söndag 6 januari 2013

PB i dips!!!!!!!!!

Wohooo, har länge känt att jag borde kunna lägga på vikt när jag kör dips men har fegat lite, men inför dagens träning hade jag bestämt mig för att testa iaf 5 kg extra, jag körde ett uppvärmningsset, sen la jag på 5 kg och det kändes knappt så i set 3 och 4 fick det bli 7,5 kg....

Lyckades göra 10 st per set, förutom sista där jag tyckte jag hade ojämt grepp så släppte vikten på 8 och körde 4 sista med bara kroppsvikten...

Kände att det helt klart finns möjlighet att lägga på mer vikt, och from nästa vecka kommer jag börja köra tungt överlag så då får jag inte fega utan lägga på lite mer...känns lite nervöst, men jäkligt kul att kunna mäta även dips i vikter;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar