lördag 19 januari 2013
Kommer aldrig bli en styrkelyftare men vill ändå kunna köra marklyft;)))
Jag har för längesen insett att jag inte kommer kunna bli en styrkelyftare;)
Jag vill ju ändå kunna ha med en bra basövning som marklyft, sedan mitt sista ryggtrauma för ca 2 månader sen har jag inte vågat mig på marklyft ännu, förutom raka som jag börjat med lätt vikt för att sen smyga upp till vad jag var på innan skadan...
Idag introducerade jag sumomark, vilken kändes väldigt bra:) Är iofs lite trött i ryggslutet nu, men kan vara för att jag sprang en del efter passet oxå (är inte alltid det bästa för ryggen) Har iaf ingen smärta i ryggen och körde inte så jättetungt och inte så många reps för att vara säker på teknik och hållning.
Var lite av ett test idag, men det kommer nog att få ingå i kommande lördagspass ngr veckor framöver:)
Ligger ju mkt coreträning i mark oxå och det har jag ju fokus på i det mesta jag kör nuförtiden...förutom alla rehabcoreövningar som jag kör flera ggr i veckan...
Var längsen både jag och Camilla var så osugna på att träna som vi erkände för varann att vi var idag, men redan efter första 2 övningar så kändes det som att det skulle bli ett bra pass och ja fy tusan vad bra vi båda 2 mådde när vi var klara:))) Kommer bli en tung period med mkt fokus på ett ben/arm i taget för försöka bygga upp lika mkt styrka i båda sidorna av kroppen!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar