejält förbannad och slå datorn sönder & samman med en hammare!!!
Men nu måste det vara slut på motgångar för mig!!!! Ok?!? Håller tummar&tår;)
Idag har jag fått utträttat en hel del eftersom jag var ledig, tom jobbat lite;)
Besökte MMSports för lite proteinpåfyllning, sen hittade ett par jäkligt schyssta pjux, eller dom hittade mig;) Stod i skylten och blinkade åt mig;) Vem kan motstå en sådan flört?!
Plus ngr skålar modell lite större än dom jag redan har. Har letat länge efter ngn skål som hela mitt kvällsmål får plats i;)
Sen gör det ju inget om dom är snygga oxå:)))
Har nog bara en önskan just nu och det är att bli helt frisk så jag kan TRÄNA igen!!!
Sist gång jag höll upp så här länge var i höstas när ryggen var helt fucked up, och jag känner att den blir sämre för varje dag utan träning så jag vill träna av 2 skäl. Det första för att jag älskar&saknar det enormt mkt när jag bli påtvingad att vila och andra för att jag måste för att inte ryggen ska paja igen...
Nu blir det kvällsmål i ny snygg stor skål;)
onsdag 6 februari 2013
Dåligt med uppdatering sista dagarna...
Då var jag igång med den nya tjänsten, precis som jag anade så är det tokmkt att göra och jag kan inte planera dagen...men vad gör det när man får hoppa in och köra balance både som start & avslut på arbetsdagen för att sen fortsätta ut i gymmet;)
Idag var jag äntligen i närheten av en ICA-butik och fick fyllt på med favoritkvargen, eftersom jag varit sjukt hungrig och godissugen efter Nikehelgen så unnade jag mig även lite "godis" :)))
Galet gott med vindruvor:)))
söndag 3 februari 2013
Träningsglädje men ändå inte helt nöjd;)
Helgen har varit fylld av massa träning, en del bra klasser, andra mindre bra, ngn helt oinspirerande och en klass som var sjukt jäkla rolig!!!
Ruffie ägde hela min upplevelse, har länge velat och tänkt testa detta pass och nu var det äntligen läge;)
Rolig, jobbig parträning med endast kroppsvikt som "hjälpmedel/verktyg". Har fått mig ngr rejäla blåmärke, precis som på den gamla goda taekwondotiden;)
Trots denna träningsyra & glädje så kände jag mitt upp i alltihop att jag saknade styrketräningen?!? Jag som för bara ngr år sedan avskydde styrketräning, fann endast löpning tråkigare...
Började ju endast med styrketräningen för att stärka min rygg, den är ju inte bra och kommer aldrig att bli helt hundra, men jag vågar inte ens tänka på hur illa den kunde varit om jag inte tränat:/
Även min klasser BB&BC ligger mig självklart varmt om hjärtat och jag tycker det är roligt att slinka in på ngn boxklass eller liknande så vill jag verkligen inte vara utan min styrka!!!!
Mitt enda råd är att om man vill gymma men är osäker: skaffa en PT, det är väl investerade pengar!!!
Allover så har det varit en bra helg, jag har ätit god mat, en hel del godis, svettats som en gris, hinkat vatten, shoppat träningskläder... Men det är svårt att slå känslan att vara hemma och få sträcka ut mig i min ljuvliga säng!!!
Livet känns helt enkelt jäkligt bra just nu;)
Sov så gott!
Ruffie ägde hela min upplevelse, har länge velat och tänkt testa detta pass och nu var det äntligen läge;)
Rolig, jobbig parträning med endast kroppsvikt som "hjälpmedel/verktyg". Har fått mig ngr rejäla blåmärke, precis som på den gamla goda taekwondotiden;)
Trots denna träningsyra & glädje så kände jag mitt upp i alltihop att jag saknade styrketräningen?!? Jag som för bara ngr år sedan avskydde styrketräning, fann endast löpning tråkigare...
Började ju endast med styrketräningen för att stärka min rygg, den är ju inte bra och kommer aldrig att bli helt hundra, men jag vågar inte ens tänka på hur illa den kunde varit om jag inte tränat:/
Även min klasser BB&BC ligger mig självklart varmt om hjärtat och jag tycker det är roligt att slinka in på ngn boxklass eller liknande så vill jag verkligen inte vara utan min styrka!!!!
Mitt enda råd är att om man vill gymma men är osäker: skaffa en PT, det är väl investerade pengar!!!
Allover så har det varit en bra helg, jag har ätit god mat, en hel del godis, svettats som en gris, hinkat vatten, shoppat träningskläder... Men det är svårt att slå känslan att vara hemma och få sträcka ut mig i min ljuvliga säng!!!
Livet känns helt enkelt jäkligt bra just nu;)
Sov så gott!
fredag 1 februari 2013
Nu struntar jag i jante!!!
Klassen på Ullevi igår var AWESOME!!! Kände mig som en rockstjärna, eller tror iaf en rockstjärna skulle känna så som jag gjorde;)
Passet var hur kul som helst och jag gav verkligen ALLT så var helt slut efteråt... Var en hel del nya som aldrig testat BC innan och dom bara log, trötta & svettiga såklart men med ett stort leende i hela ansiktet:)
Nu sitter jag på hotellrummet i huvudstaden, har kollat på gladiatorerna och såklart ätit godis.
Lägger upp morgondagen med Mia!
Vi har 2 hela dagar tokfyllda med träning, totalt kan man förboka 6 klasser per dag, och för att var 2 lika träningstokiga brudar så har vi inte lyckats boka in en enda likadan klass;) Mia gillar att dansa, jag gillar att slåss;)
Härligt att det finns ngt för alla smaker, har även valt ngr yoga/balance/core klasser så hoppas jag kommer hem helskinnad utan för mkt blåmärken!!
Trots dessa kommande 2 träningsdagar så kunde jag inte hoppa över fredagsfyset!!! Tur för mig ligger sats Globen nära:) Idag var det bröst på schemat, inga PB men ett bra pass efter rastlös väntan under tågresan!
Nu ska jag vara lite social igen:)
Over and out!
Passet var hur kul som helst och jag gav verkligen ALLT så var helt slut efteråt... Var en hel del nya som aldrig testat BC innan och dom bara log, trötta & svettiga såklart men med ett stort leende i hela ansiktet:)
Nu sitter jag på hotellrummet i huvudstaden, har kollat på gladiatorerna och såklart ätit godis.
Lägger upp morgondagen med Mia!
Vi har 2 hela dagar tokfyllda med träning, totalt kan man förboka 6 klasser per dag, och för att var 2 lika träningstokiga brudar så har vi inte lyckats boka in en enda likadan klass;) Mia gillar att dansa, jag gillar att slåss;)
Härligt att det finns ngt för alla smaker, har även valt ngr yoga/balance/core klasser så hoppas jag kommer hem helskinnad utan för mkt blåmärken!!
Trots dessa kommande 2 träningsdagar så kunde jag inte hoppa över fredagsfyset!!! Tur för mig ligger sats Globen nära:) Idag var det bröst på schemat, inga PB men ett bra pass efter rastlös väntan under tågresan!
Nu ska jag vara lite social igen:)
Over and out!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




