Har fått önskemål om att skriva om lite mattips, jag kör ju så lite variation så det är svårt att göra ofta, men jag har hittat ett recept på proteinpannkakor som jag modifierat litegrann...
Jag vet inte om det är resorna till Spanien eller om det är att jag alltid hade socker till mina pannkakor när jag var liten...men jag gillar dem iaf ganska söta;)
Så här gör jag iaf:
4 ägg (i orginalreceptet var det endast 2 ägg)
2 dl whey (valfri smak eller naturell, jag kör vaniljsmak)
2 dl mjöl (valfritt jag har kört med dinkel)
4 dl mjölk
lite salt och jag har även tillsatt lite sötningsmedel:)
Har prövat ngr olika recept men dessa funkar väldigt bra att steka i teflonpanna utan ngt tillsatt matfett:)
Vill man lyxa till det ordentligt så kan man ha på lite kesella vanilj, eller sylt, men jag äter inte sylt så kesellan e finfin för mig:)
Idag körde jag o camilla ben igen, snart dax att göra om det passet en del...känns lite jobbigt för jag gillar ju det så jäkla mkt, men fick lite inspiration av ngr andra tjejer på gymmet på en övning som såg rolig o asjobbig ut, första ggr dom testade och jag lovar att återkomma med återkoppling och ev kanske en bild.... får se om Camilla kan agera lite fotograf;)
På måndag smäller det då kör jag igång på "riktigt" på NW, lite pirrigt är det allt, speciellt som jag inte satt hela BC:n ännu, men det löser sig nog;)
lördag 5 januari 2013
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

Tack för tipset, ska testas någon dag! Hur många pannkakor blir det på ditt recept ungefär? :)
SvaraRaderaCa 10 st tror jag det blev:)
SvaraRaderaKram